Gå til innhold

Richard «Dick» Bruce Cheney

Fremhevede innlegg

Skrevet

Richard «Dick» Bruce Cheney, USAs visepresident. Hvorfor blir han kalt Dick, eller går under navnet Dick Cheney?

For slik jeg ser det så har ikke Dick noe med hans ordentlig navn å gjøre, så det ser ikke ut til å være en forkortning heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er fordi Dick brukes ofte som forkortelse på navnet Richard i USA.

Skrevet

Dick er en forkortelse for Richard, ja. Akkurat som Bill / Billy er forkortelse for William, for eksempel. :jepp:

Skrevet

Ok. Det hadde jeg aldri klart å gjette.

Det med Bill/William viste jeg da. Rart egentlig. Will hadde jo hørtes mer logist ut.

Lurer på hvem som kom på en slik forkortelse. Hadde liksom vært enklere, og mulig penere med bare Rich.

Skrevet

Bill, Will, Willy brukes alle som kortform av William, og Dick, Rick, Ricky, Rich som kortform av Richard.

...ellers vil onde tunger ha det til at det er andre grunner også til at herr Cheney har tilnavnet Dick... ;)

Skrevet
Bill, Will, Willy brukes alle som kortform av William, og Dick, Rick, Ricky, Rich som kortform av Richard.

...ellers vil onde tunger ha det til at det er andre grunner også til at herr Cheney har tilnavnet Dick... ;)

Vel, det var det jeg hadde i tankene ja, før jeg spurte. Om det er det samme vi tenker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...