Gå til innhold

Familiebilde


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det normalt at koner/menn av søsken til brudeparet er med på familiebilder? Har opplevd at brudeparet i et bryllup skulle ta familiebilder, men at da kona til brudgommens bror og forloveden til brudgommens søster ikke var med på bildene. Er ikke disse også en del av familien?

Hvordan gjør dere slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi tar selvsagt med kona til broren til forloveden min, og andre i familien som ikke "deler blod" med oss. Ville syntes det var rart å ikke ta de med. Man kan jo evt. ta noen bilder med de, og noen bilder uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det snakk om fotografbilder?

I søstern min sitt bryllup organiserte jeg fortograferinga ved å kommandere folk opp:

brud og brudgom

Opp med forlovere

Ned med dem, opp med budgommens foreldre

Opp med brudgommens søsken

Opp med nye ektefeller til foreldre(foreldrene var skilt) og samboere/ektefeller av søsken

Ned med alle sammen utenom brudeparet og opp med brudens mor

Opp med meg (bruden søster)

Opp med mormor

Opp med min mann og mammas samboer

Opp med brudgommens familie

Og opp med alle gjestene

Og til slutt brudeparet og presten (som var en slektning som var gjest i bryllupet)

Og jeg fikk mye ros for min militante måte å kommandere alle opp på. Det gikk fort og effektivt. Og det ble mange fine bilder. Og brudgommens søster sa at det var kun jeg som kunne fått dette så greit unna, da det er litt "vanskeligheter" med skilt familie. Så hun var kjempefornøyd.

Og det er da greit med bilderbåde med og uten samboere/kjærester/ektefeller. Ingenting er som et bilde av brud, mamma, mormor og meg. Kjempekoselig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette var fotografbilder ja og jeg følte meg virkelig utelatt fra familien da jeg ikke fikk være med på familiebilder...

Men det er sikkert bare en bagatell å henge seg opp i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Vi tok familiebilder hos fotografen. Vi har litt anstrengt forhold til min bror og så visste vi ikke om samboeren til min manns bror skulle være med. Og hvordan vi skulle gjøre det med min nevø som mine foreldre er fosterforeldre til. Løsningen ble at vi tok fotografbilder med bare oss og foreldrene våre. På festen tok vi familiebilder der alle var med og da var samboeren til min manns bror selvsagt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Føler at jeg er litt skuffet over akkurat dette her jeg, for jeg var ikke med på noe bilde i det hele tatt fra denne dagen. Følelsen av å ikke være en del av familien var virkelig der!!

Vel, kanskje noe kommende bruder bør tenke på... Inkluder også nykommere i familien. Mannen min stusset også på at kona si ikke skulle være med, men ingen andre ville ha meg med... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok endel familiebilder, med litt forskjellige kombinasjoner av folk.

Kan jo være man ønsker å samle forldre og søsken på et bilde, og da kan man jo samle hele "storfamilien" på et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ville følt det rart, å ikke få være med på familie, selvom jeg "bare" var inngiftet. Uansett er jo gjerne en bryllupsdag en dag man inkluderer, ikke ekskluderer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup hos min kjæres bror for halvannet år siden. Der tok de masse familiebilder med forskjellige konstellasjoner, som

brudepar med foreldre

brudepar med besteforeldre

brudepar med foreldre og besteforeldre

brudepar med foreldre og besteforeldre og søsken og søskens ektefelle

brudepar med en side foreldre og besteforeldre og søsken med ektefeller

brudepar med forlovere og bridesmaides og groomsmen

osv osv poenget er at jeg som var kjæreste av broren, som også var forlover til ham, ikke var med på noen bilder. Vi skulle flytte "ordentlig" sammen like etter (som innebærer han flytter land), og det visste alle. For meg var det helt greit, ettersom jeg var kjæreste; og ikke forlovede eller kone av broren. Jeg synes ikke at kjærester skal være med i alle anledninger, hva om det blir slutt? Så sitter familien der med fotografbilder fra forskjellige år og forskjellige årganger av kjæresteri. Som de kanskje må ta ned fra veggen når en er "ute av bildet" i det virkelige liv. Men, alle ektefeller av søsken var naturlig inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...