Gå til innhold

hvordan rense huden?

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Jeg vil lære meg å rense huden. Nå har jeg kjøpt NormaDerm (Vichy) på apoteket i dag. Det står at den både renser og beroliger huden. Er denne bra eller har jeg gjort et dårlig kjøp?

Skal jeg prøve pads for å gni inn krem og tørke den av med? Må jeg vaske den bort etterpå eller ha noe annet på etter/før? Er det liksom alt som skal gjøres?

Har dere damer (og menn) tips og råd til hvordan man renser huden på best måte, og med hvilke produkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket produkt er det du har kjøpt da? Normaderm er en hel serie ulike produkter.

Skrevet

Om du har gjort et godt kjøp eller ei er vanskelig å si når man ikke vet hva slags hudtype du har, men generelt er mange fornøyd med Vichy. Normaderm-serien er for veldig fet hud, så regner med at det er det du har.

Står det ikke bak på pakningen hvordan den skal brukes?

(Mitt renseskum skal maseres inn etter at huden er blitt vætet, for deretter å skyldes av.)

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Det står " Soin Hydrant Anti - Imperfections" på den. Står ikke noe om hvordan den skal brukes, virker som det står på språk jeg ikke kan (ikke på engelsk eller nordisk). Står hva den gjør på norsk, men det er det eneste.

Jeg har ikke sånn kjempefet hud, men litt på visse partier.

Skrevet (endret)

Det høres ut som fuktighetskrem.

Da bør du rense huden med en rens først - skylle - tørke og så påføre kremen.

Endret av Miros
Gjest Nybegynneren
Skrevet

Men det står jo at den renser huden?

Skrevet

Du kan finne produktet på Vichys hjemmesider (bl.a. ved å se på utseende). Der står det også hvordan produktet skal anvendes.

Det pleier å stå på både engelsk og fransk på selve produktet. Har du kikket godt nok etter (litt lenger ned eller på andre siden)?

Skrevet

Hvordan vet du at den renser huden hvis du ikke skjønner språket?

Skrevet

Da får du skrive nanvet på produktet, altså ikke bare hva det heter men hva som står under. Eks Cleansing gel, day creme.

Vet ikke om du brukte ordet "gni" bevisst, men jeg ville brukt lette håndbevegelser når jeg renser ansiktet og tar på ansiktskrem.

Skrevet (endret)

:Nikke: Det er en fuktighetskrem.

Og som andre her har nevnt; Normaderm er beregnet på uren hud, og kan være temmelig tøff om du ikke sliter med kviser osv. Du sier selv at huden din ikke er "kjempefet"; da tror jeg heller jeg ville prøvd Pureté Thermale-serien (også Vichy, altså) for blandingshud.

Endret av Miel
Gjest Gjest_Sun_*
Skrevet
:Nikke: Det er en fuktighetskrem.

Og som andre her har nevnt; Normaderm er beregnet på uren hud, og kan være temmelig tøff om du ikke sliter med kviser osv. Du sier selv at huden din ikke er "kjempefet"; da tror jeg heller jeg ville prøvd Pureté Thermale-serien (også Vichy, altså) for blandingshud.

hei. jeg kjøpte purete thermale hudkremen igår, for sensitiv hud. den svei, og gjorde huden min rød noe jeg aldri har opplevd med hudkremer før (har brukt billigmerke niva sin som jeg synes funker bra, men gir litt mye glans i noen partier). så det var skuffende!kosta 183 kr på apoteket tror jeg. kommer nok ikke til å prøve vitchy igjen..har forøvrig normal hud med litt porer i kinnene.(som også ble verre med den kremen)

Skrevet

Ba du om å få en prøve før du kjøpte da...? De pleier å være greie med sånt. Ellers tror jeg du til og med kan få byttet kremen hvis du reagerer på den (du har vel ikke krav på det, men mange apotek lar deg gjøre det likevel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...