Leone Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Planlegger å reise til USA og San Fransisco påsken 2009. Når bør billettene bestilles?? Og er det noen som har noen tips hvor det er lurt å bestille flybilletter til USA?? Vi har vurdert å bestille fra et reisebyrå, men er kjekt å finne ut om andre har noen supre tips til nettsider man kan få billige flybilletter først. Og mens jeg først er igang, noen som har vært i San Fransisco og har noen tips til bra steder å bo? Maks 1100kr natta for 2, men kan godt være billigere også (mer penger til shopping )
gard Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Når det gjelder flybilletter bør du sjekke finn.no, kelkoo.no men sjekk også SAS, KLM og Lufthansa direkte. Er du fleksibel og litt modig kan du bestille en billett til f.eks. London og så se om du kan finne en billig billett fra London videre på kayak.com :-)
Roxy Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Når vi er i Usa bestiller vi alltid flyreisa fra Usa Spesialisten.Har fungert veldig bra hver eneste gang (siste 9 år). Skal du booke hotellrom er det billigst å gjøre dette selv over nettet.Mye og spare! Vi har ofte bestillt bare noen uker før og det har gått greit.Om dere er mange i reisefølge kan det sikkert være lurt å være litt tidligere ute.
Leone Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar så langt! Har faktisk sjekket ut USA spesialisten, og er nok der vi kommer til å bestille fra hvis det blir reisebyrå. Er 4 i følge, så tror nok det er greit å være litt tidlig ute med billettkjøpet Tar gjerne imot flere tips med takk!
Leone Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Er en pris på ca 13.000kr pr person ansett som dyrt/billig/helt greit?? Det inkluderer fly tur/ retur San Fransisco (et bytte i Europa) og 10 overnattinger i San Fransisco i dobbeltrom Jeg spør ettersom jeg aldri har vært i USA og har lite greie på hva som er billig eller dyrt når det gjelder reiser dit Endret 1. oktober 2008 av Leone
Chimamanda Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 I tillegg til stedene Gard nevnte vil jeg legge til kayak.com, orbitz.com og restplass.no
Leone Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2008 Ja synes selv prisen ikke er så verst assa. Greit å høre hva andre USA farere mener! Så takk for tilbakemeldinger! Hotellet det er snakk om ligger på Fisherman's Wharf (rett ved pier 39) og er 3stjerners.
Gjest HB Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Vi bodde på Holiday Inn Express når vi var i SF for 4 år siden. Ligger et par gater opp fra Fisherman's Wharf. Veldig ålreit! Stort rom, rent og pent. Det var også inkludert en liten frokost i prisen (loff og syltetøy). Ga oss en grei start på dagen. Vi bestilte alt gjennom USA spesialisten. Veldig fornøyd med servicen der! God tur! Hilsen Lille meg
Gjest Baby_gjest Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Vi er i San Francisco akkurat nå. Vi betalte ca 11000 kr for fly og 5700kr for 7 netter på 4-stjerners hotell rett ved Union Sq. Det er stedet du vil bo hvis du vil shoppe og ha sentral beliggenhet. Jeg fulgte med på ulike hotellnettsteder og det dukker stadig opp gode tilbud. Jeg fikk 40% rabatt da jeg bestilte. Til fly brukte jeg Orbitz.com. Fungerte veldig greit, og sparte noen tusenlapper i forhold til SAS, selv om det er Star Alliance vi flyr med. I dag har jeg forresten vært på salg på Macy's, det er ganske gøy altså. Masse gode tilbud. Kjøpte stor Samsonite koffert med 70% avslag til å ta med alt hjem i.
Leone Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2008 Takk for alle tips! Høres veldig bra ut med shopping på Macy's! Hvis det er flere som har noen gode tips og råd om overnatting eller annet, bare kom med dem! Noen som har reist litt rundt i California-området som vil tipse oss om bra steder/byer man bare må innom?
Gjest Ansjoni Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Hvis du er i San Francisco, så anbefaler jeg et lite besøk i Sausalito. Kjempekoselig lite sted som ligger ved nordenden av Golden Gate. SF er for øvring verdens vakreste by, imho, så gled deg
Leone Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Mener å ha hørt at det ikke er mye som er stengt i USA i påsken. Stemmer det? Noen som vet? Kan jeg spørre hvilket hotell dere bor på ved Union square baby gjest? Endret 11. oktober 2008 av Leone
Gjest Ansjoni Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) . Endret 27. september 2009 av Ansjoni
Jalp Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 San Francisco er klart min favorittby. Du kan virkelig glede deg! Jeg anbefaler deg å bo på Fishermans Wharf, spesielt hvis det er første gang i SF. Der finnes det en rekke hoteller, og det er fint å spasere i området. Alcatraz, Pier 39, Fort Mason, Aquatic Park o.s.v. I tillegg er det jo slik at du kan spasere opp bakkene til Russian Hill, Nob Hill og ikke minst China Town. Dessuten går det cable cars fra to holdeplasser på Fishermans Wharf, og de går til samme sted på Market Street hvor handleområdet er. Den passerer Union Square. Fra Fishermans Wharf kan du også bli med på sightseeing i toetasjes busser med åpent tak, og da blir det tur over Golden Gate. I tillegg kan du leie bil i dette området. Sausalito er anbefalt av andre ser jeg, og det kan også jeg anbefale. Og en av verdens vakreste bilturer går langs kysten og nordover til Fort Bragg. Jeg kjørte den turen i mai i en cabriolet, og det var helt fantastisk. Kjør 101 nordover og brøt vestover for så å kjøre kystvegen sørover. Et minne for livet hvis været er fint. Når det gjelder hotelle, anbefaler jeg deg å lese på tripadvisor.com. Der finner du gode tilbud, og hotellene får karakterer av hotellgjester. Meget informativt. Min favoritt på Fishermans Wharf er Argonaut. Muligens i dyreste laget, men beliggenheten gjør oppholdet supert. Eller f.eks. Sheraton. Noe billigere, tror jeg, men god standard. Jeg ville ha booket hotell selv over internett. Hvis et reisebyrå skal bestille hotell, risikerer dere å være uheldig, er min erfaring. Bruk litt tid på tripadvisor.com og ta kontroll selv. Og du må gjerne spørre. Neste gang jeg skal til SF, kommer jeg til å bo på "The Inn Above the Tide" i Sausalito. Med egen veranda ut mot SF- bukta og panoramautsikt til selve SF City. En hurtigbåt går derfra til Fishermans Wharf på 15 minutter. Det hotellet er dyrt, men hvis man ønsker et stille og rolig opphold, er nok dette tingen. Må nok spare ja.... Jeg ønsker deg en riktig god tur, og skulle det være spørsmål så må du gjerne spørre.
Leone Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. oktober 2008 Tusen takk for informativt svar Jalp, det kommer jeg til å ta med meg videre! Har kommet frem til at Fishermans Wharf er stedet vi kommer til å bo, har sett på en del hoteller som jeg har sjekket ut på tripadvisor.com (forøvrig en super side jeg alltid bruker når jeg skal ut å reise!) Har skrevet ned navn på noen hotell som jeg kommer til å ta med meg når vi skal til reisebyrå, så får vi se hva de har å tilby og til hvilken pris Sheraton var faktisk en av dem. Og takk for svar angående påsken Ansjoni!
Leone Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 21. oktober 2008 DA var turen bestilt gjennom USA spesialisten! Kom på 13.600kr pr pers, fly og hotell i 9 netter i påsken neste år Gleder oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå