niho84 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hei, jeg har veldig rødblusset kinn, tørr og sensitiv hud. Hvordan må jeg sminke meg for å få det "perfekte" ansikt? Til nå har jeg brukt concealer (loreal) over rødheten og "miracle touch" av maxfactor som foundation. Dette er jeg ikke fornøyd med.. Ønsker nå å investere i ny, god sminke. Hva anbefaler dere? Jeg har selv tenkt på id Bare Escentuals Foundation mineralsminken. Men vil den dekke over rødhet eller må en concealer til for å dekke komplett? evt hvilken da, med god dekkevne? Eller er det en helt annen metode for å dekke over rødhet som jeg ikke vet om?? Håper på svar
mari4ever Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Hei, jeg har veldig rødblusset kinn, tørr og sensitiv hud. Hvordan må jeg sminke meg for å få det "perfekte" ansikt? Til nå har jeg brukt concealer (loreal) over rødheten og "miracle touch" av maxfactor som foundation. Dette er jeg ikke fornøyd med.. Ønsker nå å investere i ny, god sminke. Hva anbefaler dere? Jeg har selv tenkt på id Bare Escentuals Foundation mineralsminken. Men vil den dekke over rødhet eller må en concealer til for å dekke komplett? evt hvilken da, med god dekkevne? Eller er det en helt annen metode for å dekke over rødhet som jeg ikke vet om?? Håper på svar I.d har veldig god dekkevne og dekker det aller meste godt. Ha selv prøvd miracle touch, og denne har medium dekkevne:) jeg har også røde kinn og i.d sin foundation dekker det veldig bra og du trenger ikke mye av gangen. mineral sminke er veldig godt og dekker mye bedre enn vanlige foundations
Essie_ Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 (endret) Jeg har hørt mye bra om La Roche-Posay's serie mot rød hud. Fåes på de fleste apotek. De fleste produktene koster 100-200,- Endret: fikk ikke linket direkte til serien, men den heter hvertfall Rosaliac. Endret 29. september 2008 av Anemsi
Jean Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 klart se över din vård av huden generellt här. Är du född 84? Har du Rosacea i släkten eller andra dermatologiska sjukdomar bör du bruka milda cosmeceutiska serier från märken så som Synchroline. Främst två aktuella serier tänker jag på här: Synchrorose eller sensicure. Titta mer på www.synchrolineapoteket.se Sedan tycker jag att det finns bättre mineralfoundations på marknaden än i.d vilket passar den lite yngre och fetare hudtypen. i.d gör huden ännu torrare. Det gör iof allt mineralsmink om man inte har rätt vård av huden vill säga. Därför tycker jag du ska börja fundera på det jag tipsade om. Här har jag skrivit lite om just serien sensicure: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/march/...ynchroline.html Och även här: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/april/...-sensicure.html På min blogg finns även massor av bra information om produkter för din hudtyp, överlag. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
niho84 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 klart se över din vård av huden generellt här. Är du född 84? Har du Rosacea i släkten eller andra dermatologiska sjukdomar bör du bruka milda cosmeceutiska serier från märken så som Synchroline. Främst två aktuella serier tänker jag på här: Synchrorose eller sensicure. Titta mer på www.synchrolineapoteket.se Sedan tycker jag att det finns bättre mineralfoundations på marknaden än i.d vilket passar den lite yngre och fetare hudtypen. i.d gör huden ännu torrare. Det gör iof allt mineralsmink om man inte har rätt vård av huden vill säga. Därför tycker jag du ska börja fundera på det jag tipsade om. Här har jag skrivit lite om just serien sensicure: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/march/...ynchroline.html Och även här: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/april/...-sensicure.html På min blogg finns även massor av bra information om produkter för din hudtyp, överlag. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Jeg er født i 84 ja. Er ikke ekstremt rød i kinnene.. har lett brunfarge i ansiktet og er litt rødlig i kinnene. Har ikke noen sykdommer i familien men jeg har vært hos hudpleier og hun sa jeg hadde dårlig blodsirkulasjon. Der kjøpte jeg hudkremen "Decleor - Harmonie" til 600kr! Den inneholder mye fuktighet og lavendel som skal dempe rødfargen. Ønsker derfor ikke å bruke mer penger på hudkrem. Hvilken foundation anbefaler du da? er det ingen som vil dekke godt nok alene over rødheten?
Gjest *lucky* Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Grønt pudder hjelper mye for å dempe rødhet. Dette feks http://www.uglogirl.com/pepo.html Men bruk lite, før eller etter foundation. Anbefaler Meow sin foundation flawless feline for opptimal dekkevne.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg har samme problmen som deg. Bruker også Decleor - Harmonie.Ellers bruker jeg ID sminke, og hvis jeg føler det ikke dekker nok bruker jeg et pudder fra kanebo,finish touch tror eg det hette. Ville ha prøvd ein av de hvis jeg var deg. Id finner du forresten billig på internett:)
Luckyme Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Jeg har sensitiv hud med røde kinn og jeg reagerer veldig lett på produkter. Jeg har prøvd La roche ett eller annet(husker ikke navnet nå ) fra apoteket, men denne reagerte jeg på. Decleor og Dermalogica reagerer jeg også allergisk på Jeg bruker synchroline serien etter anbefaling fra Jean. Jeg er meget fornøyd med disse produktene da de ikke inneholder parabener eller parfyme, og opplever ingen alleregisk reaksjon, og min hud er merkbart mindre rød. Jeg kjøpte direkte fra leverandør og kjøpte sett på 4 deler til ca 700,-kr. (slapp toll, og kjapt levert) Ellers bruker jeg EM mineralsminke, og er fornøyd med merket, men venter på prøver fra Kissme mineral for å teste ut. Vil uansett anbefale mineralsminke ved sensitiv hud
Jean Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Som sagt: det gäller att ha rätt typ av hudvård. Att bruka aromatiska oljor i hudvård anser jag vara katastrofalt för huden (varför finns att läsa i en annan tråd gällande detta), SPECIELLT om den dessutom är känslig för just produktkontakter och ämnen i dem. Återigen: Kroppseget är alltid bäst för vår egen hud. Så länge man inte kommer åt probelm och orsak utan bara döljer, får man ofta bestående och svårlåkta men med sin hud. Det kan vara mycket svårt att som människa snappa upp allt och förstå innebörden av preparats verkan och åverkan. Men man är på god väg om man dels brukar mineralfoundations samt håller sig till substanser vi själva producerar. En enkel tumregel man kan hålla sig till. PÅ sikt kommer dina röda och torra fläckar att framträda mindre och i vissa fall kan de läka med ex vård från ett medicinskt märke så som Synchroline. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
niho84 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2008 Nå vet jeg ikke hvilken mineralsminke jeg skal kjøpe Siden jeg har litt tørr hud og at den i tillegg skal dekke rødlighet.. Id: for tørr Signature minerals: Ikke så god dekkevne Meow: Dekker bra, men hvordan er den på tørr hud? Hvordan er GloMinerals, Jane Iredale, EM og KissMe på både dekkevne og tørr hud?
niho84 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. oktober 2008 Som sagt: det gäller att ha rätt typ av hudvård. Att bruka aromatiska oljor i hudvård anser jag vara katastrofalt för huden (varför finns att läsa i en annan tråd gällande detta), SPECIELLT om den dessutom är känslig för just produktkontakter och ämnen i dem. Återigen: Kroppseget är alltid bäst för vår egen hud. Så länge man inte kommer åt probelm och orsak utan bara döljer, får man ofta bestående och svårlåkta men med sin hud. Det kan vara mycket svårt att som människa snappa upp allt och förstå innebörden av preparats verkan och åverkan. Men man är på god väg om man dels brukar mineralfoundations samt håller sig till substanser vi själva producerar. En enkel tumregel man kan hålla sig till. PÅ sikt kommer dina röda och torra fläckar att framträda mindre och i vissa fall kan de läka med ex vård från ett medicinskt märke så som Synchroline. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Takk for bra svar. Men Decleor er aromatisk krem ikke olje. Får ikke håpe den er katastrofal for huden :S Jeg får kanskje prøve Synchroline
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Tror jeg har litt lik hud som deg. Bruker jojobaolje, og holder på å teste meg gjennom et par renser ol fra Albrey organics. Purelux sin "what red" er heller ikke så dum. Kanskje ikke rett for deg, men for meg så ser det ut til å fungere. Har brukt denne nå noen dager, og nesen min er faktisk helt ren for sorte prikker. Eneste jeg ikke helt liker med den er at det virker som om det er litt farge i fuktighetskremen, og siden jeg ikke har den på et lite felt som har kviser (det ser ut til å like best kun ton, rens, og litt jojobaolje) så har jeg lurt på om jeg har sjolder. Men det ser ikke ut slik i dagslys, så jeg regner med det bare er farge på den i tuben. Kjøpte også denne, som lukter mye bedre. Skal prøve den og, og kommer sannsynligvis til å bruke den som renseserie på brystet i det minste. De trenger fukt de også Uansett, den er ganske rimelig, og med rabattkoden som var i en tråd her for litt siden blir det ikke mange 10-kronene for å se om det kan være noe for deg.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Fant forresten iherbtåden her. Greit å se litt at det er andre som har handlet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå