Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg og samboer har lyst til å dra til et badeland snart, et sted vi kan dra til en gang i blandt nå i løpet av høsten og vinteren. Men jeg vet ikke om noen ... det er jo et basseng rett oppi gata her - men det er jo bare ett basseng - ikke noe mer, kanskje noe mindre Jeg vil på et mer eventyrbad som jeg er kjent med i sverige, men aner ikke om noen slike her i norge. Bor i Sandefjord, og det burde jo helst ikke være mer enn 1 times kjøring unna. Vi er glade i å kjøre bil, så det gjør ikke noe om det er et stykke unna. Noen som vet om noen de kan anbefale? Gjerne fortelle litt om hvordan det er der om det ikke finnes noen hjemmesider med bilder-
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg og samboer har lyst til å dra til et badeland snart, et sted vi kan dra til en gang i blandt nå i løpet av høsten og vinteren. Men jeg vet ikke om noen ... det er jo et basseng rett oppi gata her - men det er jo bare ett basseng - ikke noe mer, kanskje noe mindre Jeg vil på et mer eventyrbad som jeg er kjent med i sverige, men aner ikke om noen slike her i norge. Bor i Sandefjord, og det burde jo helst ikke være mer enn 1 times kjøring unna. Vi er glade i å kjøre bil, så det gjør ikke noe om det er et stykke unna. Noen som vet om noen de kan anbefale? Gjerne fortelle litt om hvordan det er der om det ikke finnes noen hjemmesider med bilder- Har hørt mye bra om badelandet i Skien fritidspark fra småbarnsforeldre jeg kjenner. http://www.skienfritidspark.no/ Ellers er det også et badeland i Langesund. http://www.choice.no/html/no12129403.jsp Har ikke vært på noen av dem selv, så jeg kan ikke uttale meg om hvilket som er best. Men begge ligger innenfor en times kjøretur fra Sandefjord.
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Takk for tipset For mange år siden var jeg på et badeland som jeg husker var veldig fint, men husket aldri hvor det var, men det var jo Langesund
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Alle badeland har en ting til felles: skrik og støy. Badeland er det samme som Norwegia, Grandiosa, DDE og fotball: for folket. Badeland er ikke for de kresne.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Har hørt mye bra om badelandet i Skien fritidspark fra småbarnsforeldre jeg kjenner. Ellers er det også et badeland i Langesund. Hvordan er det med dusj og garderobe der? Badeland frister, men jeg vil ikke være naken i rom med masse andre folk.
Brukernavn Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Hvordan er det med dusj og garderobe der? Badeland frister, men jeg vil ikke være naken i rom med masse andre folk. Langesund har ikke noe bra garderobeopplegg... Skien fritidspark har jeg ikke vært i.
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Vi har bestemt oss for å reise til Skien iallefall. Liker at det er litt barnslig og morsomt, samtidig som at man kan sette seg ned å slappe av litt innimellom. Vi vil bare ha det litt gøy, og det er jo så deilig å reise på badeland nå som høstmørket har kommet og været består av regn og vind :D
angeleyes Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Hvordan er det med dusj og garderobe der? Badeland frister, men jeg vil ikke være naken i rom med masse andre folk. Det er noen år siden jeg har vært i Langesund, men husker jeg synes det var deilig å ikke måtte stå naken foran alle der. Hver får et eget avlukke som man kan skifte i. Det likte jeg.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Raufoss badeland er et fint badeland, husker jeg var der da jeg var liten og har ønsket å dra dit igjen siden da. De har egen nettside.
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Raufoss er den som ligger ved Rjukan? Om det er den, så var det vel egentlig stort sett bare ett basseng der. Iallefall den jeg var på... men det var utrolig fint der jeg var midt på vinteren og stoooore vinduer ut mot sneen som lavet ned
Karense Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Raufoss ligger 15 min unna Gjøvik, dvs ca halvannen/1 t 45 min nord for Oslo. Har stort bølgebasseng, flere sklier, elvestryk, to eller tre boblebad og rolig basseng.
hufsa! Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Heia,jeg har vært i Langesund og lyngdal.langesund er "gått ut på dato" spør du meg.Lyngdal var helt knall men det jeg ville fram til er at Skien er akkurat det samme badelandet så tror du kommer til å bli kjempefornøyd!!God tur!
Gjest Portis Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Flott å høre så mye bra om Skien. Føler liksom at badeland her i Norge ikke er helt det samme som eventyrbad i Sverige. Eller ... det er iallefall mange fler av dem i Sverige enn her. Okey, Da har jeg ikke vært på Raufoss Men jeg skal notere det bak øret om vi skal ta en weekend tur noe sted
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Raufoss badeland var slitt, møkkete og lite tilpasset små barn da jeg var der. Likte ikke garderobeopplegget der, heller. Er noen år siden jeg var der da - det kan være bedre nå. Skliene passer best for store. Med små barn passer kanskje Jorekstad best om man er i det området. Østfoldbadet i Askim tror jeg er bra, men det er kanskje et stykke unna Sandefjord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå