Kvist Skrevet 29. september 2008 #1 Del Skrevet 29. september 2008 Noen som vet om kjøkkenleverandører som leverer kjøkken som passer til takhøyde på 265 cm? Føles så stusselig å skulle tette igjen nesten 30 cm lagringsplass med foringer. For det første så er all plass verdifull på et bittelite kjøkken og for det andre må da en slik foring se voldsomt dominerende ut. Fett og støvsamlede glippe øverst er IKKE et alternativ. Ute etter hvit- eller lysmalte/laminerte eller tilsvarende fronter med en enkel profil på, typen nostalgisk/klassisk, noe omtrent alle leverandører har flere varianter av, så valget står på plassutnyttelse og pris. Har funnet Tibrokök, som oppfyller kravene mine, men de er ikke akkurat billige. Bor i Fredrikstad, så det å handle i Sverige kan også gå an. Kanskje litt å spare på det? Er vel ikke toll på sånt? Bare sørge for å få svensk moms trukket fra og norsk lagt til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxy Skrevet 30. september 2008 #2 Del Skrevet 30. september 2008 Tror du kommer billigst og best ut av det om du handler i Sverige. Er litt toll da men det finnes jo noen smutthull (Les:"alternative kjøreruter") De fleste kjøkken leveres jo etter mål og alt utenom vanlig "standard" koster alltid litt mer. Til gjengjeld får du jo utnyttet plassen max da. Skjønner godt du vil det. Bruksverdien har en del å si om man skal bruke det mye. Et annet alternativ er og snekre/skru i hop øvre del av innredningen selv eller få en annen kyndig til å gjøre det. Om du bestemmer deg for det velger du jo en innredning det er lett å finne et øvre alternativ til og som passer til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Del Skrevet 30. september 2008 Putte to overskap over hverandre? De øverste kan jo eventuelt ligge slik at døren går andre veien en de nederste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mosefruen Skrevet 30. september 2008 #4 Del Skrevet 30. september 2008 Dette burde ikke være noe problem for en skikkelig kjøkkenleverandør å få til. De har som regel overskap i ulike høyder, så å sette to oppå hverandre ville gjøre susen. Noen leverandører (ikke de billigeste dog) tar dessuten ikke mye ekstra for å spesialtipasse skapene slik at man får utnyttet maks og får linjene der man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2008 Takk for svar. Ser flere nevner det å sette flere skap oppå hverandre, men fordi det er ikke er snakk om så stor forskjell fra standard 240 takhøyde, så går det dårlig opp med de fleste jeg har sjekket med. Det var derfor jeg var ute etter konkrete tips å sjekke opp. Mosefruen: Hvilke leverandører tilpasser slik? Syns jeg får så mange nei-svar hvis jeg spør hos forhandlerene, og så ser de på meg som om de aldri har fått det spørsmålet tidligere og syns jeg er ei snodig dame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mosefruen Skrevet 30. september 2008 #6 Del Skrevet 30. september 2008 http://www.invita.no spesialtilpasser i allefall til akkurat det som måtte passe dere, der i huset er det standard å tilpasse til kundens ønsker. Fine kjøkken har de også og prismessig synes jeg de er på linje med alle de vanlige middelspriskjøkknene. De tar dog ett lite gebyr for å tegne opp kjøkken med priser og skap og innhold og alt, men det må kun betales om dere ikke ender med å kjøper kjøkken der. Men de tar ikke noe betalt for en samtale så ta kontakt og hør med de i allefall. De har butikk på skøyen i Oslo i allefall, aner ikke med resten av landet. Jeg husker ikke nå hvor ellers jeg har hørt at de kan skjære til overskap, eller har lave overskap å sette over, eventuelt sette to lave oppå hverandre, men mener da at det var flere som sa det var mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roxy Skrevet 30. september 2008 #7 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg mente ikke og sette to seksjoner oppå hverandre men heller lage en ny spesialtilpasset modul over som utseendemessig matcher den under.Det går helt fint,vet flere som har gjort det men da må du enten være litt handy selv eller få hjelp. Lykke til,du finner nok en løsning! ''Trends are not here to be followed, they are here to be created".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #8 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg har en rekke med liggende 30 skap jeg. Med to skap over hverandre. * Går det ikke an å ha en slik rekke øverst hos deg? Der kan du ha ting du sjelden bruker siden du må opp på noe for å nå opp, og kanskje en type skap uten håndtak? Vi har Kvik kjøkken. De er billige og utrolig fiiiiiine! Med 30 skap kan du kanskje klare å få det til på et vis....Man kan jo justere høyden på oerskapene litt også.. Våre henger vel 65cm over benkeplate om jeg ikke tar helt feil. Og benken er noen og åtti høy,..... tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #9 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vi kjøpte kjøkken fra Ikea, og er veldig fornøyde med det. De har et stort utvalg av ulike størrelser på stammene, dører og knotter og har et eget dataprogram du kan laste ned og tegne inn kjøkkenet ditt i. Du kan se de ulike stammene her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/categori.../kitchen/12314/ For å tette igjen over overskapene kan du sette opp horisontale overskap. F.eks. benkehøyde 90 cm, høyde mellom benk og overskap 40 cm, vertikale overskap 90 cm og horisontale overskap 40 cm = 260 cm. Ikea leverer ganske rimelig varene inn i boligen din - det var veldig deilig for oss å få over 500 kilo kjøkken levert inn i 4. etasje uten heis... :-P Hvis du velger å handle i Sverige, sørg for å ha sjekket tollreglene på forhånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå