Gå til innhold

reise på tur med singel kollega

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Ville dere latt kjæresten deres reist på et kurs i utlandet alene med en singel kvinnelig kollega på samme alder?

Det er helt frivillig å være med. De har sammen bestemt at kurset er interessant og søker om fri og stipend til å reise.

Jeg har ikke sagt noe på det, men kjenner at det er på grensen til hva jeg er komfortabel med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ville dere latt kjæresten deres reist på et kurs i utlandet alene med en singel kvinnelig kollega på samme alder?

Det er helt frivillig å være med. De har sammen bestemt at kurset er interessant og søker om fri og stipend til å reise.

Jeg har ikke sagt noe på det, men kjenner at det er på grensen til hva jeg er komfortabel med.

Kanskje ikke helt komfortabel nei... Det kommer an på hvem hun er, hvilket forhold jeg føler de har, hva jeg føler han synes om henne osv.... Noen damer ville jeg jo visst var helt "uaktuelle", mens andre ville vært slik at jeg ikke følte meg komfortabel.

Så kommer det jo an på han da. Noen av de kjærestene jeg har hatt har vært sånn at jeg ikke ville bekymret meg, mens andre har jeg ikke følt at jeg kunne stole på...

Skrevet

Det har både jeg og mannen min gjort flere ganger. Både i jobbsammenheng der andre har bestemt hvem som skal dra, og i kurssammenheng da det er mer tilfeldig hva man velger å reise på. Jeg har blant annet et fast oppdrag i utlandet med en mannelig kollega, vi er da borte over to netter, og begge kveldene går vi ut på restaurant sammen etter endt arbeidsdag. Jeg ser ikke forskjellen på det og de gangene jeg drar med en kvinnelig kollega.

Om jeg ikke hadde stolt på min manns dømmekraft i slike situasjoner, ville jeg aldri ha giftet meg med han. Og han har heller ikke satt seg i situasjoner osm har gjort meg sjalu en gang på de ti årene vi har hatt sammen.

Skrevet

Ja, hva er problemet?

Skrevet
Det har både jeg og mannen min gjort flere ganger. Både i jobbsammenheng der andre har bestemt hvem som skal dra, og i kurssammenheng da det er mer tilfeldig hva man velger å reise på. Jeg har blant annet et fast oppdrag i utlandet med en mannelig kollega, vi er da borte over to netter, og begge kveldene går vi ut på restaurant sammen etter endt arbeidsdag. Jeg ser ikke forskjellen på det og de gangene jeg drar med en kvinnelig kollega.

Om jeg ikke hadde stolt på min manns dømmekraft i slike situasjoner, ville jeg aldri ha giftet meg med han. Og han har heller ikke satt seg i situasjoner osm har gjort meg sjalu en gang på de ti årene vi har hatt sammen.

Samme her.

Helt alvorlig: skal du hindre mannen din i å gjøre jobben sin fordi det kommer til å være en enslig kvinne til stede?

Jeg reiser ofte på kurs, det er faktisk nødvendig for at jeg skal kunne gjøre jobben min så godt som mulig. Både fordi jeg får nødvendige oppdateringer i mine fagkunnskaper, og fordi jeg knytter nye kontakter til nettverket mitt. Om jeg hadde sagt "Nei, jeg kan ikke reise på kurs fordi mannen min er sjalu og ikke vil la meg reise om det er en enslig mannlig kollega som også skal reise", så hadde sjefen ledd meg opp i trynet. Det hadde IKKE tatt seg bra ut i det hele tatt.

Stoler du så lite på mannen din? Og faktisk, tro det eller ei, så er ikke alle single kvinner bare ute etter å slå kloen i mannen din med en gang du slipper ham ut av syne. Jeg har reist da jeg var enslig, jeg har -aldri- vært i nærheten av å flørte med noen av mine mannlige kollegaer verken på kurs eller til vanlig på jobben. Jeg har heller aldri sett noe uhumskheter på kursene jeg har vært på. Jeg fatter ikke hva det er som får folk til å tro at kurs og seminarer er rene syndens buler med utroskap og sjekking i vilden sky. På de kursene og seminarene jeg reiser på, er folk der faktisk for å lære ting og for å diskutere fag med andre.

Vil han være utro med henne kan han like fint klare det her hjemme som på kurs ;)

Skrevet

Eg ser ikkje korleis det at ho var singel er relevant.

Det at ho er i eit forhol eller gift er jo ingen garanti for at ho ikkje skal ligge med kjæresten din, han er jo i eit forhold han og selv om han er utro.

Og bare fordi ein er singel, betyr det ikkje at ein vil ligge med alle opptatte menn, eller menn generellt.

Så mitt svar er ja eg ville lat han reise. Eg stoler såpassa på min mann, og dersom han absolutt må vere utro, så trenger han ikkje reise til utlandet for å gjere det. Eg hadde kanskje vore litt meir mistenksom dersom eg hadde oppfatta meir interesse fra ein av dei enn det kolleger skal ha for kvarandre.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Han er ikke pålagt å reise på dette kurset. Det er heller ikke relevant annet enn at det er gøy å lære.

De to har funnet ut sammen at det er en fin opplevelse. ...Det er det som skurrer. Jeg vil gjerne stole på ham, men jeg blir usikker på motivasjonen.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Han er ikke pålagt å reise på dette kurset. Det er heller ikke relevant annet enn at det er gøy å lære.

De to har funnet ut sammen at det er en fin opplevelse. ...Det er det som skurrer. Jeg vil gjerne stole på ham, men jeg blir usikker på motivasjonen.

Unnskyld meg, men det er jobb vi snakker om her, ikke en eller annen fritidsinteresse. Hvis du ikke stoler såpass på mannen din, at han kan reise på kurs med en kvinnelig kollega, har du et tillitsproblem.

Og til de som svarer at hun bør LA han reise, blir jeg jo virkelig oppgitt. Skal partner godkjenne hva den andre part får lov til eller ikke, når det gjelder jobb?

At det er gøy å lære, er vel relevant så det holder, i jobbsammenheng.

Skrevet

Selv om man ikke blir direkte pålagt å reise på kurs, så er det likevel lite smart å aldri reise på kurs for å holde seg oppdatert og knytte nettverk.

Jeg har også plukket ut kurs som ser gøye ut, eller som er på steder jeg har lyst til å reise til (hvor det faglige innholdet gjerne har vært litt på siden av det jeg egentlig jobber med, men hey, tur til hawaii, wohoo ;) ). Da har jeg også gjerne nevnt ved lunsjbordet at jeg har lyst til å reise til den og den konferansen, og så har gjerne andre kollegaer sagt at hey, det høres kjekt ut, det vil vi også! Det er ikke noe verre enn det. Det er et gøyt sted å reise til/en gøy konferanse, og at noen andre da vil reise også er det da ikke noe uhumskt i??

Om du hadde hatt mulighet til å reise på en gøy konferanse, og en enslig mannlig kollega også ville være med å reise, eller omvendt, du hørte at en enslig mannlig kollega skulle reise på en konferanse som du syntes hørtes gøy ut, ville du latt være å reise bare fordi han var en enslig mann?

Skrevet

Kan ikke skjønne at dette er en diskusjonssak i det hele tatt.

Jeg reiser hele tiden bort i forbindelse med jobb, selv om det ikke er pålagt, bare høyst anbefalt. Som oftest reiser jeg alene (men jeg treffer dog mange single og ikke-single på seminarene!), men når jeg kan reise sammen med en kollega (singel eller ikke-singel er irrelevant), er det jo mye kjekkere. Som noen nevnte over, er det ikke et seminar som må til hvis man ønsker å være utro med en kollega.

Samboeren min har ikke noe problem med at jeg reiser vekk til stadigheter. Dvs - han er bare misunnelig, fordi han kunne ønske han også kunne reise så mye. Å ikke kunne "la" kjæresten reise på seminarer sammen med kolleger, vitner om alvorlige tillitsproblemer.

Skrevet

det gjør min mann hele tiden, hva han gjør & ikke gjør er opp til ham.

Men gjør han noe som er intimt kan han bare bli der

Skrevet

Jeg hadde kanskje ikke syntes det var kjempegøy om kun kjæresten og en kvinnelig singel kollega skulle reise sammen på konferanse. Spesielt hvis hun var pen, søt og hyggelig, og de hadde en god tone seg imellom.

Men jeg hadde selvfølgelig latt han dra, og ikke nevnt mine usikkerheter til ham. Han er uansett ikke den utro typen, risikoen er at han skal blir forelsket i noen andre, og det kan jo skje hvor som helst...

Gjest AnneShirley
Skrevet

Å la være å dra på jobbreise pga sjalu kjæreste høres ikke ut som et sjakktrekk verken med hensyn til jobben eller forholdet.

Skrevet

Skjønner ikke helt jeg...er det utroskap du er bekymret for...ville du vært tryggere om han reiste alene...eller med flere mannlige kollegaer? For utro kan han være uansett...Det er noe du ikke kan styre uansett.

Hadde jeg hatt så lite tillit til mannen min, så hadde jeg ikke kunne vært sammen med ham...

Jeg går ut ifra at han er sammen med meg fordi han elsker meg og vil ha meg...Tillit er jo tross alt nummer 1 i et forhold. Har du ikke det er det ikke mye å bygge videre på.

Når det er sagt så skal mannen min mest sannsynelig til Nederland i 2-3 uker over jul i forbindelse med jobben sin...Han ville ha meg med, men jeg kan ikke bli med pga jobb, og dessuten frister det ikke særlig, men at han reiser gjør meg ingenting, annet enn at jeg selvsagt vil savne ham....

Sjalusi fører ikke noe godt med seg...

Skrevet

Etter å ha lest en del av innleggene her på KG så hadde jeg vært mer bekymra om han skulle reist bort med en gift kollega :lol:

Skrevet (endret)

Kurs i utlandet høres jo kjempegøy ut! Hvis jeg hadde fått tilbud om å reise på noe slikt, hadde jeg selvsagt takket ja! At en tur er gøy, betyr ikke automatisk at man skal ha sex på turen. Man kan ha det gøy uten sex også!

Og det er faktisk ikke alle single kvinner som legger seg etter gifte menn. Og noen gifte menn er faktisk trofaste også. Har han veldig lyst på denne kvinnelige kollegaen, så trenger de sikkert ikke reise til utlandet for å ha seg.

Etter å ha lest en del av innleggene her på KG så hadde jeg vært mer bekymra om han skulle reist bort med en gift kollega :lol:
:fnise: Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...