Gå til innhold

noen som vet hva vi kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har en håpløs mor.. hun har ikke jobbet på 15 år... etter at hun skilte seg fra min far for mange år siden gikk alt galt.. hun sluttet å betale regninger og brukte mer enn hun hadde og løy om det... hun ble tatt for å drive underslag på jobben, mistet leiligheten vår.. og hadde ikke noe sted å bo... etter dette har hun da aldri jobbet, eller hatt noe sted å bo.. hun har bare vandret fra sofa til sofa og snyltet seg rundt med løgn... for noen år siden fikk folk nok og sa nei, og da fikk vi (barna hennes) vite om det.. har jo alltid skjønt at noe var galt men når det er umulig å finne ut av hva det er så blir det vanskelig å ta stilling til det...

hun arvet noen penger da bestemoren vår døde og har levd på de, men nå er det slutt og hun har igjen begynt å skulle låne penger..

men det er helt uaktuelt...

hun er en voksen dame og er faktisk nødt til å klare seg selv.. men saken er at hun er stolt, etter 15 år uten penger så er hun fortsatt for stolt..noe jeg synes er latterlig. hun rakker ned på folk som handler på lindex for det er kjipe klær?!? og finner opp historier om fortiden som for henne til å virke dannet og ha kule venner ect..

jeg skjønner ikke det, må jo være mye mer tilfredstillende å kunne tjene egne penger uansett hva slags jobb du har ect...

uansett så tror vi det er noe galt psykisk også... hun har jo angst for alt.. litt slitsomt i lengden fordi man blir så engstelig til slutt selv når hun prater om at alt er farlig og alle vil deg vondt liksom...

men for å komme til saken.. hva kan vi gjøre.. vet det er lite så lenge hun nekter å prate om det eller innrømme at hun trenger hjelp... men hun må jo ha krav på noe?

akkurat nå bor hun i leiligheten til broren min.. men han er jo ikke steinrik og kan ikke ha en leilighet stående i oslo uten å få noe igjen for det...

jeg tenker sånn at det er lettere for oss å tvinge henne til å ordne opp hvis vi vet hva hun kan få og hjelpe henne sånn... for å gi henne penger gjør det bare verre..

Videoannonse
Annonse
Gjest little me
Skrevet

sosialkontoret ??

det er vell det eneste jeg kan komme på.

eller melde seg på aetat.som arbeidsledig.

Skrevet

Fastlegen hennar kan få tak på dei psykiske problema hennar eller henvisa ho vidare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...