Gå til innhold

Hakekors tattis :o

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var på en Narvesen i hovedstaden for lenge siden. Mannen bak disken hadde en hakekors tatovering på hånden. Godt synlig...

Øynene mine ble nok kjempe store da jeg så den og jeg spurte skeptisk "hva er det....?" eller noe i den dur. Han sa at det var vanlig i hans kultur eller noe... Han snakka ok norsk, så han har nok bodd her en stund. Men var nok ikke født her.

Noen fler som har sett han og spurt han om tattisen...?

Vet at hakekorset er et symbol for sol eller noe, men det assosieres jo med noe ganske grusomt nå om dagen... Jeg syntes det var merkelig han ikke måtte dekke den til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok tenkt mitt ja, hvis han så nordisk/europeisk ut, eller mer eller mindre det man kaller "germansk".

Men det har egentlig ingenting med nazisme å gjøre opprinnelig.

Men var det bokstavelig talt "nazisymbolet" eller så det sånn ut.

http://no.wikipedia.org/wiki/Swastika det røde til høyre?

Tar jeg ikke feil så er hakekorset nazistene bruker snudd i en litt annen vinkel.

Og jeg tror det er vanlig i budhusmen bare at det ikke er snudd. Kan han ha vært budhist?

Skrevet

Hakekorstatovering er inget bra.

Om jeg har sett DENNE FYREN? Nei, det har jeg vel ike gjort!

Desuten så er det sikkert mange som har en slik stygg og fæl tatovering og ikke bare denne tullingen!

Skrevet

Den såkalte hakekors tegnet er blitt misbrukt av nazister i så lang tid at de fleste har glemt hva det egentlig betyr.

Dette tegnet har blitt brukt i mange hundre år av paganister og buddister, og det er soltegnet.

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Så gøy at du plumpa ut med spørsmålet! Hehe...

Jeg tror jeg har sett han! Kanskje ikke akkurat han, men en som jobba i kiosk i Oslo og hadde hakekorstatovering mellom tommel og pekefinger.

Jeg reagerte ikke så mye, siden vedkommende var mørk i huden og jeg hørte han ikke var født i Norge. Vært anderledes om han hadde boots, kort men svær jakke, var skinna på hodet og hadde bleik hudfarge.

Ingen går åpenlyst med sånne tatoveringer hvis de ikke er ute etter bråk, eller hvis det har en helt annen mening for dem enn naziene. Han jeg så så ikke ut til å ville provosere, så jeg regner med hans symbol var et symbol for solen. :)

Skrevet

Tjae...Ikke helt enig med deg der altså..:)Det er mange som labber rundt med sånne tatoveringer og særlig i "bikermiljøet" (les.motorsykkelklubber-Harley Davidson.)

De gjør ingenting for å skule det og det synes jeg ikke de skal heller for og være helt ærlig. Det står for noe som personen føler for (eller kanskje følte..) og det vil man jo ikke skjule.

Det er som oftest litt godt modne karer som har slike og det er nok fordi det var en "tato-trend" for mange år siden akkurat som kinesiske tegn osv.er det nå i senere tid.

Ikke noe jeg gidder å henge meg opp i egentlig.Folk får tatovere hva de vil,det er dems kropp.:)

Skrevet

Før Nazistene misbrukte Swastikaen så var det mange i vesten som brukte det som et lykke tegn. I India er det faktisk mye av det som henger rundt.

Det er viktig og huske at egentlig er swastikaen et hellig hinduistisk tegn og var det lenge før nazistene misbrukte det.

Skrevet

Nazi-hakekorset er jo et dødens symbol her i Vesten...

Skrevet (endret)
Nazi-hakekorset er jo et dødens symbol her i Vesten...

etter Nazistene tok makten i Tyskland i 1933 så ja. Men før det ble det brukt som et lykke tegn. Noe som er litt irionisk

Nazistene gjorde et tegn som har noe med sol og lys å gjøre, Til et tegn for hat

men tenk på dette hadde du bodd i India og vært født og oppvokst og bodd helle livet ditt i India så ville du sansynligvis ikke sett på det som dødens symbol.

Endret av Sokrates

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...