Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #141 Skrevet 21. oktober 2008 Dere som er så opptatt av antall: Hvor mange er "for mange"? når jenta er 20 - 30 - 40.... Når spør dere om "hvor mange" hun har hatt seg med? Når det kommer til forhold, hva jeg ville satse på: 20: Over 5 partnere. Litt roting og utforskning, og et par-tre forhold ser jeg på som normalt. 30 og 40: Over 10 partnere. Her bør rotingen ha gitt seg, og kun seriøse forhold blitt satset på. Jeg spør om antall partnere når vi er blitt litt kjent, og når det "ligger i luften" å snakke om noe sånt. Så lenge kjemien stemmer trenger det ikke ta så veldig lang tid før temaet dukker opp, men jeg involverer meg aldri for alvor med noen før jeg kjenner de godt nok til å i alle fall ha noe oversikt over oppførselen i livet deres både nå og i fortiden. Har du hatt flere partnere enn hva jeg "godtar" kan det fortsatt godkjennes da alt har sin forklaring, men det reiser helt klart røde flagg, det gjelder om du har hatt for lite partnere også.
Gjest fisk Skrevet 21. oktober 2008 #142 Skrevet 21. oktober 2008 Det ligger ikke i kvinnens natur å knulle rundt hvis hun er trygg på seg selv og er i psykisk balanse. Løse damer er triste greier som man skygger unna som livspartner.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #143 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg blir så glad i min kjære, når jeg leser alt dette Får lyst til overfalle hanø Noen menn virker mer usikker på seg selv her, enn damene. Måtte bare få sagt det og
Gjest Funderer... Skrevet 22. oktober 2008 #144 Skrevet 22. oktober 2008 Noen kvinner har ikke noe ønske om verken å pule rundt eller å være singel. Allikevel er behovet etter nærhet og sex tilstede hos noen av oss. Noen av oss ønsker heller ikke å hangle i et halvveis forhold, da vil vi snarere være alene. I jakten på en partner skjer det at man har sex. Man treffer noen, blir forelska, har sex og finner ut at det ikke stemmer etter en stund. Noen har sex med venner eller andre man har en sterk seksuell kjemi med som man da har sex med fordi man trenger det. For egen del ser jeg ikke på meg selv som løs fordi om jeg elsker sex. Jeg syns sex er best i et forhold, med en fast partner. Allikevel velger jeg ikke alltid å være totalt-avholdene når jeg er singel. Da hadde jeg blitt ond og gal. I mine øyne betyr ikke det løs eller horete, men at jeg er bevisst på egen seksualitet, og at jeg nyter sex, og at jeg trenger sex....
Gjest andrassy Skrevet 22. oktober 2008 #145 Skrevet 22. oktober 2008 I mine øyne betyr ikke det løs eller horete, men at jeg er bevisst på egen seksualitet, og at jeg nyter sex, og at jeg trenger sex.... helt enig i dette! "problemet" er vel bare at en del menn mener at det er DE som skal bestemme standarden for når en kvinne har hatt sex med "for mange". Det er ikke opp til den enkelte kvinne å selv vurdere dette, og iflg. flere her så kan hun jo ikke det en gang, som kvinne er man ustabil, må vite. SAmtidig har den samme mannen selvsagt fulle rettigheter til å pule rundt med så mange han vil - han er jo mann må vite.... doppeltmoral og idioti! og nb: det er egentlig ikke noe problem, fordi menn med sånne holdniger holder en seg laaaaangt unna. Tror jeg hadde løpt for livet om en beiler hadde begynt å spørre meg ut om mitt tidligere sexliv! Når man har nådd en viss alder så er det langt mer oppsiktvsekkende om man IKKE har hatt et sexliv enn at man har hatt det.
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 22. oktober 2008 #146 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg blir så glad i min kjære, når jeg leser alt dette Får lyst til overfalle hanø Noen menn virker mer usikker på seg selv her, enn damene. Måtte bare få sagt det og Noen kvinner har ikke noe ønske om verken å pule rundt eller å være singel. Allikevel er behovet etter nærhet og sex tilstede hos noen av oss. Noen av oss ønsker heller ikke å hangle i et halvveis forhold, da vil vi snarere være alene. I jakten på en partner skjer det at man har sex. Man treffer noen, blir forelska, har sex og finner ut at det ikke stemmer etter en stund. Noen har sex med venner eller andre man har en sterk seksuell kjemi med som man da har sex med fordi man trenger det. For egen del ser jeg ikke på meg selv som løs fordi om jeg elsker sex. Jeg syns sex er best i et forhold, med en fast partner. Allikevel velger jeg ikke alltid å være totalt-avholdene når jeg er singel. Da hadde jeg blitt ond og gal. I mine øyne betyr ikke det løs eller horete, men at jeg er bevisst på egen seksualitet, og at jeg nyter sex, og at jeg trenger sex.... helt enig i dette! "problemet" er vel bare at en del menn mener at det er DE som skal bestemme standarden for når en kvinne har hatt sex med "for mange". Det er ikke opp til den enkelte kvinne å selv vurdere dette, og iflg. flere her så kan hun jo ikke det en gang, som kvinne er man ustabil, må vite. SAmtidig har den samme mannen selvsagt fulle rettigheter til å pule rundt med så mange han vil - han er jo mann må vite.... doppeltmoral og idioti! og nb: det er egentlig ikke noe problem, fordi menn med sånne holdniger holder en seg laaaaangt unna. Tror jeg hadde løpt for livet om en beiler hadde begynt å spørre meg ut om mitt tidligere sexliv! Når man har nådd en viss alder så er det langt mer oppsiktvsekkende om man IKKE har hatt et sexliv enn at man har hatt det. Kunne ikke vært mer enig med dere. Jeg diskuterte dette med noen venner, og de sa nogenlunde det samme som "Gjest funderer". Kjæresten min tenker så vidt over dette. Han holder seg unna løse ludder jenter, men det er mer pga personlighetstrekk i hans øyne, og ikke hvor mange en jente har hatt sex med.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #147 Skrevet 22. oktober 2008 Noen kvinner har ikke noe ønske om verken å pule rundt eller å være singel. Allikevel er behovet etter nærhet og sex tilstede hos noen av oss. Noen av oss ønsker heller ikke å hangle i et halvveis forhold, da vil vi snarere være alene. I jakten på en partner skjer det at man har sex. Man treffer noen, blir forelska, har sex og finner ut at det ikke stemmer etter en stund. Noen har sex med venner eller andre man har en sterk seksuell kjemi med som man da har sex med fordi man trenger det. For egen del ser jeg ikke på meg selv som løs fordi om jeg elsker sex. Jeg syns sex er best i et forhold, med en fast partner. Allikevel velger jeg ikke alltid å være totalt-avholdene når jeg er singel. Da hadde jeg blitt ond og gal. I mine øyne betyr ikke det løs eller horete, men at jeg er bevisst på egen seksualitet, og at jeg nyter sex, og at jeg trenger sex.... Whatever floats your boat. Det har gått år mellom partnere hos meg uten at jeg er noe ondere/galere av den grunn, og er du så avhengig av sex ville jeg nok ikke valgt deg som partner.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #148 Skrevet 22. oktober 2008 "problemet" er vel bare at en del menn mener at det er DE som skal bestemme standarden for når en kvinne har hatt sex med "for mange". Det er ikke opp til den enkelte kvinne å selv vurdere dette, og iflg. flere her så kan hun jo ikke det en gang, som kvinne er man ustabil, må vite. SAmtidig har den samme mannen selvsagt fulle rettigheter til å pule rundt med så mange han vil - han er jo mann må vite.... doppeltmoral og idioti! Selvfølgelig bestemmer mannen hva som er akseptabelt antall sexpartnere en evt kjæreste kan ha ligget med, det trengs to for å bli et par vet du. Selv om jeg ikke vil at du skal ha pult rundt, så kan jeg fortsatt ha ligget med så mange jeg vil, ja. Meg selv er jeg jo trygg på. Dette er ikke matfordeling i barnehagen. Men det du må huske er at gutter, puler ikke rundt, stort sett. Gutter skryter på seg. Kun et fåtall av guttene er hva du kan kalle for rundbrennere, de fleste av oss har et relativt lavt antall partnere. De kanskje 5-10% av oss som faktisk er rundbrennere, er gjerne de som overhodet ikke bryr seg om hvem/hvor mange du har pult, da de bare skal ha seg et nyp/føler de har gjort så mye selv at det må godkjennes. Sammenligner du livstilen og samfunnsmoralen til "moderne jenter" opp mot disse gutta, kan jeg forstå at du føler deg snurt.
Gjest Grizzly Skrevet 22. oktober 2008 #149 Skrevet 22. oktober 2008 Da mener jeg sånne jenter som har sex med den de ønsker når de ønsker, og nyter det. Ikke nødvenigvis hvem som helst!! Påvirker dette hva du synes om henne når alt kommer til alt?Det er akkurat slik alle damer(og menn) skulle vært. Vi har alle kun et liv og jeg klarer bare ikke å fatte hva som er forskjellen på om en voksen dame har hatt 10 eller 90 partnere. Så lenge HUN har hatt det BRA og SPENNENDE, hva mer kan en ønske? Går en rundt og ønsker at kona har hatt det KJIPT tidligere? Ønsker vi ikke det beste for vår livsledsager? Den der eietrangen ødelegge for mye i folks liv! Nå er det slik at med mange partnere så får man også dårlige erfaringer, men hey.... hva betyr det i praksis? Jo, det betyr nettopp det: Enda en erfaring å tufte livet sitt på. Kona mi har hatt noe over 40(hun har ikke helt kontroll), og jeg har 26 nøyaktig. Vi har gode og dårlige erfaringer begge to og vi har det svært bra sammen.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #150 Skrevet 22. oktober 2008 Det er akkurat slik alle damer(og menn) skulle vært. Det er jeg enig i, men sånn er det bare ikke så lenge sexmarkedet er så skjeivfordelt som det er. For menn kreves det sosiale ferdigheter for å skaffe seg sex, for kvinner kreves kun besluttsomhet - et ja eller et nei. Disse ferdighetene er det nesten utelukkende kun rundbrennerne av herrebestanden som innehar, og det som har skjedd de siste 20 årene er at rundbrennerne har blitt noe flere, og det har blitt mye enklere for jentene å si JA. Da får vi en stor andel gutter med relativt få partnere, en liten andel gutter med realtivt høyt antall partnere, og en masse jenter som befinner seg midt i mellom de to. Dette er urettferdig men sånn er det bare. Før i tiden tok jenter "advarsler" mot rundbrennere mer på alvor, for å holde seg unna rykter osv, da var det om å gjøre å holde seg til de "snille gutta". Nå kan de ligge med hvem de vil, og hvem er det? Jo, det er de "slemme gutta", de som kan kunsten å forføre, rundbrennerne.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. oktober 2008 #151 Skrevet 22. oktober 2008 Når det kommer til forhold, hva jeg ville satse på: 20: Over 5 partnere. Litt roting og utforskning, og et par-tre forhold ser jeg på som normalt. 30 og 40: Over 10 partnere. Her bør rotingen ha gitt seg, og kun seriøse forhold blitt satset på. Jeg spør om antall partnere når vi er blitt litt kjent, og når det "ligger i luften" å snakke om noe sånt. Så lenge kjemien stemmer trenger det ikke ta så veldig lang tid før temaet dukker opp, men jeg involverer meg aldri for alvor med noen før jeg kjenner de godt nok til å i alle fall ha noe oversikt over oppførselen i livet deres både nå og i fortiden. Har du hatt flere partnere enn hva jeg "godtar" kan det fortsatt godkjennes da alt har sin forklaring, men det reiser helt klart røde flagg, det gjelder om du har hatt for lite partnere også. Så jeg som er 41, og har hatt rundt 20 sexpartnere på ca 25 år, er løs? Det er mindre en en partner i året, det. Guskjelov at jeg omgås MENN og ikke snørrvalper som ikke har erfaring nok til å være trygge på seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #152 Skrevet 22. oktober 2008 Så jeg som er 41, og har hatt rundt 20 sexpartnere på ca 25 år, er løs? Det er mindre en en partner i året, det. Guskjelov at jeg omgås MENN og ikke snørrvalper som ikke har erfaring nok til å være trygge på seg selv. Jeg er ikke så febrilsk at jeg regner antall partnere per år. Er du over 25-30 så ser jeg på det som normalt at du har vært i langdistanse forhold (som forhåpentligvis har vart lengre enn et år i gangen). En som har erfaring med seriøse forhold vet som regel hva som skal til for at et sånt forhold skal fungere, hva som må ofres og hvor det bør satses. Om du har brukt tiden din på å rote er det helt klart rødt flagg, rødt flagg, og atter rødt flagg.
waco Skrevet 22. oktober 2008 #153 Skrevet 22. oktober 2008 Her stiller damene et åpent spørsmål, men når de får ærlige svar så prøver de å trakassere og sjikanere så godt de kan med slengbemerkninger og andre negativiteter. Skulle vi snakke om dette her eller skulle vi ikke? Som jeg har sagt tusentalls ganger det er ikke antallet som er det viktigste, men hvorvidt man har vært utro mange ganger, om man har ligget med fyrer man egentlig ikke liker fordi man har vært rusa, ligget ofte med gutter man ikke kjenner, hatt seg med med fremmede menn på ferieturer, om det er mange ukjente. Allikevel så fortsetter dere fremstillingen om å møtes, bli forelsket, ha sex. Hallo, vi gutter snakker om alle liggene dere har som dere ikke vil vedkjenne dere selv! Snakk om uansvarlig oppførsel når man delegerer hukommelsen sin slik.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. oktober 2008 #154 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er ikke så febrilsk at jeg regner antall partnere per år. Er du over 25-30 så ser jeg på det som normalt at du har vært i langdistanse forhold (som forhåpentligvis har vart lengre enn et år i gangen). En som har erfaring med seriøse forhold vet som regel hva som skal til for at et sånt forhold skal fungere, hva som må ofres og hvor det bør satses. Om du har brukt tiden din på å rote er det helt klart rødt flagg, rødt flagg, og atter rødt flagg. Hva slags svar er det? Febrilsk? Hvem? For min egen del, har jeg vært i tre langvarige forhold....mye lenger enn et år, ja. Men i singelperioder har jeg da hatt sex, uten at noen ville drømme om å kalle meg løs. Jeg fatter ikke logikken din. Men lykke til i jakten på jomfuen
waco Skrevet 22. oktober 2008 #155 Skrevet 22. oktober 2008 Den tråden her av girlnextdoor handlet om hva gutter synes om jenter som er løse. Altså ikke bare jenter som har ligget med mange gutter for sin egen nytelses skyld, men alle de andre tilfellene. Er det mange jenter i tråden som kjenner seg selv i igjen siden de er så ampre og grettne i svarene sine? Personrettede kommentarer i stedet for litt selvinnsikt og littegranne selvransakelse. Jeg som gutt innrømmer at jeg mange ganger har brukt damer, men det som er trist er at svært få jenter innrømmer at de har brukt menn, og at de bruker menn for sin egen fornøyelses skyld. Trist er det egentlig, at ønsket dere har om fremstillingen av dere selv er litt annerledes enn hvordan vi oppfatter dere. Eller er dere noen kvinner som aldri har vært utro, aldri har ligget med to gutter som vet om hverandre, aldri har forårsaket sjalusi hos noen, alltid har vært rettskaffen og ærlig, aldri noen som helst tilfelle at man har brukt sex i sin egen vinnings hensikt... Rart at det er vanskelig å tro på det?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #156 Skrevet 22. oktober 2008 Hva slags svar er det? Febrilsk? Hvem? For min egen del, har jeg vært i tre langvarige forhold....mye lenger enn et år, ja. Men i singelperioder har jeg da hatt sex, uten at noen ville drømme om å kalle meg løs. Jeg fatter ikke logikken din. Men lykke til i jakten på jomfuen Er du over 40 og fremdeles driver å har deg i singelperioder synes jeg ikke det er særlig attraktivt. Hva er galt med å treffe noen du liker, bli bedre kjent og bygge et forhold før dere begynner med det seksuelle? Er du så avhengig av sex at du ikke klarer å vente, eller er det kanskje bekreftelsen som driver deg?
Gjest Glør Skrevet 22. oktober 2008 #157 Skrevet 22. oktober 2008 En seksuell akt for ei jente og gutt KAN ALDRI sammenlignes. Vi er totalt forskjellige. Slik naturen har designet oss, så skal vi ha sex for å formere oss. Gutter er designet for å konstant kunne levere sperm. Damer går i fruktbarhet sykluser. Videre knytter damer sterkere _hormonell_ relasjon til en person som har gjort henne gravid enn en gutt; 1 minutts arbeid for en gutt, 9 måneder for ei jente. Jeg synes det er helt greit at du foretrekker jenter som har hatt få partnere, men det blir bare aptetisk å prøve å unnskylde det med biologi. Ja, mannen er egentlig skapt for å spre genene sine mest mulig, men det er faktisk kvinner også, selv om kvinner må tenke litt mer kvalitet enn kvantitet, pga at de investerer flere år av livet sitt pr barn. Det vil være en fordel for en kvinne å ligge med flere, fra ett genetisk perspektiv, fordi den mannen som har de sprekeste sædcellene ofte også har de beste genene. Og det vil også være mest ideelt for kvinner å få barn med flere ulike menn, i tilfelle den ene kombinasjonen var ett bomskudd. Men samtidig har kvinnen også trengt en partner, for å beskytte seg i sårbare faser som svangerskap og fødsel. Derfor har naturen laget kvinner slik at de knytter seg til en fast partner, gjerne ved hjelp av barna sine, men også ligger med andre på si. Allikevel har jeg til gode å høre noen mann si at de ikke anser dama si som en "virkelig kvinne" før hun puler alle kompisene hans bak ryggen hans. Selv om dette er like biologisk "riktig" som mannens illusjon om den trofaste, dydige kvinnen, eller mannens trang til å skvette spermiene sine flest mulige steder. Den samlivsformen vi har i dag, er noe vi velger selv, og den baserer seg for de fleste på kulturelle hensyn, ikke biologi. Så jeg synes menn kan slutte å unnskylde seg med denne dårlige "spre-genene" greia. Bare stå for at dere eventuelt foretrekker jenter med få partnere, fordi dere har valgt det selv. Og så tror jeg de mennene som skriver her at de krever dydige kvinner er i mindretall, i real-life. Har nesten aldri møtt noen under førti med slike holdninger i virkeligheten, hverken som venner eller potensielle partnere. De aller fleste gutter jeg kjenner spør ikke om antall i det hele tatt, og de har stort sett den holdningen at fortid er fortid.
waco Skrevet 22. oktober 2008 #158 Skrevet 22. oktober 2008 Fortid er fortid forteller glør, der hun deler livserfaringer og visdomsord til oss prepuberterte som ikke skjønner noen ting. Er det vanskelig for kvinner å forstå det at for eksempel om en kvinne har tilbøyelighet til å være utro, svike sin type, har mange x`er, er i konflikt med dem allesammen, liker å lage intriger mellom vennskaper, slår hull på kameradier, liker å lage sjalusisituasjoner og elsker drama så er ting man kan lese av personligheter? Og det er jo dessverre sånn at promiskiøse kvinner oftere er trøbbelmakere enn andre kvinner. Sånn er det med dere også vil jeg tenke meg. Dere ønsker dere flest en rolig mann som ikke har en full fartstid med knuste kvinnehjerter, vært i rettsaker flere ganger på grunn av seperasjoner, skylder namsmannen masse penger, har hatt flere kjønnsykdommer og elsker å få selvbekreftelse fra andre jenter, en sånn man skyr dere unna, og da må vel vi gutter få lov til å lage en mal på hva vi synes er uattraktivt?
Gjest funderer gjesten igjen... Skrevet 23. oktober 2008 #159 Skrevet 23. oktober 2008 Er du over 40 og fremdeles driver å har deg i singelperioder synes jeg ikke det er særlig attraktivt. Hva er galt med å treffe noen du liker, bli bedre kjent og bygge et forhold før dere begynner med det seksuelle? Er du så avhengig av sex at du ikke klarer å vente, eller er det kanskje bekreftelsen som driver deg? Nå er det vel slik at det ikke bare er å "finne" en partner. Og som Waco påpeker så er det ikke det samme å ha sex med noen man er i forhold til (selv om forholdet avsluttes) eller folk man er i en pre-forholdsfase til, som å pule rundt som kaniner. Vil også presisere at det å være avhengig av sex og trenge bekreftelese er noe helt annet enn å like å ha sex, og å være generelt kåt.
Gjest Peder Skrevet 23. oktober 2008 #160 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis jeg hadde vært nummer 20, 40 eller 60 i rekken for en dame, har jeg ingen forestillinger om at jeg hadde vært noe spesielt for henne. Kan jeg ikke være noe speielt for en dame, gidder jeg heller ikke ha sex med henne. For kvinner er tilgangen på sex ubegrenset, hun trenger bare ta stilling til om hun vil eller ikke. For de fleste menn (minus en prosentandel playere, som har det slik som kvinnene) er sex ikke tilgjengelig uten i en ramme som inkluderer sosiale ferdigheter og evne til å gjøre seg attraktiv. Sex blir derfor mer betydningsfullt for menn, det er ikke bare et spørsmål om man ønsker det eller ikke. For kvinner blir det som når de shopper; ''har jeg lyst på disse skoene eller skal jeg prøve noen andre par først ?''
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå