Gå til innhold

Noen med peiling på Phillips tv'r ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte meg en ny brukt reservetv i dag da min gamle sa gnistrepoff og økonomien ikke helt tillater flatskjerm enda.

men.... jeg sliter litt med å finne kanaler på den ? den søkte og fant kanaler av seg selv når jeg koblet den til kabelen men jeg mangler to og det er jo såklart de jeg ser mest på :roll:

prøver å finne søking på menyen men der finner jeg kun valgene "bilde, lyd, spesialiteter, programliste og skjermformat".

"bilde" inneholder valgene lysstyrke, farge, kontrast, skarphet og fargebalanse

"lyd" er jo ikke relevant men inneholder kun justeringer for dette

"spesialiteter" inneholder barnesikring, tidsbestemt avslag, demonstrasjon, lagre pp på alle (?), lagre pp prog (og viser tallet som kanalen i bakgrunn står på)

"programliste" inneholder en haug med tall og bokstavkoder som f.eks 01 F 147

"skjermformat" gir meg to skjermvalg.

hvis jeg kjører demonstrasjonen så ser jeg det vises en mulighet for å søke kanaler manuellt men jeg finner den ikke i menyen ? kjøpte tv'n brukt og det fulgte ikke med noen brukermanual.

fjernkontrollen ser ut som den også kan brukes til en dvd-spiller.

hjelp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har jeg en veldig enkel TV fra Philips da, men jeg kan manuelt søke etter kanaler ved å først trykke på "menu"-knappen på fjernkontrollen også blar jeg gjennom menyen med opp/ned knappene til jeg kommer til "manuell store" og da trykker jeg pilknappen som viser til høyre. Der kan jeg bruke piltastene til høyre/venstre for å velge hvilket system man ønsker (europeisk, fransk osv..) velger europeisk og trykker ned knappen, da blir "search" highlightet, så bruker jeg høyrepilknappen igjen for å startet et search og den stopper automatisk på en kanal med godt nok mottak. Trykk nedknappen og velg hvilket tall du ønsker den valgte kanalen skal ligge under. og gjennta prosessen om du ønsker å legge til flere kanaler.

Litt rotet skrevet det her, men jeg har ikke kabeltv her jeg bor, så jeg har ikke brukt den funksjonen på en stund.

Hvilken modell er det forresten?

aner ikke modell, kjøpte den brukt. spurte inne på hardware.no og der fikk jeg beskjed om at jeg har feil fjernkontroll så nå starter jakten på en ny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...