Gå til innhold

Bagasje - hvor mange kolli til brasil

Anbefalte innlegg

Skrevet

i november flytter jeg til brasil og da lurer jeg på om det er noen som vet om hvor mange kolli som er lov? eller om jeg må betale ekstra når det overstiger 20kg. hmmm :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk siden til selskapet du skal fly med. Det hender de opererer med litt forskjellige regler, men de fleste har de samme/nesten de samme reglene. Om du ikke har bestemt deg for selskap, så gå inn på flere som flyr til Brasil og se.

Skrevet

Hvilket flyselskap flyr du med?

Når jeg reiser til søramerika kan jeg ha med 2 kolli a 23 kilo. Hvis en/begge kolliene overstiger 23 kilo "må man" betale overvekt, men det er ikke alltid de er så nøye på det.. Ingen av kolliene kan overstige 32 kilo.

Men det er jo mulig du reiser med et flyselskap som har andre regler...

Skrevet

men til sammen så kan jeg altså ta med meg 46kg tilsammen + håndbagasje7kg. ikke værst?!

Skrevet
men til sammen så kan jeg altså ta med meg 46kg tilsammen + håndbagasje7kg. ikke værst?!

Ikke konkludèr med det sånn uten videre!!!!

Hvilket flyselskap skal du reise med?

Skrevet
Hvilket flyselskap flyr du med?

Når jeg reiser til søramerika kan jeg ha med 2 kolli a 23 kilo. Hvis en/begge kolliene overstiger 23 kilo "må man" betale overvekt, men det er ikke alltid de er så nøye på det.. Ingen av kolliene kan overstige 32 kilo.

Men det er jo mulig du reiser med et flyselskap som har andre regler...

Jeg har flydd til Brasil og Argentina, begge ganger med TAP så vidt jeg husker, og da var det også slik.

Fikk da opplyst at siden kvoten var høyest på den transatlantiske flygningen (mellomlandet både i Norge og en plass i Europa) så var det den høyeste kvoten som gjaldt på hele turen.

Det pleier å stå ganske godt forklart på hjemmesidene til flyselskapet og på billetten.

Skrevet

Hett tips til trådstarter: SJEKK HJEMMESIDENE TIL FLYSELSKAPET!

Skrevet

vi fikk kun ta med et kolli a 20 kg da jeg flydde dit, så jeg tror det varierer VELDIG mellom de ulike selskapene.

Skrevet

Det er ikke landene som setter grensene, det er flyselskapet. Sjekk nettsiden. Om du bestilte på nett, står det antagelig i bekreftelsesmailen du fikk. (Der står det også masse annet rart som er greit å få med seg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...