TiaMaria86 Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hva mener dere om brukte brudekjoler? ville dere gått med en som noen andre har brukt i sitt bryllup? Jeg vet ærlig talt ikke, men om drømmekjolen min koster 20 000, og jeg ser noen selge den til 5000, så hadde jeg vurdert det litt, er nok litt overtroisk når det kommer til dette!
Christal Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 For min egen del kommer jeg ikke til å kjøpe en brukt brudekjole, uansett hvor flott den er. Min mor har spurt om jeg ville låne hennes vakre brudekjole i mitt bryllup, hun giftet seg for noen år siden og den var såå vakker og det har jeg vurdert. Men aldri ellers.
Chica Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 For meg er det motsatt, det hadde ikke falt meg inn å kjøpe ny kjole til masse tusen. Hadde planlagt å kjøpe ny kjole på Agape til ca 4000, noe mer enn det var jeg ikke villig til å betale for en kjole. Men fant en kjole jeg likte VELDIG godt til 3500 brukt, så da ble det den isteden. Syns det og var dyrt nok for et plagg jeg brukte en dag, men får forhåpentligvis solgt den igjen!
Gjest Magica de Spell Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 (endret) Jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe brukt brudekjole. Masse penger å spare. Nå kjøpte jeg ikke brukt selv, men forstår veldig godt de som gjør det. Endret 30. september 2008 av Magica de Spell
inlisek Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 kjøpte en veldi nydeli å brukt kjole .. angra ikke så at d va brukt eller nytt va ikke nøye for mæ
AnetteR Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 De fleste kjøper jo brudekjoler som serieproduseres uansett, så jeg ser ikke den store forskjellen på å kjøpe dette og en som er brukt. Jeg endte til slutt opp med en designkjole som det bare fantes en av, siden jeg følte det viktigste for meg var å ha en kjole som var bare min.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg fatter ikke at noen kan finne på å bruke 20 000 for en kjole de skal bruke én - EN - gang. Jeg har ingen problemer med å bruke en brukt kjole i bryllupet mitt. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem engang. Den er renset og ren og pen, og om man kjøper den av en som kjøpte den ny, er det en kjole som bare brukt én gang, ergo er den neppe utslitt og stygg. Jeg for min del har tenkt å LEIE en kjole til mitt brullup. Tenk det. En kjole som maaange har brukt før meg *gisp*. Og jeg er helt og holdent overbevist om at det ikke kommer til å ødelegge bryllupet mitt på noe som helst vis. (Eller kanskje jeg kan skylde på at det var en brukt kjole om det går til helvete med heller ekteskapet, tro?)
Gjest Magica de Spell Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 (Eller kanskje jeg kan skylde på at det var en brukt kjole om det går til helvete med heller ekteskapet, tro?) Men godt poeng, Gjest. Likevel - om man velger å kjøpe ny kjole, så kan den forøvrig selges etterpå. Da blir prisen rimelig lik det man måtte ut med for å leie vil jeg tro, så fremt nypris ikke er astronomisk. Muligens noe vanskeligere å selge en kjole som er kjøpt brukt, altså brukt to ganger, men sikkert ikke umulig.
TiaMaria86 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg fatter ikke at noen kan finne på å bruke 20 000 for en kjole de skal bruke én - EN - gang. Jeg har ingen problemer med å bruke en brukt kjole i bryllupet mitt. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem engang. Den er renset og ren og pen, og om man kjøper den av en som kjøpte den ny, er det en kjole som bare brukt én gang, ergo er den neppe utslitt og stygg. Jeg for min del har tenkt å LEIE en kjole til mitt brullup. Tenk det. En kjole som maaange har brukt før meg *gisp*. Og jeg er helt og holdent overbevist om at det ikke kommer til å ødelegge bryllupet mitt på noe som helst vis. (Eller kanskje jeg kan skylde på at det var en brukt kjole om det går til helvete med heller ekteskapet, tro?) Hehe nå mente ikke JEG at jeg HAR tenkt å kjøpe en brudekjole til 20 000, for min del kunne jeg giftet meg i en H&M kjole, jeg bare spør etter deres meninger, og med min økonomi så hadde jeg nok endt opp med en utleie kjole også, eller en brukt en, og satset på det beste! Om den forrige som brukte kjolen kjørte ekteskapet sitt til helsikke så er ikke det kjolen sin feil, og jeg skal vel ikke gifte meg med samme mann som henne heller
Gir Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Jeg kjøper gjerne brukt hvis jeg kan spare noen tusenlapper. Skjønner ikke vitsen med å bruke 20.000 for et plagg man skal bruke en eneste gang, uansett hvor vakker man føler seg.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Men godt poeng, Gjest. Likevel - om man velger å kjøpe ny kjole, så kan den forøvrig selges etterpå. Da blir prisen rimelig lik det man måtte ut med for å leie vil jeg tro, så fremt nypris ikke er astronomisk. Muligens noe vanskeligere å selge en kjole som er kjøpt brukt, altså brukt to ganger, men sikkert ikke umulig. Jeg har et par venninner som har slitt med å få solgt brudekjolene sine igjen uten å tape på det, så da synes jeg det er like greit å bare leie en, så slipper jeg stresset med å selge den igjen. Men om man klarer å selge kjolen til omtrent samme pris man kjøpte den, så er det selvsagt det billigste (med mindre man vet om et veldig billig utleiested, da).
Gjest Magica de Spell Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Jeg har et par venninner som har slitt med å få solgt brudekjolene sine igjen uten å tape på det, så da synes jeg det er like greit å bare leie en, så slipper jeg stresset med å selge den igjen. Men om man klarer å selge kjolen til omtrent samme pris man kjøpte den, så er det selvsagt det billigste (med mindre man vet om et veldig billig utleiested, da). Det vanlige er vel å selge for halv pris eller noe over, sånn omtrent? Er litt på tynn is her siden jeg ikke har uteleiepriser i hodet akkurat, men koster det ikke fort rundt 3-4000 kr å leie en kjole? Får man solgt en kjole med nypris 9000 til halv pris så går det jo litt opp i opp. Men med salgspeset, selvfølgelig. Skjønner godt at du leier, forøvrig.
Ella* Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Jeg kjøpte en brukt brudekjole for 6000 kr m/utstyr. Nytt ville det kostet ca 15 000 kr, noe vi rett og slett ikke tok oss råd til. Gjorde meg ikke noe å ha en brukt kjole, og ingen så at den ikke var splitter ny. Solgte den forresten enkelt og greit for 3500 kr m/utstyr.
LilleMy28 Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Jeg hadde planer om å kjøpe kjole brukt, men å være str.36/38 og 176cm høy viste seg å være et problem... En kjole som er brukt til noen som er lavere enn meg er uaktuelt siden en vil alltid kunne se en stripe der den har vært lagt opp før. Jeg endte opp med en kjole som er brukt til brudeshow og fikk derfor prisavslag, men den ble brukt av en modell som var høy og har derfor ikke vært lagt opp, men er i original lengde.
Solstrålejenta Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Jeg har kjøpt brukt og er kjempefornøyd med det i og med at jeg rett og slett ikke ville hatt råd til drømmekjolen ny...
Gjest Pupsilure Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Jeg har ingen problemer med å kjøpe brukt Det virker som det er ganske vanskelig å selge brukte brudekjoler. Det ligger så mange av dem ute på finn. Og jeg vet om flere som ikke får solgt den igjen.
Lille Rosa Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Jeg ville ikke kjøpt en brukt brudekjole! Selv om kjolen er renset osv, så blir det bare noe,-ja brukt, over den.. (naturlig nok), og jeg har ikke tenkt å ha noe som noen andre (ukjente) har brukt før meg på den store dagen vår (hvor vi uansett bruker masse penger, så noen tusen fra eller til "merker man ikke"). Hadde det derimot vært snakk om noen i familien (feks mamma sin) så hadde det vært annerledes. Men det er jo hver sin mening for hva man vil gjøre/har mulighet til
Coriander Skrevet 30. september 2008 #18 Skrevet 30. september 2008 Jeg kan ikke se hva det er som skulle vaere galt med aa bruke en brukt kjole. Kjolen jeg har bestemt meg for, er egentlig litt i dyreste laget, men jeg kikker stadig paa ebay for aa se om noen har samme kjole til slags. Har dessverre ikke funnet den enda, men dukker den opp, slaar jeg til med en gang. Det er som noen sier over her, kjolen blir neppe utslitt ved en dags bruk og et ekteskap gaar ikke dundas pga brukt brudekjole heller...
Nyttårsbrud Skrevet 30. september 2008 #19 Skrevet 30. september 2008 (endret) Jeg vurderte både å kjøpe brukt, ny og å leie..men ente faktisk opp med å få sydd kjole til syerske. Da får jeg drømmekjolen. Akkurat slik jeg vil ha den. Enkel. Og så passer den min kropp. Men d beste av alt, d kostet bra d samme som å leie! Såe..d er også en mulighet en bør vurdere. Hadde jeg funnet drømmekjolen min til salgs brukt i min str til en billig peng så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger på hva jeg hadde gjort. Endret 30. september 2008 av Nyttårsbrud
Gjest Elize Skrevet 30. september 2008 #20 Skrevet 30. september 2008 Jeg kunne godt tenkt å kjøpe brukt kjole, men det har vært vanskelig å finne. Jeg er 154cm og veier 48kg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå