Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har digitalt videokamera og har lyst til å redigere litt. Det jeg har lyst til er å legge til tekst og musikk, hva slags program trenger jeg for dette ?

Og hvor får jeg kjøpt noe slikt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri prøvd ut programmet selv, men det følger med et enkelt videoredigeringsprogram (bemerk, uten engelsk orddeling :P ) i Windows XP som heter MovieMaker (hvis jeg ikke husker helt feil).

Ellers finnes jo også Adobe Premiere, men det blir fort mer avansert igjen. Ulead Videostudio har også blitt mottatt ganske godt.

Jeg tror det finnes demoversjoner av begge programmene fra deres hjemmesider:

Adobe

Ulead

Gjest Admin'C
Skrevet

Enig med chandler, adobe premiere er veldig vanskelig sliter fortsatt med å få tak i alle funksjonene og skal snart begynne på ap after effects som følger med i noen pakker.

Selv om ejg har dårlig erfaring med det så er ikke programmet fra Pinnacle så dårlig (Pinacle studio 8 heter det vel)

men først svar på dette har du dv-inn og ut? dette må sjekkes før jeg kan si deg hva som trengs av ekstra ting

Skrevet

Vi bruker Pinnacle og er veldig fornøyd med det. Anbefales!

Skrevet

Til Nala :

Kan dere legg til tekst på Pinnacle ??

Er det norsk eller engelsk og er det lett å skjønne / sette seg inni for en som er ganske grønn ?

Skrevet

Om du har en mac er Imovie et greit redigeringsprogram, veldig enkelt å bruke, oversiktlig og brukervennlig!

Lykke til :hoppe:

Skrevet

Vi er flittige brukere av Pinnacle Studio 8, synes det er enkelt å bruke, du kan legge til overganger, effekter, tekst, musikk og bakgrunner. Det er drag- and drop muligheter i det, det er derfor det er ganske enkelt å bruke, selv lærte jeg det meste på en ukes tid. Kan derfor anbefale dette.

Gjest Admin'C
Skrevet

Pinnacle er for den som ikke har prøvd det før og ikke gidder å sitte timesvis for å sjekke hvordan ting fungerer. Tekst lyd effekter osv følger med og du kan legge på det selv.

Men for at vi skal finne ut hvilket pinacle produkt du skal ha så kmå du svare på følgende

1. har kameraet dv-ut? (i-link) (ie-1334)(kjært barn mange navn :blunke: )

2. Har kameraet dv-inn?

Hvis jeg ikke tar feil så er Finalcut for mac verdens beste program for redigering om noen ville vite det. skal du ha litt mer matrix stil så er lightwave og 3dstudio Max et must

Skrevet

Hei !

Nå har jeg ikke kamera her, men jeg er 99,9% sikker på at det hvertfall er dv-ut.

Kan jeg bruke Pinnacle da ?

Skal sjekke hjemme når jeg kommer hjem.

Er Pinnacle på norsk eller engelsk ?

Skrevet
Enig med chandler, adobe premiere er veldig vanskelig sliter fortsatt med å få tak i alle funksjonene og skal snart begynne på ap after effects som følger med i noen pakker.

Selv om ejg har dårlig erfaring med det så er ikke programmet fra Pinnacle så dårlig (Pinacle studio 8 heter det vel)

Har jobbet med adobe premier i 3 år nå, i mer profesjonell sammenheng. (Redigere tv innslag o.l) Nå som jeg kan det, er det forferdelig enkelt, men husker jo at jeg sleit mye i begynnelsen. Pinnacle er et greit program og hvis det er basic redigering man skal gjøre er dette mer enn bra nok!

Lykke til!

Gjest Admin'C
Skrevet

Siden du bare har dv-ut holder det ikke bare å koble kamera til pc og kjøpe billigste pakke.

1. sjekk om pcn har firewire inngang

Hvis ja og du IKKE skal kjøre filmen ut på vhs (vanlig videokassett) så trenger du bare Pinnacle studio 8

Hvis nei så må du kjøpe et firewirekort og instalere det, eller kjøpe en pinnacle pakke med et firewirekort

Skal du ha det ut på tv så må du kjøpe pakken med navnet, studio dv pluss og pass på at det er med studio 8. Da kan du overføre som fra videokamera til vhs og ta opp der.

Skal du ha det på dvd, kjøp en dvdspiller eller komprimer det så får du det på en vanlig cd hvis det ikke er for mye du skal ha ut.

Har du dvinn så er alt enkelt da trenger du bare en firewireport på pcn så kan du overføre tilbake til kasett, og så kan du kjøre fra kasett til tv/videospiller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...