Gå til innhold

Barn og voldelige spill

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er sikkert noen av dere som har lest om den 18år gamle gutten som prøvde og stjele en taxi fordi det "gikk ann på gta" (Grand theft auto)

Hver gang en slik sak dukker opp kommer det en såkalt ekspert og mener at dette såklart er spillet sin skyld.

Og alle "kloke" mennesker går ut og protesterer mot denne typen spill og forteller om hvor mye det påvirker barna.

-Hvor mye påvirker egentlig voldelige spill barn?

-Hvorfor blir ikke voksne påvirket? (like mye?)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Folk påvirkes av så mye rart. Det er ikke enkelt å si hva som vil få det til å "klikke" for en person.

Med tanke på en del av de tragiske hendelsene som har hendt med barn og ungdom der det har blitt rettet en moralsk pekefinger mot dataspillene har vel jeg for å være helt ærlig vært mer nysgjerrig i hvor det psykiske helsevesenet har vært i disse tilfellene, siden det er en overhyppighet av personer med psykiske lidelser som utfører slike handlinger.

For er det et sted det er en jobb å gjøre, så er det der (i mine øyne).

Skrevet

Spill er lett å skylde på om du ikke vil ta skylden på deg selv

Skrevet

Hunder er også veldig negativt for barns oppvekst.

Hvor mange ganger har ikke hunden spist opp leksene våre? :sjarmor:

Skrevet

Jeg vil tro spill kan være en utløsende faktor for de som allerede har underliggende problemer, i likethet med utrolig mange andre ting.

Så lenge barna ikke kun lever i en spillverden, men også har et "normalt" sosialt liv utenom, så tviler jeg på at spill er spesielt skadelig.

Iallefall har ikke voldelige spill gitt meg særlig store problemer, kanskje har de til og med forhindret vold fordi jeg har fått ut aggresjon :lur:

Skrevet

...jeg har ikke sett noen eksperter komme med slike uttalelser siden begynnelsen på 90-tallet...

(og det med god grunn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...