blåmeisa Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg har akkurat startet med denne genseren. Jeg har begynt med å strikke først rad på vrangen. Har skjønt det slik at jeg ikke skal strikke rundt, men frem og tilbake. men jeg skjønner ikke helt hva de mener med kantmaske?? og Deretter strikkes det vrbord med 1 kantm og 2 rett i hver side mot midt foran Det jeg tenkte nå var bare å strikke to rette og to vrange i fem cm eller og at jeg skal begynne og avslutte hver runde med to rette??
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Trodde jeg rakk å hjelpe deg, men må løpe til bussen. Rekker hvertfall tipse deg om at det finnes en egen "hjelp"-knapp rett over oppskriften. Rett over mønsteret til jakka er det en liten link som heter "strikkehjelp".
Mink Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Kantmaske er rett og slett en ekstra maske i hver ende av strikketøyet! For å få fine kanter når man strikker frem og tilbake så skal du stikke alle maskene helt til slutten på pinnen, og når du snur og strikker tilbake skal du bare løfte av den første masken. SÅ begynner du med to rette, to vrang osv. Skjønte du det? (...og sønnen min fikk det settet i fjor, og det er bare kjempefint!) mvh Mink
blåmeisa Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 Kantmaske er rett og slett en ekstra maske i hver ende av strikketøyet! For å få fine kanter når man strikker frem og tilbake så skal du stikke alle maskene helt til slutten på pinnen, og når du snur og strikker tilbake skal du bare løfte av den første masken. SÅ begynner du med to rette, to vrang osv. Skjønte du det? (...og sønnen min fikk det settet i fjor, og det er bare kjempefint!) mvh Mink den tok jeg! Takk skal du ha. Har allerede strikket en liten cm, men jeg begynner med å løfte av nå! Nydelig sett! Håper jeg klarer det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå