Katinka Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei! Jeg er veldig glad i å lage smoothies ol. Dette er godt og sunt og ikke minst lurt å drikke nå når vinteren nærmer seg. Sitter du på en oppskift du gjerne vil dele? Denne oppskriften fant jeg på frukt.no: Ingredienser: * 3 dl yoghurt naturell * 2 dl lettmelk * 2 dl frosne bjørnebær * 2 dl frosne bringebær * 2 ts melis Fremgangsmåte: Bland alt i mikseren og kjør til en glatt masse. Smak til med melis og server umiddelbart. Har du friske bjørnebær og/eller bringebær, så er det ekstra godt å servere til.
Rødtoppen86 Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Meget sunn smoothie for 2 2 frosne bananer i skiver 2,5dl appelsinjus 1 boks mager kesam/eventuelt yoghurt naturell eller med smak 2ss selolje 2 egg 2ss Udo's Choice Man blander kesam og appelsinjus først, deretter egg og olje og så de frosne bananskivene til sist. Man trenger ikke ha egg eller olje i, det er valgfritt, men det er dette jeg drikker før styrketrening og det gir meg masse langvarig energi.
Katinka Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 Hmm. Denne var ikke dum! Skal ikke se vekk ifra at denne blir testet om ikke så alt for lenge Noen som har oppskrifter man kan bruke feks mango i?
Pingting Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Frokostsmoothie: (denne er nok best i helga, den er ikke kjempesunn akkurat) Melk Iskaffe Banan Overraskende godt!
Pingting Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Hmm. Denne var ikke dum! Skal ikke se vekk ifra at denne blir testet om ikke så alt for lenge Noen som har oppskrifter man kan bruke feks mango i? Jeg pleier ikke bruke, oppskrifter jeg, bare går amok i fruktdisken (det har vært noen mindre heldige konbinasjoner og, hihi) Jeg har ofte balndet mango, bringebær og eplejus ihvertfall!
Katinka Skrevet 30. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2008 Hehe. Er litt redd for ekle kombinasjoner jeg Iskaffe?? Passer det??
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Har ingen oppskrifter, men har planer om å kjøpe en smoothie maskin neste uke og trenger sårt noen oppskrifter *abbonerer og håper på at fler legger ut noen deilige tips*
Gjest Smoothiemaker Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Portis: Dersom du skal kjøpe deg en blender så anbefaler jeg Philips sin på 750 watt. Den er kjempegod og man kan lage juice dersom man ønsker det. Kjempefornøyd med denne Jeg liker smoothies med bare frukt, bær og yoghurt. Vil ikke ha sukker, oljer, egg, grønt eller noen slags melktype i. 2 pærer (gjerne hermetisk) 2 håndfuller med jordbær gjerne litt vaniljeyoghurt tynn ut med litt vann/eplejuice dersom det trengs 1 håndfull bringebær 1 håndfull jordbær 1 banan 1-2 dl vaniljeyoghurt 1-2 mango 1 håndfull jordbær 1 dl blåbær 1-2 dl vaniljeyoghurt namme! for å tykne konsistensen kan du gjerne bruke litt banan i
Crash Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Noen frosne jordbær Appelsinjus Vaniljeyoghurt NAM!
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Jeg pleier å bruke Coops ferdige, frosne bærblandinger. Synes det er godt med bringebær i. Tilsetter jus (gjerne eple) og vaniljeyoghurt.
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Takk for tipset Smoothiemaker Har jo ikke sett på noen spesielle typer enda, bare venter på pengene så jeg kan kjøpe meg en hehe, så greit med litt tips om hvilken maskin ja - så ikke jeg blir misfornøyd og til slutt gir opp hele greia
Katinka Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2008 Gjett hvem som skal på butikken etterpå Takker for alle svar
Gjest StoreSky Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Smaker sorbetis: fryst mango fryst banan bittelitt honning litt juice Hmm, var det ikke mer? Smakte iallefall presis som mangosorbet is! Og ja, det går ann å fryse banan... skjærte det i skiver og puttet i porsjonsposer. Samme med mango.
Gjest TittTitt Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg liker smoothien frisk og god jeg. Syntes det er så mange som bruker melk og youghurt oppi.. Men det er jo godt det og Det jeg bruker, er kun frukt og apelsin juice (100% jus framstilt fra ikke konsentrat, er sunnest) Det jeg som oftest bruker er banan, eple, pære, druer, kiwi. Noen ganger plomme, fersken, mango.. Og når jeg har litt mer penger, kjøper jeg gjerne fryste bær, blåbær eller skogsbær, og har litt oppi. Vet at kjæresten min har pleid å lage smoothie når han trener, da har han vel litt sånn protinpulver, banan og havregryn oppi..
billie Skrevet 10. oktober 2008 #15 Skrevet 10. oktober 2008 Husets favorittsmoothie en + håndfull frosne blåbær en + håndfull frosne jordbær en banan et par ss vaniljeyoughurt en dæsj blå manajuice.. Its a piece of heaven!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå