Gå til innhold

Klipt meg og angrer forferdelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en impulsiv avgjørelse og klippet mitt lange hår som før rakk meg helt ned til bh`n.Nå er det klippet i en kort bobfrisyre.Jeg angrer som bare det. :tristbla: Noen trøstende ord? Det vil ta flere år å spare til samme lengde.

Hva får håret til å vokse fortere? B vitaminer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det var trist å høre.. :tristbla:. Jeg vet hvordan det er å ikke føle seg fin på håret det går ut over selvtilitten. Men min erfaring er at hvis du gir det et par uker så blir du mer fortrolig med den nye frisyren, kanskje du finner ut at det ikke er så ille likevel. Gi det litt tid er mitt råd..

Skrevet

Jeg gikk ut av salongen for en time siden så kanskje det bare er uvant,men ærlig talt så føler jeg meg ikke noe særlig.

Skrevet

Uffda, forstår at du angrer. Men er det slik at det ikke passer til deg eller er det slik at det føles feil? Kjente en som klipte håret sitt ganske kort, og det ble kjempepent. Hun likte det ikke i begynnelsen fordi hun var vant med at det hadde vært så langt, men etter en stund begynte hun å like det selv fordi hun ble vant med det.

Tar B-vitaminer selv, men har ikke merket noe på om det vokser raskere, det har jeg aldri hørt om heller. Men kvaliteten på håret ble bedre. Skal sies at jeg har ganske langt hår fra før av da.

Skrevet

Jo mere jeg ser meg i speilet jo mere ser jeg at jeg ikke kler det.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, jeg er alltid livredd når jeg går inn til frisøren, har så sinnsykt laaaangt hår selv, og har spart og passet det som livet selv i mange år, er alltid redd de skal klare å overtale meg til en frisyre som er kort :S paranoid kanskje, men... Jeg har faktisk ett lite tips til det, jeg regner med de fleste her vil reagere litt på det, men det som fikk håret mitt til å vokse superfort etter en ulykke med lim og slikt, var faktisk noe som heter RECREA FORTE. Det er ett middel for menn, mot håravfall og tynt hår, så det er kanskje noe å nærme seg med skepsis til hehe, me det fungerer faktisk sinnsykt bra, det fikk håret mitt til å vokse i nærmest rekordfart! Opplevde litt ubehag med kløe i ettertid, men så lenge du ikke klør, så går det over. I norge er dette temmelig dyrt, men i sverige er det ikke så ille. Tror det ligger på ca 600 kr pakken i norge, og da varer det ett par måneder etter det jeg husker.. Lykke til for hva du enn bestemmer deg for :)

Skrevet

hei du!

sparer til lang hår og har fått ett supert tips. tar ølgjærtabletter kjøpt på apoteket, fire hver dag og merker at håret vokser. tar også flytende b vitaminer, sammen tror jeg det er en bra kombinasjon. lykke til!

Skrevet
hei du!

sparer til lang hår og har fått ett supert tips. tar ølgjærtabletter kjøpt på apoteket, fire hver dag og merker at håret vokser. tar også flytende b vitaminer, sammen tror jeg det er en bra kombinasjon. lykke til!

Dette stemmer ikke. Håret er dødt, og det er ikke noe som helst man kan spise for å få det til å vokse fortere. Kjipt, men sant. Derfor er det ikke noe poeng å kjøpe dyre tabletter på apoteket heller!

Gjest Frisør
Skrevet
Dette stemmer ikke. Håret er dødt, og det er ikke noe som helst man kan spise for å få det til å vokse fortere. Kjipt, men sant. Derfor er det ikke noe poeng å kjøpe dyre tabletter på apoteket heller!

Dette stemmer ihvertfall ikke. Håret er dødt, ja, men det er ikke hodebunnen. Farten på celledelingen er det som avgjør farten på hårveksten, og den kan til en viss grad påvirkes. Mangel på B-vitaminer f.eks sinker celledelingen og håret vokser saktere. Det er også fakta at håret vokser litt raskere på sommeren pga D-vitaminer fra sola.

Hvordan kan håret i det hele tatt vokse hvis du mener det er så dødt at det ikke kan påvirkes?

Gjest Frisør
Skrevet

Kan jo svare TS også:

Trist at du angrer, men gi det noen dager, kanskje det ikke er så ille likevel? Hvis du fortsatt er veldig misfornøyd om to uker, kan du vurdere å sette på extensions (men det koster litt).

Vitaminer og slikt er bra for hårveksten, men det tar likevel flere år før du har fått tilbake den lengden du hadde.

Skrevet

Som regel liker enn det ikke fordi det er uvant å gå fra langt til kort.

Gi det noen dager og uker og om du forsatt ikke er fornøyd så kan du kjøpe hår remser som du klikker på med spenner, koster ca 1500. (click on/off)

Tar ca 10-15 min å sette på selv og enda raskere å ta det av for kvelden, får du bør helst ikke såve med de på.

Skrevet
Jeg skjønner hva du mener, jeg er alltid livredd når jeg går inn til frisøren, har så sinnsykt laaaangt hår selv, og har spart og passet det som livet selv i mange år, er alltid redd de skal klare å overtale meg til en frisyre som er kort :S paranoid kanskje, men... Jeg har faktisk ett lite tips til det, jeg regner med de fleste her vil reagere litt på det, men det som fikk håret mitt til å vokse superfort etter en ulykke med lim og slikt, var faktisk noe som heter RECREA FORTE. Det er ett middel for menn, mot håravfall og tynt hår, så det er kanskje noe å nærme seg med skepsis til hehe, me det fungerer faktisk sinnsykt bra, det fikk håret mitt til å vokse i nærmest rekordfart! Opplevde litt ubehag med kløe i ettertid, men så lenge du ikke klør, så går det over. I norge er dette temmelig dyrt, men i sverige er det ikke så ille. Tror det ligger på ca 600 kr pakken i norge, og da varer det ett par måneder etter det jeg husker.. Lykke til for hva du enn bestemmer deg for :)

Hei.

Hørte om dette jeg også, men mange sier at håret faller av en tid etter at man slutter å bruke det. stemmer dette??

Kan kjøpes på apoteket...

Skrevet

ølgjær tabletter virker ja. effektivt er det og så anbefaler deg å prøve. det er bare å søke på ølgjærtabletter på goggle så ser du det er mange som har prøvd og er fornøyd med resultatet. fikk selv idee om å prøve etter at jeg leste om andre som anbefalte det for å få håret til å vokse fortere.

hvor lang tid det tar før håret ditt vokser til samme lengde trenger ikke å ta "mange år".. ! det spørs helt på hvor fort det vokser ol.

Skrevet

Jeg tror det bare er uvant! Du får sikkert mange kompliment som hjelper på etterhvert! Søk på "bob haircut" på google, og få frem mange freshe bilder som du kan si at du ligner på:P Det må vel hjelpe litt! For klipt er klipt!

Skrevet

Det er snart 2 år siden jeg prøvde den recrea forte, og jeg opplevde ikke at håret falt av i det hele tatt omtrent, tvert om ble det mindre irritabel røyting fra meg, når man har langt hår så ser ofte hårbørsten ut som ett lite dyr etter bruk, og hår faller av her og der, men etter den recrea forte så ble dette faktisk mye bedre! Har ikke brukt det siden, og heller ikke hatt noe særlig endringer i hårstell, så har bare positivt å si om dette middelet :) vel å merke må man IKKE klø seg i hodebunnen, tror det er den største grunnen til at håret faller av i ettertid, klør man seg mye i hodebunnen så blir den svært irritabel og noen ganger kan man få eksem, det tok sin viljestyrke og velvilje for å la være, men det går helt fint :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg klipte håret halvlangt for ca. 5 måneder siden. Har alltid hatt langt hår, men måtte klippe det fordi det var slitt.. Jeg var Super missfornøyd da jeg gikk ut av salongen, men tenkte det ville gå over.. Men det gjorde det IKKE! Jeg går ennå å tenker på håret hver dag. Extation hjelper heller ikke, for det vil aldri bli det samme pluss at håret blir slitt av det, og vil bruke enda lengre tid på å bli naturlig langt! Jeg syns virkelig synd på deg!!

Skrevet

Hei

Jeg prøver alltid å tenke bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort. Hvorfor ikke prøve noe nytt? Så om det ikke blei så fint, hår vokser, og etterhvert blir det halvlangt og da kan man lage forskjellige andre frisyrer ut av det. Syns det er mye tøffere me folk som tør å teste litt en de jentene som går rundt med samme lengde på håret i årevis som bare henger der. Kjør på, det er nok tøft, min mening er at bob kler de fleste (klipte meg i en bob sjøl og digger det :) ) Gjort er gjort og du må bare gjøre det beste ut a det. Søk opp forskjellige frisyrer du kan lage me boben osv. Lykke til Det går nok bra :)

Skrevet

Føler virkelig med deg. Gjorde det samme rett før sommeren og jeg angrer fortsatt. Håret mitt vokser relativt fort, men jeg hater den mellomfrisyren fra bob til halvlangt, så det er blitt til at jeg har klippet det en del ganger allerede. Men nå skal jeg bite sammen tenna og heller se fæl ut på håret i noen måneder. Kanskje det blir extensions når håret er blitt litt lengre, nå ville det ikke sett noe pent ut.

Du får gi det litt tid og ta kosttilskudd. :klem:

Skrevet

Slapp av det er bare hår. Det vokser ut og livet går videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...