Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dag av siste menstruasjon var 13. september. Sykluslengde er 29 dager. Jeg får opp dette på babyverden.no sin eggløsningskalkulator: fruktbarperiode 25/9 - 30/9, eggløsning 28/9. Jeg hadde sex natt til 25/9 og natt til 29/9.

Jeg la merke til at jeg fikk ømme bryst i går. Jeg tenkte ikke noe mer på det før nå. Det stemmer sånn ca. med eggløsning.

Så.. Kanskje denne gang? Jeg er ikke ute etter noe fasitsvar, bare lufter det litt. Hvor lenge kan egget overleve, egentlig? Sædceller overlever 3-5 dager?

Takk for svar og innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, første dag i siste menstruasjon var 13 september!

Selv fikk jeg påvist EL ved bruk av Clearblue ferilitetsmonitor 28. september.

Siden jeg går på Pergotime kur så var jeg til gynekolog på dag 13. i syklusen. Der fant vi et flott modent egg, og fikk beskjed om å gå hjem å ha sex hver dag til over helgen. Dette for å øke sjansene for å bli gravide.

Sædceller kan overleve i inntil 1 til 2 døgn, og derfor veldig lurt å ha sex ofte 3 til 5 dager før EL da sædcellene kan ligge og vente på egget. Sex på dagen for EL er jo også å anbefale, og dagen derpå, men etterpå så faller sjansene for å bli gravide veldig.

Et egg begynner jo sin vandring nedover egglederen etter den har blitt sluppet av eggstokken. Hvor lang tid det bruker på sin vandring er vel varierende, men et befruktet egg bruker mellom 5 til 7 dager før det kommer frem til livmoren og lander der for implantasjon.

Hvorvidt om du kan være gravid er jo tilstedet, men hvis du hadde EL samtidig som jeg, så vil jeg tro det er alt for tidlig til å merke noe.

Skrevet

Åh, samme dato. Det gjør det enda mer spennende. Da må du gjerne skrive et innlegg når du har IKM.

Jeg skal ikke begynne og lete etter tegn, men heller slappe av mest mulig. Håper du har lykken på din side.

Skrevet

Vi håper å lykkes denne gangen også. Det klaffet jo på første forsøk med Pergotime, så vi velger å tro at det gjør det denne gangen også.

Nå må vi bare vente før vi kan teste og dagene går veldig langsomt for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...