Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hvordan hadde du reagert om du var sterkere enn mannen (eller dama sterkere enn deg)? Er det noen her som er sterkere enn mannen og hva er i såfall grunnen til det? Og, er du selv sterk? Og ja, det er fysisk, altså styrke jeg mener.
Suzy Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det hadde jeg vel ikke sett på som noe problem, så sant han var i stand til å holde seg oppe (og kanskje var villig til å bli med meg på trening).
AnetteR Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Her trener vi masse begge to, og har derfor ulike ting vi slår den andre i. Jeg er mye lettere enn han, og kan for eksempel klare mer av mange styrkeøvelser, unntatt det som går på overarmstyrke.. Konkurerer vi i klatring slår jeg han, er det løp slår han meg. Svømmer vi om kapp vinner jeg. Og han blir aldri fornærmet de gangene jeg slår han i noe.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg trener mye tung styrke, og har unormalt store muskler i armene for å være kvinne. Den forrige typen min hadde store problemer med at jeg slo ham i håndbak. Han var riktignok fransk. Min nuværende kjæreste slår jeg også i håndbak. Han synes derimot bare det er festlig, og er litt stolt over å ha en så sterk kjæreste Jeg har ikke noe problem med å være den sterkeste. Det er ikke som om kjæresten min er direkte svakelig Jeg ser ikke helt hvorfor det skulle plage meg heller. Jeg trenger ikke hjelp til å åpne syltetøyglass, så da så.
rabagast Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Har vært det - hadde en jobb som kunne sammenlignes med 40 timer trening i uka og min daværende kjæreste var en skikkelig pudding. Så det var ganske naturlige grunner til den situasjonen og ikke noe jeg 'reagerte på'. Er ikke like sterk selv lenger, og min nåværende kjæreste er sterkere enn eksen, så det fysiske styrkeforholdet er mer typisk i dette forholdet. Men jeg kan ikke si jeg synes det gjør noen forskjell - det er litt andre kvaliteter jeg legger vekt på...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg trente mye styrke for noen år siden, men har ikke satt mine ben på et treningssenter på et år nå. Har imidlertid en jobb som krever endel "tunge" løft. Tror jeg er litt over gjennomsnittlig sterk til jente å være i kroppen generelt, men svak i hender/håndledd så feks. håndbak er ikke noe alternativ. Har ikke egentlig "testet" kjæresten min på noen måte, men hadde en (i mine øyne) ganske lett bag med meg for noen uker siden som han skulle hjelpe meg å bære, og han kommenterte at den var sannelig tung.. Fikk meg til å reagere litt. Men generelt syns jeg ikke fysisk styrke er viktig ved en mann i det hele tatt, så bryr meg lite om det skulle vise seg at jeg var sterkere
Gjest nobilian Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Hvordan hadde du reagert om du var sterkere enn mannen (eller dama sterkere enn deg)? Er det noen her som er sterkere enn mannen og hva er i såfall grunnen til det? Og, er du selv sterk? Og ja, det er fysisk, altså styrke jeg mener. *** Jeg tror kanskje 1% av alle kvinner er fysisk sterkere enn meg, og jeg ville aldri i verden ha funnet på å bli sammen med en av dem. 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Mannen skal være sterkere enn damen. Jeg vil ha en mann som kan beskytte meg og som jeg føler meg trygg hos. Vil ikke ha en mann som er svakere enn meg!! 1
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg er veldig lita, 160 høy og normal i vekt. Likevel er jeg like sterk i armene som typen min (han er absolutt ingen pingle) og overarmene mine er litt mer markerte enn hva damer vanligvis har. Trener ikke styrke.. det er bare genetisk. Syntes i grunn det er litt kult jeg, selvom typen gnir litt på nesa når jeg strammer til så bicepsen buler frem.
Gjest misa Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Hvordan hadde du reagert om du var sterkere enn mannen (eller dama sterkere enn deg)? Er det noen her som er sterkere enn mannen og hva er i såfall grunnen til det? Og, er du selv sterk? Og ja, det er fysisk, altså styrke jeg mener. Jeg ville ikke vært sammen med en som var svakere enn meg. -misa 1
Cata Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Ville ikke hatt noen problemer med å være den sterkeste. (Skulle forøvrig ønske jeg var mye sterkere enn jeg faktisk er. Her mangler en god del på armstyrken, gitt.)
MonicaR Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Hvordan hadde du reagert om du var sterkere enn mannen (eller dama sterkere enn deg)? Er det noen her som er sterkere enn mannen og hva er i såfall grunnen til det? Og, er du selv sterk? Og ja, det er fysisk, altså styrke jeg mener. Jeg har nesten alltid vært i den situasjonen, ja...... Det skyldes nok at jeg er født "alt for sterk" fra naturens side, men også jobbene jeg har hatt/har - samt at jeg driver med Kickboxing... Er 180 cm høy, veier 80 kg - og er slank, men muskuløs.... Nei, jeg har IKKE hatt noe problem med det - og faktisk har alle jeg har vært sammen med synes det har vært helt ok. Kompissene mine synes bare det er kult. Så.... Ingen problemer der nei.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Altså, jeg løper raskere enn han jeg er sammen med (og han jeg var sammen med før der, og han før der igjen osv). Jeg har mer spenst, jeg klarer flere pushups, situps osv. Har mer styrke ift. han generelt. Trives med å ha det slik. Hadde ikke vært meg imot om han var like sterk eller sterkere, men nå er det nå engang ikke slik at vi lever i steinalderen lenger og kvinner trenger ikke menns beskyttelse eller hjelp i dagliglivet. Kvinner klarer seg selv.
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Det hadde ikke gjort meg noe å vært fysisk sterkere enn kjæresten min. Vi har hver våre styrker og svakheter, på ganske ulike områder. Men mannen min er skikkelig sterk, ikke treningssterk, han har muskler fra kroppsarbeid. I like! *** Jeg tror kanskje 1% av alle kvinner er fysisk sterkere enn meg, og jeg ville aldri i verden ha funnet på å bli sammen med en av dem. oooo...tøffing!
jørnsi Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Han knuser meg i fysisk styrke på alle områder, og det gjør meg ingenting. Har aldri vært i ett forhold der jeg har vært fysisk overlegen i styrke. Jeg er normalt godt trent men vil nok foretrekke å være den "svakeste" i ett forhold.
Gjest -Maggie- Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 (endret) * Endret 8. oktober 2008 av -Maggie-
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Her trener vi masse begge to, og har derfor ulike ting vi slår den andre i. Jeg er mye lettere enn han, og kan for eksempel klare mer av mange styrkeøvelser, unntatt det som går på overarmstyrke.. Konkurerer vi i klatring slår jeg han, er det løp slår han meg. Svømmer vi om kapp vinner jeg. Og han blir aldri fornærmet de gangene jeg slår han i noe. At du er lettere enn ham og kan ta flere repetisjoner på grunn av det betyr jo ikke at du er sterkere enn ham... det betyr bare at du er lettere enn ham... Se det slik: Om du klarer flere repetisjoner med en vektstang som er lettere enn den som din mann løfter på - betyr det at du er sterkere?
Fat Sally Lee Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 En mann skal være rimelig utrent for at en jente skal være sterkere enn ham f.eks i håndbak. Menn er genetisk disponert for å være sterkere, selv uten trening, så jeg kunne nok ikke vært sammen med en som er svakere enn meg, nei. (Selv om jeg tar mer enn noen av gutta på treningssenteret i noen øvelser velger jeg å tro at det er fordi de er late og ikke orker å ta i max). Heldig vis er kjæresten min meg langt overlegen når det kommer til muskelstyrke - og vi er begge godt trent. 1
AnetteR Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 At du er lettere enn ham og kan ta flere repetisjoner på grunn av det betyr jo ikke at du er sterkere enn ham... det betyr bare at du er lettere enn ham... Se det slik: Om du klarer flere repetisjoner med en vektstang som er lettere enn den som din mann løfter på - betyr det at du er sterkere? Vel, sist jeg sjekket justerte man ikke for vekt i styrkekonkurranser. Jeg innser at vekt er en faktor, men kaller det likevel å slå han i visse øvelser. For eksempel klarer jeg flere repetisjoner en han hvis vi henger etter en stang og skal heise oss opp slik at haka treffer stanga. Jeg slår han også om vi klatrer om kapp i en klatrevekt. Dette trur jeg delvis skyldes tyngden, og delvis det at menn har en overdreven tru på armstyrke når de klatrer i stedet for å bruke bena. Jeg vil derfor si at jeg et sterkere i mannen min i disse øvelsene.
Cowgirl22 Skrevet 1. oktober 2008 #20 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ville synes det var meget rart å hatt en type som var svakere enn meg fysisk. Men tror nok dette er fordi jeg er såpass dårlig muskelsatt og svak selv. Hadde jeg derimot vært veldig sterk, så hadde det nok ikke hatt den samme betydningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå