Gjest Gjest_Fredrik_* Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Har vært sammen med ei jente i 1,5 år som jeg liker veldig godt og har blitt kjempe glad i. For noen 1 mnd siden sa hun at hun ikke orket å være sammen med meg lengre siden jeg var så negativ, det smittet over på henne og hun ville ikke ha det slik. Jeg har stort sett vært positiv og uproblematisk hele livet, men for ett år siden ble jeg fysisk forbigående syk og startet med medisinsk behandling. Følte meg da etterhvert nedstemt og tiltaksløs uten å forstå helt hvorfor. Pratet med legen for noen uker siden og han sa at dette er bivirkninger som er vanlige men at vi kunne bytte medikamenter. Etter noen uker har en mørk sky forvunnet fra hodet mitt og jeg er tilbake til mitt vanlige jeg. Savner eks kjæresten veldig mye og har lyst til å snakke med henne for å finne tilbake til hverandre, har truffet henne noen ganger nylig og hun sier at hun er glad i meg. Men det jeg tenker på nå er at hun kanskje ikke er noe å satse på siden hun har vist så liten forståelse og bare forsvant når forholdet ble litt vanskelig. Er det noen som kan gi noen synspunket på dette ?
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Eksen min dumpa meg da jeg gikk inn i en periode der hun opplevde meg som for "eiesyk" like etter foreldrene mine skildte seg (var redd for å miste henne også). Singeltilværelsen hjalp ikke noe særlig på det psykiske akkurat, men nå etter snart 2 år med sinne, angst og depresjoner har det dempet seg og jeg begynner omsider å bli meg selv igjen. Noen har forståelse og evne til empati, andre ikke, og de er absolutt ikke noe å samle på. I've learned it the hard way.
Jigva Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 I dette tilfellet synes jeg jo hun holdt ut lenge da.. Slik jeg forstod fra innlegget ditt hadde dere vært sammen i et halvt år før du ble deprimert... ikke veldig lang historie. Så holdt hun sammen med deg da du for et år siden begynte på piller som gjorde deg tiltaksløs og nedtrykt.. kan man kalle det deprimert? Dette var du, som jeg forstår utifra det du skriver i et år før du søkte hjelp. Jeg kan faktisk forstå at hun søkte seg ut av det av hensyn til seg selv. Jeg synes faktisk at hun "holdt ut" lenge i forhold til hvor mye historie dere hadde før det begynte. Men om du kan stole på henne igjen er det nok bare du som kan bestemme, man kan aldri vite framtiden før den skjer. Jeg hadde nok gitt henne en ny sjanse hadde jeg vært i din situasjon. Selvfølgelig er det jo avhengig av at hun fortsatt har følelser for deg da.
Jade Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Hun skjønte kanskje ikke hva du gikk igjennom. Du gjorde det vel egentlig ikke selv? Har du forklart at depresjonen var bivirkninger?
Gjest Gjest_Fredrik_* Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 TS her. Har ikke pratet med henne om at bivirkningene var årsaken til at jeg ble nedfor og negativ. Jeg skjønte det ikke selv heller før jeg pratet med legen og byttet medisiner nylig. Forstår jo godt at det har vært en vanskelig situasjon, både for henne og meg, men er likevel usikker på henne siden løsningen for henne var å bryte. Hvordan vil det da bli i fremtiden hvis vanskelige situasjoner oppstår igjen?
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Forstår jo godt at det har vært en vanskelig situasjon, både for henne og meg, men er likevel usikker på henne siden løsningen for henne var å bryte. Hvordan vil det da bli i fremtiden hvis vanskelige situasjoner oppstår igjen? Hvis du ikke klarer å stole på henne burde dere ikke bli sammen igjen uansett hvor glad dere er i hverandre. Tillit er grunnmuren i et forhold. Men kanskje du kan oppnå tillit igjen? Som nevnt før her synes jeg hun ble hos deg lenge, med tanke på at dere bare hadde vært sammen et halvt år før du forandret deg. Hun har vist at hun kan holde ut vanskelige tider, til og med på tross av at hun ikke visste du var syk. Hun trodde kanskje at du bare var sånn av natur? At du bare hadde vært positiv det første halve året fordi forholdet var så nytt da? Personlig ville jeg nok gitt henne en ny sjanse. Men som sagt er det din tillit til henne som er avgjørende.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 TS her. Har ikke pratet med henne om at bivirkningene var årsaken til at jeg ble nedfor og negativ. Jeg skjønte det ikke selv heller før jeg pratet med legen og byttet medisiner nylig. Forstår jo godt at det har vært en vanskelig situasjon, både for henne og meg, men er likevel usikker på henne siden løsningen for henne var å bryte. Hvordan vil det da bli i fremtiden hvis vanskelige situasjoner oppstår igjen? Jeg skjønner henne godt, jeg. Hadde jeg vært sammen med en fyr i bare et halvt år, og så ble han helt negativ og depressiv og var slik i et helt år, så hadde jeg tenkt at det var sånn han var. At den første tiden bare var forelskelsen, og så dabbet det av og han viste sitt sanne jeg. Hun hadde ikke mulighet til å vite at dette var noe som kom til å gå over. For alt hun visste var dette noe hun hadde måttet leve med resten av livet om dere fortsatte å være sammen. Det kan jeg godt skjønne at hun ikke ville. Jeg hadde også gitt et slikt forhold på båten. Dere hadde tross alt bare hatt det bra sammen i et halvt år, det er ikke det samme som å gi opp etter 20 års ekteskap...
Teriyaki Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Enig med de andre her. Synes ikke det var så rart at hun gikk i fra deg, spesielt siden hun ikke viste at det var pga. du var syk. Derfor kan du jo forklare årsaken osv. så kanskje hun vil prøve på nytt.
Gjest Gjest_Fredrik_* Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Takker for råd, får ta en prat og forklare hva som har vært årsaken så får hun tenke på det. Hvis hun er interessert så tar hun kanskje initiativet til å komme sammen igjen, jeg vil ikke til å gjøre noe mer, hvis hun vil så gir hun nok beskjed.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå