Christal Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Det jeg lurer på om det er noen som har vært borti å sett, smakt eller hørt om bryllupskake og deilige desserter til bryllup? Jeg og forloveden min spiser ikke sukker og vi skal gifte oss, så det vil bli litt sånn småtrøbletet i forhold til menyen. Er det noen andre som har erfaring med bryllup og sukkerintoleranse?
Lille Rosa Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det jeg lurer på om det er noen som har vært borti å sett, smakt eller hørt om bryllupskake og deilige desserter til bryllup? Jeg og forloveden min spiser ikke sukker og vi skal gifte oss, så det vil bli litt sånn småtrøbletet i forhold til menyen. Er det noen andre som har erfaring med bryllup og sukkerintoleranse? Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor men Pascal har jo et godt utvalg av kaker generelt, og jeg ville tro at de kan lage kake til dere. Tror ellers at det ikke bør være noe problem så lenge dere går til en konditor/baker som har erfaring, ettersom det er vanligere og vanligere med "spesial-mat"
Christal Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Vi bor i Møre og Romsdal, så Pascal blir nok litt langt unna .. Det var synd for det så virkelig flott ut. Jeg har vært småredd for at vi var nødt til å spise kjedelig kake i vårt eget bryllup. Håper at det finnes en konditor/baker som kan lage en vakker flott kake uten sukker..
Disco Biscuit Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hm.. Det første jeg tenker på er sånn sukker erstatning (canderel m.fl) for det burde jo være mulig å lage en både flott og god kake med det?
Christal Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 Det kan godt hende, ingen dum ide. Håper virkelig at det finnes noen bakeri eller konditorer som kan lage sukkerfri bryllupskake til oss. Vi bor på et lite sted så det er ikke SÅ mange å velge i ..
Kanutten Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Jeg baker en del kaker til bryllup og sånn. Diakake er en vanskelig nøtt synes jeg. Har prøvd å erstatte sukker med kunstig søtningstoff, og det fungerer ganske dårlig synes jeg. Min løsning har vært å lage sukkerbrød med minimalt med sukker. 50 gram på 4 egg. og krem med kunstig søtningsstoff. samt friske bær. Man kan gjøre ganske mye ut av det da. Men det spørs jo litt hva du mener med en spennede kake.,
Christal Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, det er veldig vanskelig å lage kaker med dia.. så det en liten utfordring.. og selvfølgelig har jeg lyst på en slik kake: Bryllupskake Lett skal det ikke være
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå