Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper jeg kan få litt hjelp her inne av dere, for dette er et problem for meg som virkelig sliter på meg!!

Problemet er at jeg mangler tillit til samboeren min. Han er på alle måter en super samboer, og alt jeg kunne ønske meg. Vi har det veldig fint sammen, og kan prate om alt. Han vet at jeg sliter med å få full tillit for ham, og jeg tror nok at dette ikke er så lett for ham heller. Vi har vært sammen i nesten to år nå, og i starten gikk alt veldig fint. Men så fikk jeg vite av andre endel ting om han, og dette var ting han aldri hadde snakket om til meg. Jeg lot være å si noe, men så etter flere måneder så klarte jeg ikke å holde skjult for ham at jeg visste ting om han som han aldri fortalte. Han nektet for å ha skjult dette for meg, og mente han hadde fortalt meg det. Noe han ikke hadde. Dette er nå ett år siden, og jeg kjenner jeg sliter veldig med å kunne stole 100% på han igjen. Jeg nesten bare venter på at det skal komme flere ting frem etterhvert som han skjuler for meg.

Problemet mitt er jo at jeg elsker ham veldig høyt, og jeg kan ikke tenke meg et liv uten ham. Men samtidig så vet jeg jo at jeg ikke kan leve i et forhold for evig når jeg mangler tillit.

Hvordan kan jeg få tilliten til han tilbake? Og er det egentlig mulig? Jeg vil jo aller helst slippe å miste ham.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

men... fikk du vite ting om han som har skjedd da dere var i et forhold, eller fikk du vite ting om han som skjedde i hans liv før du i det hele tatt var inne i hans liv.

Er sammen med nå kona på 12 året jeg og det er veldig mye hun ikke vet om fortiden min nettopp fordi det er fortid.

Lag ditt eget liv med han og ikke tenk på hva han drev med før.

Skrevet

Det jeg fikk vite om han har med hans fortid å gjøre ja...men det er også endel av hans nåtid...og er blitt endel av mitt liv..derfor vanskelig å få tillit tilbake når han holder viktige ting skjult liksom....

Skrevet

Har vært borte i det samme som deg.. etter en tid med min nåværende samboer, fikk jeg greie på en del ting om han gjennom andre... Ting som jeg absolut i utgangspunktet ikke liker... Men jeg kan jo ikke si at jeg har mistet tilliten til han av den grunn selvom han ikke har fortalt meg noe om det... Jeg har da heller ikke fortalt alt om meg! Ja ting har vært vanskelig å svelge... men det er jo kanskje også grunnen til at folk ikke forteller alt om seg selv, kanskje jeg ikke hadde gitt han en sjanse den gang?? For meg er han verdens flotteste mann Akkurat som at du sier at din samboer er helt super på mange måter... La fortid være fortid å se framover...

Skrevet

Hmmmm.. Dette var ikke lett å svare på. Dersom disse tingene som du ikke visste om har såpass stor betydning for deres forhold idag, forstår jeg godt at det plager deg. Men dersom det kun er ting som plager deg nettopp fordi han valgte å ikke si noe, så vet jeg virkelig ikke. De aller fleste har ting de ikke vil at andre skal vite. Det som slår meg er at han har fortalt det til andre, men ikke til deg, som er han samboer.

Har på en måte opplevd noe lignende selv, men vet ikke om de tkan sammenlignes. Min samboer har hatt en veldig tung oppvekst, der han har opplevd ting som barn absolutt ikke burde oppleve. Det har tatt han lang tid å fortelle om dette til meg, men han har fortalt litt og litt igjennom de 4 årene vi har vært sammen. Dette er ting som de aller fleste ikke vet noe om, så sånns ett er det helt greit at han ikke har sagt noe særlig om det.

Det som har slått meg hardest er da jeg fikk vite, gjennom ei venninne av han, at han har AD/HD. Han var til stede da hun nevnte det, men vi har aldri snakket noe om det seinere. Jeg tolker det som at han er ferdig med dette. Går ikke lenger på medisiner og vet akkurat hvordan han skal takle det, Noe som er bra. PÅ den annen side var det deilig for meg å få vite det, fordi jeg da endelig fikk en forklaring på hvorfor han ofte blir veldig fort sint, men at det like fort går over igjen. I tillegg har han alltid fått små "kick" der han bare må få ut litt energi... Det gjorde det mye lettere å forstå hvorfor han er som han er. men det har aldri hatt noe å si på tilliten min til han..

Skrevet
La fortid være fortid å se framover...

har samme problem (nesten da) med min mann.

Tilliten er ikke så god som den en gang var,men prøver å lære meg å bygge den opp igjen!

Alle har en fortid,uansett om man vil eller ikke.

La det være, å heller se fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...