Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei hei. jeg er i gang med husbyggings planer og er usikker på hvor mye plass vi egentlig trenger. Jeg ønsker et passe stort hus, ikke så stort at det blir "kaldt" og upersonlig..men heller ikke så lite at man skulle ønske man hadde bedre plass når byggingen er ferdig. Vi har sett på et hus på 143 kvm. Tror det holder godt til oss på 4 og hund + katt...men hvordan bor dere andre? Og hva mener dere er passelig?
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg syns det var veldig lite.. Vi har 125kvm nå og syns det er altfor lite... Vi skal opp på minst 160kvm neste gang.. (Vi er to voksne, ett barn og en hund. (noen ganger et barn på besøk)
AnetteR Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jeg syntes det hørtes lite ut. Vi har 150 kvm på to personer, men planlegger å kjøpe ca 250-300 kvm når vi skal ha barn. Men nå synes vi det er nødvendig å ha kontor og gjesterom i tillegg til de "nødvendige" soverommene, samt to bad og to stuer om vi skal leve flere enn to personer i samme hus.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg syntes det hørtes lite ut. Vi har 150 kvm på to personer, men planlegger å kjøpe ca 250-300 kvm når vi skal ha barn. Men nå synes vi det er nødvendig å ha kontor og gjesterom i tillegg til de "nødvendige" soverommene, samt to bad og to stuer om vi skal leve flere enn to personer i samme hus. Takk for svar Ja, det blir kanskje i minste laget? Det er så dumt når man ikke kan se inn i huset og forestille seg rommene..kun på et papir blir det minimalt med innsikt.. Godt å høre med dere :-)
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Ja, vi har som sagt sett for oss minst 160kvm, men også det blir litt lite. Vi vil ha to stuer og minst fire soverom, et ekstra bad er jo heller ikke å forakte, men ingen nødvendighet for oss...Så dersom vi bygger, blir det nok et hus på ca 200kvm.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg syntes 150-200 kvm er stort nok. Jeg trenger verken flere bad eller mer enn tre soverom. En stue holder i massevis for meg så jeg trenger nå ikke så stor plass. Jeg overlever her jeg bor nå og det er bare 48 kvm.
Gjest Bond Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 (endret) Jeg personlig ser ikke behov for flere stuer. Synes også at 3 soverom er nok, kanskje en liten kontorkrok i tillegg i et eller annet sted. Så jeg synes alt mellom 130-200 er mer enn nok. Vi bor på rundt 60kvm nå og synes vi har ganske grei plass egentlig (det er bare planløsning som er litt dumt i noen steder), men vi har da ikke barn ennå heller. Jo mer plass, jo flere steder å rydde og tørke støv av! Endret 30. september 2008 av mrs_bond
Trampe Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Vi er to voksne, en baby og to katter på 124 kvm, og vi har godt med plass. Men når vi får nummer to og de vokser opp hadde det vært godt med litt mer plass, ja... Bor i leilighet da. Ville aldri kjøpt hus under 150 kvm, selv om planløsninga og utnyttelse av areal har mye å si.
^^Sunny^^ Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Vi er 2 voksne og ett barn på nesten 200 kvm.. Har god plass
Gjest Page Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 (endret) Vi bor på brutto 188 m2, og det er mer enn god nok plass for to voksne, tre barn og en hund. Vi har fire soverom, bod, vaskerom, hall, to bad og to stuer. Noen ganger tenker jeg faktisk at vi godt kunne ha greid oss med litt mindre plass. Det forrige huset vårt var på brutto 260 m2, og vi syntes det var altfor stort. Jeg tror det er viktig å ikke la seg styre kun av antall kvadratmeter. En god og gjennomtenkt planløsning kan vise seg å være viktigere. Har du spurt hos husprodusenten om de kan ordne et visningshus for dere? Hustypen vi valgte var ikke bygget før, så den muligheten fikk aldri vi, men vi har sagt ja til flere visninger for folk som har vurdert samme hus som oss, og jeg vet at det har vært avgjørende for husvalget for flere av dem. Endret 30. september 2008 av Page
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Per i dag lever vi på 54 kvm, vi er to voksne, 2 katter og en hund. Vi føler absolutt ikke vi trenger mer plass (foreløpig), men drømmer om hus om noen år.. jeg syntes også kvm er vanskelig å tenke seg frem til uten å fysisk se det.
lille katt Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Vi er to voksne og snart to barn, som lever på 150 kvm, tre soverom, to bad og to stuer. Det synes jeg er for lite i livsløpstankegang. Jeg vil gjerne ha mer plass i det huset jeg skal bo i "resten av livet", men det dreier seg ikke nødvendigvis om mange kvm. Tenker som Page at planløsningen er viktig, og jeg ser lett for meg at vi hadde fått alt vi ønsket oss på 180-190 kvm med den rette planløsningen. Drømmehuset har fem soverom, da har vi god plass til gjester (har mye familie som bor langt unna). Ønsker meg også et stort, separat kjøkken med plass til stooort spisebord. Gjesterommene kan gjerne ha funksjoner utenom gjesteplass - f.eks. kontor, ekstra tv-stue, lekerom, bibliotek.... Ser ikke helt problemet med at mange kvm betyr mye å holde rent. Man trenger jo ikke holde alle rom skinnende rene, særlig ikke rom som brukes lite.
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Greit å tenke på at det er kjekt med et ekstra soverom i tilfelle gjester. Jeg skal ha en ekstra stue til tvspill o.l. Veldig greit å ha når barna blir større og har med venner hjem for å se film o.l. Får du mange barn er det jo utrolig praktisk med to bad..
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Jøss, jeg må si at jeg synes folk er litt vel "kravstore" i forhold til husstørrelse. (Men det er kanskje jeg som er vandt til - og fornøyd med mindre boareal. Vi bor på ca 130 og er to voksne. Jeg synes vi har mer enn nok plass. Stor stue, tre store soverom, to bad, stort nok kjøkken...)
Arkana Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Vi bor to voksne og to katter (og snart et barn) på 150 kvm. Har fire soverom, to bad og to stuer og klarer oss bra sånn som vi har det nå, men ser for oss å kjøpe noe enda større etterhvert.
Grønt blad Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Vi er to voksne og snart to barn, som lever på 150 kvm, tre soverom, to bad og to stuer. Det synes jeg er for lite i livsløpstankegang. Jeg vil gjerne ha mer plass i det huset jeg skal bo i "resten av livet", men det dreier seg ikke nødvendigvis om mange kvm. Tenker som Page at planløsningen er viktig, og jeg ser lett for meg at vi hadde fått alt vi ønsket oss på 180-190 kvm med den rette planløsningen. Drømmehuset har fem soverom, da har vi god plass til gjester (har mye familie som bor langt unna). Ønsker meg også et stort, separat kjøkken med plass til stooort spisebord. Gjesterommene kan gjerne ha funksjoner utenom gjesteplass - f.eks. kontor, ekstra tv-stue, lekerom, bibliotek.... Ser ikke helt problemet med at mange kvm betyr mye å holde rent. Man trenger jo ikke holde alle rom skinnende rene, særlig ikke rom som brukes lite. Slik er drømmehuset mitt også.
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Tror vi har 300 kvadratmeter. Vi er seks stykker, og har ikke mer enn de rommene vi trenger, men de fleste rommene er store og gode.
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 #18 Skrevet 30. september 2008 Jøss, jeg må si at jeg synes folk er litt vel "kravstore" i forhold til husstørrelse. (Men det er kanskje jeg som er vandt til - og fornøyd med mindre boareal. Vi bor på ca 130 og er to voksne. Jeg synes vi har mer enn nok plass. Stor stue, tre store soverom, to bad, stort nok kjøkken...) Dere er jo bare to voksne da. Da hadde vi også greid oss på få kvm. Men når du får barn? Hva med når de blir tenåringer? Dere får kanskje hund? Gjester?
lille katt Skrevet 30. september 2008 #19 Skrevet 30. september 2008 Jøss, jeg må si at jeg synes folk er litt vel "kravstore" i forhold til husstørrelse. (Men det er kanskje jeg som er vandt til - og fornøyd med mindre boareal. Vi bor på ca 130 og er to voksne. Jeg synes vi har mer enn nok plass. Stor stue, tre store soverom, to bad, stort nok kjøkken...) Det hadde vi også da vi bare var 2 voksne. Vi hadde haugevis med plass. Men når man har fått et par barn har man plutselig "brukt opp" alle tre soverommene. Fire personer tar en del mer plass enn to personer, og barn har utrolig mye ute- og innestæsj som man må oppbevare gjennom sesongene.
hufsa! Skrevet 30. september 2008 #20 Skrevet 30. september 2008 Jøss, jeg må si at jeg synes folk er litt vel "kravstore" i forhold til husstørrelse. (Men det er kanskje jeg som er vandt til - og fornøyd med mindre boareal. Vi bor på ca 130 og er to voksne. Jeg synes vi har mer enn nok plass. Stor stue, tre store soverom, to bad, stort nok kjøkken...) heia,kaster meg på denne å sier meg enig,ang plass.Nå er mi 2 leier leil på 70 kvm og syntes jeg har helt grei plass.Så 130 hadde holdt i massevis,men det jeg lurer på er når skal dere få tid til å vaske/holde reint sånt stort hus??Jeg jobber nesten 6 dagers uke og vasker hele leil.hver søn og i tillegg støvsuger og gjør daglige ting i uka og er helt gåen..Føler jeg "gårigjenn" i den pøsen..Og jeg har ikke unger engang..Men nå er jeg veldig nøye da, men med barn blir det nok fort rotete/møkkete.Så jeg vil ikke vaske på flere rom enn jeg må,he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå