mamut75 Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 (endret) Har nettopp begynt å strikke og lurer på hva som egentlig er forskjellen på å strikke med et tykt og et tynt garn ? Hva liker dere best og hvorfor liker dere det ene bedre enn det andre? Bør en nybegynner ha tykt eller tynt ? Endret 30. september 2008 av mamut75
Brunhilde Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg foretrekker tynt garn og tynne pinner fordi jeg syns det gir finest resultat. Forskjellen ligger i maskestørrelsen på det ferdige produkter, jo tykkere pinner og garn, jo større masker. Det er ofte fortere å strikke med tykt garn. For nybegynnere? Jeg tror det er sak samme. Oppskriften betyr mer enn garn- og pinnetykkelse.
Gjest Sativa Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg strikker jo med begge deler, det kommer an på hva jeg skal lage. Egentlig liker jeg best tykt garn, for det går så fort å strikke med, men synes at de ferdige tingene av tynt garn blir finest. Det ene er ikke mer vanskelig enn det andre :-)
Gjest Pysepus Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg synes heller ikke det er noen forskjell på tykt eller tynt garn når det gjelder strikking for en nybegynner! Det er oppskriftene som teller! Det som kan være greit med tykt garn er at man blir fortere ferdig og det kanskje kan være mer motiverende Personlig liker jeg best tynt garn og tynne pinner, men mange jeg kjenner foretrekker tykt garn og tykke pinner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå