*snuppis* Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Har et stort stuevindu som må dekkes litt til nå som høstløvet faller, ellers er vi gjenstand for full overvåking fra veien. Lurer litt på hva som gjør seg finest bak gardinene? Vanlige persienner eller lameller? Tittet litt på jysk sine sider og fant også noe som heter plissegardiner. Hva i all verden er dette for noe?
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes lameller kan være skikkelig lekkert. Men det passer ikke til et hvilket som helst vindu, det må gjerne være litt størrelse på det.
Gjest HB Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes lamellgardiner blir veldig kontoraktig, men det passer jo bra til å hindre innsyn. Vi har plissegardiner, men det er for solens skyld. En plissegardin er en mellomting mellom rullegardin og persienne. Den har samme styresystem (snorer) som en persienne, men det er et stoff som er trekkspillbrettet slik at det blir helt tett når du trekker ned. Du har med andre ord ikke muligheten til delvis innsyn som du har med f.eks. persienne. Annet enn at en plissegardin kan monteres for å trekkes oppover slik at du kan ha øvre del åpen. Hilsen Lille meg
mayaeline Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Men lameller og persienner begrenser jo litt det lille lyset man har i perioden som kommer nå da. Jeg har selv plantet ecalyptus i potter jeg, som vokser seg fort høye og fyldige, nok til at det ikke ser voldsomt ut. Å plante selv er kanskje ikke alles greie, men hva med å bruke planter som dekk istedet for persienner og gardiner?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bruker persienner for å dekke til stuevinduene for sola, og trekker for gardinene om kvelden så ikke naboene ser inn. Om morgenen trekker jeg alltid fra gardinene igjen, så blomstene får lys. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå