Gjest 22 år Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg har fått en fartsbot, og leste i brevet at jeg kunne velge mellom bot og fengsel. Jeg har veldig dårlig råd, så hadde jo økonomisk vært smart å velge fengsel. Dessuten er jeg kjempenysgjerrig på hvordan det er i fengsel. hvordan man erfarer det. Her i norge er jo ikke fengsel så ille. Det er ikke det at jeg ikke kan betale boten, for det kan jeg med nedbetaling. Men jeg liker å erfare nye ting, og et kort opphold(5dager) hadde jo vært spennende, det høres iallefall spennende ut. Må innrømme jeg ikke helt vet så mye om fengsel. Så derfor lurer jeg her, hvordan er det egentlig i fengsel? noen som har vært der? Må innrømme det hadde vært rart å ha vakter som passer på meg. Og så lurer jeg på om det med å få det på rullebladet. Tar jeg boten, så får jeg vel bare prikk på førerkortet. hvordan er det om jeg velger fengsel?
Gjest Portis Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Det kommer nok på rullebladet, uansett om du får en prikk eller tar fengselsoppholdet. Vel iallefall i politets register. Kjenner noen som har vært på Hof, og de sier at det ikke er så ille. Tar det som et lite "ferieopphold" hehe
lulle Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Ikke så kult når du skal fortelle ei (ny) dame at du har sittet inne.... jeg hadde værtfall løpt som bare det:-) (Ja selv om det var for noe så uskyldig som en fartsbot)
Gjest 22 år Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Ikke så kult når du skal fortelle ei (ny) dame at du har sittet inne.... jeg hadde værtfall løpt som bare det:-) (Ja selv om det var for noe så uskyldig som en fartsbot) Vel, jeg kommer nok ikke til å få det problemet:) Er dame selv og heterofil:) Og når et gjelder nye menn så føler jeg det ikke er noe problem. De som blir kjent med meg vil forstå at jeg er en nysgjerrig person som liker å prøve nye opplevelser. Ville en mann løpt pga at jeg hadde sitti i fengsel i 5 dager fordi jeg ville prøve det ut, så kan han fortsette å løpe. Da er han jo uansett ikke noe for meg, om han ikke takler det:)
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Å sitte i fengsel er ikke så "kult" som enkelte påstår. Det kommer såklart litt an på hvor du sitter og hva du har gjort, men hotell er det ikke. Og folk har ofte et negativt syn på folk som har sittet i fengsel. Det er liksom sånn "har du sittet inne, da er du kriminell". Og det kan bli vanseligere å få jobb. Jeg hadde tatt boten. Men kanskje du kunnet snakke med ploitiet eller et fengsel om det er mulig? Kanskje fått en omvisning?
Bokormen Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror faktisk ikke man kan velge fengsel fremfor boten. Fengsel er vel "siste utvei" om det ikke er noen måte du kan betale på.
The Kitten Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Ja, hvis du vil sitte inne så vær så god.
Confidence Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror faktisk ikke man kan velge fengsel fremfor boten. Fengsel er vel "siste utvei" om det ikke er noen måte du kan betale på. Det er helt korrekt Forøvrig er et forelegg å foretrekke fremfor å ha noe på rullebladet.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg vet at man kan få en uheldig fartsbot, tilogmed bestefaren min fikk det for mange år siden- og da fikk mange sjokk, for han er den ansvarlige mannen. Men si meg... Tar du denne fartsboten alvorlig i det hele tatt? Jeg er nok litt som deg når det gjelder nysgjerrighet, og pga jobben min får jeg oppleve mye rart. Men man må sitte der lenger enn fem dager for å føle at man har vært i fengsel..
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Det er riktig som det blir sagt over her. Du får bare sone i fengsel dersom du ikke KAN betale boten, altså om du har for lite penger. Ganske logisk, ettersom det vil koste mye å ha deg i fengsel, samt at det allerede er temmelig fullt der inne.
Gjest 22 år Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jeg vet at man kan få en uheldig fartsbot, tilogmed bestefaren min fikk det for mange år siden- og da fikk mange sjokk, for han er den ansvarlige mannen. Men si meg... Tar du denne fartsboten alvorlig i det hele tatt? Jeg er nok litt som deg når det gjelder nysgjerrighet, og pga jobben min får jeg oppleve mye rart. Men man må sitte der lenger enn fem dager for å føle at man har vært i fengsel.. Selvfølgelig tar jeg boten alvorlig. Det var ikke morsomt å få den. Og jeg passer mer på nå. Har hatt lappen i 4 år, og er min første bot, og har aldri kræsjet eller noen ting før. Det er sant at man ikke får følt ordentlig hvordan det er å sitte i fengsel i 5 dager. men mer enn om jeg ikke hadde gjort det. Nysgjerrigheten min kommer vel av at jeg er veldig interessert og nysgjerrig når det gjelder mennesker. Og pga det er jeg nysgjerrig på hvordan mennesker har det i fengsel. Ikke fordi jeg synes det er kult. Men etter å ha tenkt over dette en stund nå, så har jeg kommet til konklusjonen at jeg skal betale boten. Grunnen er, at jeg er litt skeptisk til menneskene som sitter der. Jeg mener ikke å putte de inn i en firkant og si de er slik og slik. For de er mennesker de også. Men i fengsel finner man vel flere ustabile mennesker som har helt andre prioriteringer enn meg. Jeg ville rett og slett ikke følt jeg passet inn.. Jeg vet ikke, det er bare en tanke. Men nå har jeg jo mulighten til å være med de jeg er glad i så mye jeg vil. Hadde jeg tatt fengsel, så hadde jeg måtte vært der i 5 dager, uansett om jeg trivdes eller ikke, pga nysgjerrigheten min.. Så jeg får heller finne en annen måte å gjøre dette på. Som noen sa her oppe, så kan jeg jo kontakte et fengsel, og ha en omvisning eller noe. Takk for svar alle:)
Gjest Gjest_en som vet_* Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Jeg har sittet i varetekt i fengsel, jeg var uskyldig og hadde ingenting med den saken jeg ble involvert i å gjøre, men jeg kan fortelle deg hvordan det er; Du får ikke spise det du vil, og maten er forferdelig dårlig Du får ikke spise når du vil Mange betjenter, særlig unge, ser på deg med en gang som en kriminell og ser ned på deg og oppfører seg deretter Du må omgås pedofile, drapsmenn, voldtektsmenn og narkomane Ligge i ei hard og ekkel seng hvor folk har skrevet på veggene og klint buser som har tørka inn, på sengekanten i hodeenden Du må legge deg klokka ni hver kveld Du får ut i frisk luft bare to ganger om dagen og hvis du ikke går til de tidspunktene det er så får du ikke frisk luft da De kommer tidlig om morgenen mens du sover og vekker deg og du får ikke være ifred om du ønsker å være litt alene. Hvis du må på do om natta, eller blir syk så får du ikke gå ut av cella di for å gå på do . Ei celle som kanskje er på bare 7 kvm. Da må du spy/gjøre fra deg i ei bøtte som står i klesskapet på rommet. Husk at du får nesten ingen kontakt med verden utenfor iløpet av den tida. En liten sjokolade eller en halvliters flaske coca cola er som gull der inne, likeså er godmorgen-yoghurt og frukt og grønnsaker. Slikt får du ikke der med mindre noen tar med slikt til deg. Parfyme, pinsett og neglesaks får du ikke ha. Jeg tror 5 dager i fengsel ville gjort noe med deg og forandret ditt lette syn på ting. Det er bare 5 dager, men 5 dager uten fri vilje. Betal boten din, ta opp lån om du må. Fengsel er forferdelig. Iallefall å sitte uskyldig i varetekt og vite at det er uforjent samtidig, er forferdelig. Samtidig som det ødelegger ryktet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Gjør ikke et fengselsopphold at du ikke kommer deg inn i USA? Det er mer enn grunn nok til meg for å holde meg langt vekk fra både små og store ulovligheter...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå