Gå til innhold

Brukt brudekjole..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde betalt 15000,- ekstra for en (ikke ødelagt) kjole bare for å slippe tanken på at andre hadde brukt kjolen før meg. Hva er problemet? At den forrige bruden har fist i den, eller noe? Oj! Tenk hvis noen hadde prøvd kjolen i butikken da! :O

Hvis det hadde vært sant det med overtroen (som jeg aldri har hørt om), så hadde det nok vært svære avisoppslag om det for lenge siden! Tenk bare på alle de som kjøper brukte kjoler! For ikke å snakke om de som bruker morens kjole osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderte å kjøpe brukt, men syntes det var så dyrt. I den tiden jeg lette på finn.no, var det vanskelig å finne noe under 5-6 tusen. Jeg kjøpte heller i Kina, via ebay. Da jeg er ganske høy (1.81) og ofte sliter med å finne passende klær sånn generelt (i allefall brukt), var det veldig behagelig å bare sende målene mine avgårde og få en skreddersydd kjole til et par tusen i posten.

Hadde altså ikke hatt noen kvaler med å kjøpe brukt, selv om det ikke ble det jeg gjorde nå.

Skrevet

Jeg endte opp med å få en sydame å sy min bryllupskjole. Det vil koste meg litt over 15000 KR.

Men alle matrialer er naturlige, silke, kiplinger osv. Har også kjøpt noen perler og stener jeg skal sy inn i silkestoffet. Vet det er lit overdrevet..men skal bare gifte meg engang...og da vil jeg være flott og staslig. Blir en veldig gothisk/alve aktig kjole...

Er ikke lett å finne sånne kjole billigere på nett eller å finne en i en brudesalong er verre. Samt at jeg er høy og tynn, ser bare rar ut i brudekjolene jeg har prøvd ellers.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Merkelig så nært forhold mange synes å ha /mene de kommer til å få til kjolen sin (som de skal bruke noen få timer i løpet av livet sitt). Det er, *kremt*, et tøystykke det dreier seg om...

Selv sparte jeg kr 10 000,- på å kjøpe brukt kjole, og selv om vi har et forholdsvis "løst" bryllupsbudsjett, så var det mye annet vi fikk for de 10 000,- kronene. Min brukte brudekjole, føles som om den er min-min-min, den ser overhodet ikke brukt ut, og bruden jeg kjøpte kjolen av var vakker og så dessuten renslig ut.

:rolleyes:

Skrevet (endret)

må tenke på at i mange 1000 år har bryllup vært det staslige i mange nasjoner. Det ble forebredt i lang tid og var alltid en stor fest. Kjole var speiselt laget og hadde en historie. Liker tanken på at det forsatt skal være slikt. Så jeg har ingen flauheter at jeg vil sy kjolen min og stase den opp med å gjør den spesiell.

Leste et elelr annet sted på nettet at i norge var det vanlig før i tiden å ha svart bryllups kjole:) Høres jo kjempe gøy ut. I japan er det vanlig, og hvitt til begravelse (mener jeg å ha lest, men ikke siter dette)

Endret av sashadelenn
Skrevet

Jeg kunne helt fint ha brukt en brukt brudekjole på dagen min. Det gjenstår bare kjolen i riktig størrelse brukt :gjeiper:

Skrevet

Jeg var inne på tanken og kanskje kjøpe brukt, men ble ikke sånn. Bestemte meg for å dra å prøvde litt kjoler for å finne ut hvordan fasong og type kjole som kledde meg. Og da gjorde jeg som flere andre, jeg falt helt pladask for den ene kjolen jeg prøvde. Ble sittende og lete etter en likningene type i bruktmarkede, men fant ikke noe som jeg synes liknet en gang. Så da ble det ny kjole på meg, og veldig fornøyd. Kjolen er forøvering helt anderledes enn det jeg trodde jeg skulle falle for.

Jeg hadde egntlig tenkt at jeg skulle klare meg med 10000 til kjole, derfor så jeg i bruktmarkede. Men kjolen min fikk jeg ny til 11300,- og når jeg er så førnøyd er ikke det ille pris.

Men altså, synes brukt er greit. Men ikke kjøp brukt kjole hvis du ikke har prøvd den.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg var helt bestemt på å kjøpe brukt. Men det var ganske vanskelig.

For det første krevde folk gjerne over halv pris av kjolen, noe jeg på ingen måte var villig til å betalale (endte opp med en jeg betalte under 1/3 av nypris for).

For det andre presterte veldig mange å ikke skrive elementære ting som hvilken størrelse kjolen var osv i annonsen. Noe som gjorde det vanskelig å vite hvilke kjoler som kunne være aktuelle.

Bortsett fra arbeidssom kjøpsprosess ser jeg ingen bakdeler med brukt kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...