Gå til innhold

Hva tenker dere gutter/menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha lest igjennom denne tråden blir jeg sittende og tenke at det er mange karer der ute med lav selvtillit, ettersom de ikke orker tanken på at kjæresten har vært ute og "svingt" seg.

Men,hva er det magiske antallet? Hvor mange/få er det "lov" å ligge med? Og kan tallet øke med alderen?

Ett kjærestepotensiale ved 20-årsalderen, kan vel ha færre på "samvittigheten" enn ei på 40 da eller?

Og hvorfor er det greit at gutter ikke legger så masse i sexen, enn jenter? Om jeg skjønner det rett, så blir vi svake av tilfeldig sex, men gutter ikke?

Og, når tar dere gutter "antall"-samtalen med potensialet?

Nei, dette må jeg si var en fornøyelig tråd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det ikke antallet som har noe å si, men omstendighetene. Jenter som finner seg pulevenner, og har tatt med et par gutter hjem fra byen ser jeg ikke noe galt i. Jenter som derimot stadig må h en ny, og tar med seg nye menn hjem flere ganger i måneden derimot - det er no go. Å ha hatt sex med mange personer kan være helt naturlig om man har vært singel store deler av livet, men å ta med seg en mann hjem, knulle ham den ene kvelden og bestille drosje til ham kl syv om morgenen, og så gjenta dette x antall ganger, med en ny mann hele tiden, det synes jeg vitner om usunne holdninger til det meste (både sex, og ikke minst evnen til å faktisk forholde seg til andre mennesker.) Det samme gjelder selvfølgelig for menn i mitt hode, men mitt hode er jo ikke så veldig opptatt av hva menn gjør eller har gjort..

Gjest Jente 19
Skrevet

Vi snakker om to forskjellige ting her:

1. Single mennesker som har sex fordi de elsker den fysiske handlingen.

2. Single mennesker som har sex fordi de trenger å vite at noen vil ha de, og at de er attraktive.

Gruppe 1 er det ikke noe galt med, så lenge de ikke sårer noen med oppførselen sin. Gruppe 2 bør finne seg en annen måte å bygge selvtillit på!

Jeg har selv tilhørt den andre gruppen i single perioder når jeg har følt meg svak, og jeg ser denne oppførselen hos mange av mine venner. Jeg har sett, og følt at den ikke gjør godt for en person. Det gjelder for begge kjønn.

Etter min erfaring så er det mange flere i gruppe 2 enn i gruppe 1!

Jeg har hatt sex med 10 personer inkludert samboeren min. Jeg angrer ikke, og har hatt mye god sex! Men av og til så skulle jeg ønske at jeg kunne møtt han først..

Sex forandrer deg som person, slik som alle erfaringer forandrer deg som person, og i sex som i andre deler av livet bør vi prøve å holde oss borte fra nedbrytende erfaringer.

Jeg har ikke noe imot at folk har mye sex. Men, jeg har noe imot denne holdningen som sier at sex ikke betyr noe! Selvfølgelig betyr det noe. Det er en utrolig intim handling. Så pass på dere selv, både gutter og jenter, og ha respekt for dere selv, og ha mange gode sexopplevelser med folk dere kjenner og stoler på!:)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jente 19 viser stor selvinnsikt her! Veldig bra.

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

Jeg har hatt 10 sexpartnere,alltid faste forhold minimum 7 mnd, og alldri sex første 2 ukene jeg dater. Er 31 år og alldri hatt et ONS, så jeg vil vel falle innunder kategorien "ordentlig jente"

Men alle mine partnere vil si at jeg er den mest "løse av alle jenter de har pult" , dette fordi når jeg først slår meg løs så tar jeg helt av.Prøver det meste,( ikke trekant 9) og utfolder meg veldig.

Hvordan ville dere ha sett på meg?

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Men alle mine partnere vil si at jeg er den mest "løse av alle jenter de har pult" , dette fordi når jeg først slår meg løs så tar jeg helt av.Prøver det meste,( ikke trekant 9) og utfolder meg veldig.

Dette er ikke løst i det hele tatt; det er bare å ha appetitt på sex, og variert sådan. Det blir noe helt annet etter min mening.

Skrevet
For meg er det ikke antallet som har noe å si, men omstendighetene. Jenter som finner seg pulevenner, og har tatt med et par gutter hjem fra byen ser jeg ikke noe galt i. Jenter som derimot stadig må h en ny, og tar med seg nye menn hjem flere ganger i måneden derimot - det er no go. Å ha hatt sex med mange personer kan være helt naturlig om man har vært singel store deler av livet, men å ta med seg en mann hjem, knulle ham den ene kvelden og bestille drosje til ham kl syv om morgenen, og så gjenta dette x antall ganger, med en ny mann hele tiden, det synes jeg vitner om usunne holdninger til det meste (både sex, og ikke minst evnen til å faktisk forholde seg til andre mennesker.) Det samme gjelder selvfølgelig for menn i mitt hode, men mitt hode er jo ikke så veldig opptatt av hva menn gjør eller har gjort..

Nå synes jeg du dro den veeldig langt, og det virker som om mange her tenker på den måten. Jeg kan med hånden på hjertet si at det finnes svært få kvinner som drar med seg en ny kar hjem hver uke, hele tiden. Så kan de av dere som har fått for seg at det har noe med saken å gjøre bare glemme det?

Skrevet
Nå synes jeg du dro den veeldig langt, og det virker som om mange her tenker på den måten. Jeg kan med hånden på hjertet si at det finnes svært få kvinner som drar med seg en ny kar hjem hver uke, hele tiden. Så kan de av dere som har fått for seg at det har noe med saken å gjøre bare glemme det?
Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre når man diskuterer hva man tenker om løse jenter og jente med mange sexpartnere. I fall du ikke så det første gang du leste innlegget mitt, så skiller jeg faktisk mellom to ulike ting. Og det finnes absolutt sånne kvinner. Jeg har en i klassen på universitetet, og har vært borti (ikke bortpå) flere tidligere. Jeg sier ikke at det er mange. Det er fortsatt (i mine øyne) et viktig moment hvordan man ter seg rundt sexen - antall i seg selv sier veldig lite.

Illustreringseksempel: To jenter på 25 kan ha hatt 20 sekspartnere, Den ene har vært i mer eller mindre faste forhold med alle, og hatt mellom to og tre ulike sexpartnere i året. Den andre hadde kun hatt sex med en frem til hun var 23, og så hatt seg med 19 til det siste året - samtlige one night stands som hun som rege ikke har sett før, og i hvert fall aldri siden. Den første er ikke "løs", men den andre ville jeg ikke tatt i med ildtang.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Hei!

Jeg flyttet til et nytt sted i forbindelse med studier. Jeg ble kjent med en del folk og vi var et par stykker som ble en vennegjeng. Det som skjedde var at jeg ble så utrolig betatt/forelsket i en av guttene. Han hadde en del felles interesser som meg, bla dans. Han jobbet på et utested, og vennegjengen ble enige om å gå ut for å høre hva slags musikk han spilte å sånn.Det endte med at vi drakk en del (noe jeg aldri har gjort tidligere, og jeg fikk i meg altfor mye) og ble noen heftige danser på gulvet. Vi bodde alle på samme sted og ble enige om å ta taxi hjem sammen. Det endte med at de andre dro hjem mens jeg ble med han gutten, vi skulle bare høre på musikk og prate, som venner gjør. Etterhvert begynte det å utvikle seg litt mer og vi begynte å kysse, mer og mer og mer. Han var forresten edru. Ja så kan dere tenke dere resten. Og dette var min første gang:s men jeg ville det selv, jeg var så forelska og i kjærlighetsrus,men jeg husker alt selv om jeg var full<3 synes dere jeg var "løs" ?? Det er litt vanskelig nå i ettertid å fortsette å bare være venn med han. Jeg har tenkt mye i det siste på hva slags person jeg er som kan gjøre noe sånt....vil jo ikke få noe dårlig rykte på meg og jeg gjør d ikke med hvem som helst, han betydde virkelig mye for meg;) jeg er vel en av de jentene som er av den "gamle " skolen på tross av at jeg er 25 år! men det har nok med min oppdragelse og verdier å gjøre. Har liksom alltid vært den snille jenta som aldri gjør noe galt og som hjelper familien hjemme. Men nå som jeg har flyttet for meg selv, kan jeg leve litt mer fritt og ikke bekymre meg for at det sitter noen og venter på meg hjemme som spør meg ut om alt jeg har gjort i løpet av kvelden. jaja ble litt mye det her......men har vært så deprimert den siste tiden pga alt som har skjedd.

Skrevet

Hehe, slapp av, det skal vel litt mer til enn et ONS med en fyr man er forelska i for å fortjene betegnelsen "løs" i våre dager..

Men alle har jo sine egne standarder.. Var det feil for deg, så var det feil for deg.. Men jeg tror nok de færreste ville mene dette var noe å ha de helt store samvittighetskvalene over..

Skrevet

"gjest_hans": Som jeg sa: Les litt, og lær deg litt, før du bare synser. Jeg har ikke sagt noe betyr at det er enkelt, og at vi ikke opplever konflikter når det gjelder balansen mellom kjønnene. Men å være så kunnskapsløs som du er, og å forsøke å tviholde på biter av gammeldagse forestillinger som du later til å ha plukket litt av her og der, og satt sammen til noe du ønsker skal være virkeligheten, fører ingenting med seg. Som sagt: Inntil du lærer deg litt om temaet du uttaler deg om, så kan jeg ikke ta deg seriøst. Og mest sannsynlig vil ingen andre med kunnskaper på området gidde å ta deg seriøst, heller. Så, det er ditt valg: Lær deg litt om det du skal snakke om, eller fremstå som en litt komisk oppkomling som har mesteparten av kunnskapene sine fra vg-forsidene.

Gjest Gjest_helene_*
Skrevet
Jeg er intellektuelt helt enig i det du sier. Det bør være helt greit at kvinner har sex med akkurat hvem de vil. Men når jeg har prøvd å være sammen med kvinner som har hatt sex med mange så har det gått dårlig. Det har vært et problem for meg selv om jeg skulle ønske det ikke var det. Mener du at jeg skal undertrykke følelsene mine bare fordi dette objektivt sett ikke burde være et problem?

Jeg håper jeg kan utvikle meg i en retning der dette ikke har noen betydning, men sånn som saken står nå ville det vært veldig vanskelig for meg.

Du har et poeng der.

Man føler det man føler, og det er jo ikke alltid like rasjonelt.

Jeg blir bare litt provosert av Hans sine "argumenter" som er grunnet i kjønnsessensialisme, synsing og en innlysende mangel på refleksjon og innsikt. Man kan føle hva man vil, men når det er basert på feilaktige og skrudde oppfatninger så får jeg lyst til å prøve å bidra med litt rasjonalitet.

Jeg aksepterer at et skjevt syn på "løsslupne" kvinner eksisterer, og det er vanskelig å argumentere for at folk skal føle annerledes om den saken. Holdningsendringer i samfunnet tar tid, noen tar dem til seg senere enn andre og noen setter seg på bakbena og forsøker å hindre all form for endring og framgang. Det er nettopp disse stemmene man ikke må høre på for at det skal bli noen som helst utvikling i samfunnet, og det er derfor det er så utrolig irriterende at menn aktivt går ut og sier at kvinner må være dydige - særlig når det blir begrunnet med at det er slik kvinner skal være.

Det vil alltid være de som ikke liker at partneren har hatt seg med for mange, men jeg håper en gang i fremtiden at det ikke skal ha noe med kjønn å gjøre.

Skrevet
Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre når man diskuterer hva man tenker om løse jenter og jente med mange sexpartnere. I fall du ikke så det første gang du leste innlegget mitt, så skiller jeg faktisk mellom to ulike ting. Og det finnes absolutt sånne kvinner. Jeg har en i klassen på universitetet, og har vært borti (ikke bortpå) flere tidligere. Jeg sier ikke at det er mange. Det er fortsatt (i mine øyne) et viktig moment hvordan man ter seg rundt sexen - antall i seg selv sier veldig lite.

Illustreringseksempel: To jenter på 25 kan ha hatt 20 sekspartnere, Den ene har vært i mer eller mindre faste forhold med alle, og hatt mellom to og tre ulike sexpartnere i året. Den andre hadde kun hatt sex med en frem til hun var 23, og så hatt seg med 19 til det siste året - samtlige one night stands som hun som rege ikke har sett før, og i hvert fall aldri siden. Den første er ikke "løs", men den andre ville jeg ikke tatt i med ildtang.

Jeg ser den men hva hvis situasjonen er sånn at man f.eks kommer fra ett lite sted der alle kjenner alle, og man har ligget med fler i en kameratgjeng..ikke nødvendigvis av mangel på andre menn, men fordi det bare har falt seg sånn igjennom åra (fler år, noen har man hatt lengre forhold med).. Hva tenker du/dere om det?

De i den gjengen ville da lett sett på hun som løs i og med at hun har vært på "alle" selv om det er snakk om 10 år fra førsteman til tredjemann..

Gjest Gjest_snuppa_*
Skrevet
Jeg ser den men hva hvis situasjonen er sånn at man f.eks kommer fra ett lite sted der alle kjenner alle, og man har ligget med fler i en kameratgjeng..ikke nødvendigvis av mangel på andre menn, men fordi det bare har falt seg sånn igjennom åra (fler år, noen har man hatt lengre forhold med).. Hva tenker du/dere om det?

De i den gjengen ville da lett sett på hun som løs i og med at hun har vært på "alle" selv om det er snakk om 10 år fra førsteman til tredjemann..

Det handler ikke bare om å være løs, men også om å ha dårlig dømmekraft, både av henne og mennene.

Alle vet jo at man ikke har seg med venner av de man har hatt et forhold til. Det handler om respekt.

Så JA hun er LØS

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Det er desverre fremdeles slik at det er ulik aksept i forhold til om du er jente eller gutt. Ei jente som har mange sexpartnere blir av en eller annen suspekt grunn omtalt som en med dårlig selvtillit. Når det er sagt så elsker jo bl.a. media den beskrivelsen, særlig i forhold til mistanker, understreker mistanker, i mulige overgrepsaker. Da er det kort vei til vinklinga om at hun tross alt hadde dårlig selvtillit = lett påvirkelig=enkel å "utnytte".

Det jeg tenker om jenter som har akkurat så mye/lite sex med så mange/få som de ønsker er: Kjempefint!

Paradokset er dog: Det går ikke an å tenke sånn om gutter for kjøttmarkedet er skjevfordelt. Det finnes knapt gutter som har så mye sex med den/de ønsker, unntakene er idrettstjerner og noen musikere :-)

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Det handler ikke bare om å være løs, men også om å ha dårlig dømmekraft, både av henne og mennene.

Alle vet jo at man ikke har seg med venner av de man har hatt et forhold til. Det handler om respekt.

Så JA hun er LØS

Nja, å ikke kunne bli sammen med en fyr fordi du var sammen med en kamerat av han for noen år siden gjør det straks veldig komplisert å finne seg noen på bygda. Her jeg kommer fra er det iallefall sjelden det blir problemer av sånt, fordi alle stort sett må forholde seg til alle andre samme søren. Nytter ikke å lage problemer av sånt da vettu!

Skrevet
Vi snakker om to forskjellige ting her:

1. Single mennesker som har sex fordi de elsker den fysiske handlingen.

2. Single mennesker som har sex fordi de trenger å vite at noen vil ha de, og at de er attraktive.

Gruppe 1 er det ikke noe galt med, så lenge de ikke sårer noen med oppførselen sin. Gruppe 2 bør finne seg en annen måte å bygge selvtillit på!

Jeg har selv tilhørt den andre gruppen i single perioder når jeg har følt meg svak, og jeg ser denne oppførselen hos mange av mine venner. Jeg har sett, og følt at den ikke gjør godt for en person. Det gjelder for begge kjønn.

Etter min erfaring så er det mange flere i gruppe 2 enn i gruppe 1!

Jeg har hatt sex med 10 personer inkludert samboeren min. Jeg angrer ikke, og har hatt mye god sex! Men av og til så skulle jeg ønske at jeg kunne møtt han først..

Sex forandrer deg som person, slik som alle erfaringer forandrer deg som person, og i sex som i andre deler av livet bør vi prøve å holde oss borte fra nedbrytende erfaringer.

Jeg har ikke noe imot at folk har mye sex. Men, jeg har noe imot denne holdningen som sier at sex ikke betyr noe! Selvfølgelig betyr det noe. Det er en utrolig intim handling. Så pass på dere selv, både gutter og jenter, og ha respekt for dere selv, og ha mange gode sexopplevelser med folk dere kjenner og stoler på!:)

Flott innsikt!! Du viser en helt annen modenhet og refleksjonsevne enn de fleste "modne" damene her.

Gjest Gjest_London_*
Skrevet

For å være så kort som mulig: Selv om samfunnet i dag ønsker at menn og kvinner skal være like, så er det forskjeller fra naturens side som vi ikke kan komme bort fra. Disse forskjellene er blant annet seksuelle, og de gjør at vi oppfører oss ulikt, og at vi tolker adferd ulikt avhengig om det er ei jente eller en gutt, slik er det bare.

Kjente og rike menn drukner i frierbrev fra kvinner, kjente og rike kvinner opplever neppe den samme pågangen, dette er bare ett eksempel på forskjellig tankegang og holdning mellom kjønnene. Dette gjør at samme adferd ofte tolkes ulikt avhengig av kjønn. Menn får gjerne status, jenter det motsatte, men selvsagt, dette er høyst relativt og kan tolkes på like mange måter som det finnes mennesker.

Skrevet

Det aller viktigste er å ha et sundt forhold til kroppen sin og sex.

Jeg vet at da jeg var yngre, hadde jeg ikke et sundt forhold til kroppen min eller sex. Om jeg skulle hatt ONS med noen nå, så hadde det blitt bedre, for jeg hadde gjort det fordi jeg hadde nyta det, og ikke fordi jeg tror at man skal ha sex for å ha sex, eller fordi det er forventet av en fyr, og fordi det får meg til å føle meg bra.

Jeg liker tanken på en "knullevenn" heller, da blir man jo kjent med hverandre i senga- og da er sexen best.

Men, hvor uskyldig folk er legger jeg ikke i hvor mange sexpartnere. De fleste som virker uskyldig, vil nok skuffe dere;) Folk forandrer seg mye, og ofte pga erfaring;) En slik tankegang mangler innsikt, såpass at det blir en veldig asosial tankegang.

Personlig kjenner jeg ikke noen som er løse, verken gutter eller jenter. At en venninne kan komme og fortelle meg at hun hadde fantastisk dagen før med en fyr, betyr ikke at hun verken er forelsket eller har vane for å finne en ny neste helg!

Alt i alt vil vi alle være lykkelige.

Skrevet
For all del damer, det finnes en haug med single gutter for dere der ute, men dere vil aldri kunne oppnå deres sanne potensiale ved å være løssluppen! Hvis man ikke ønsker det beste for seg selv og sine, så kan man jo selvfølgelig godta middels.

Makan til bedreviter!

Vel, jeg knullet meg gjennom de glade tyveårene med noen og femti partnere. Jeg levde livet og var singel. Jeg var attraktiv og glad i menn og enormt glad i sex. Men fast forhold,-nei takk. Men da jeg møtte min mann som 27 åring var jeg helt klar for å forplikte meg. Hvem godtar middels,han eller jeg??

Han visste ikke om hvor mange partnere jeg hadde hatt da vi møttes. han forelsket seg i meg uten å vite om mine partnere og da han fikk vite anntallet så utgjorde ikke det noen forskjell,han ville fremdeles ha meg.

Han må jo være skrudd sammen helt feil :sarkasme:

Nå har vi giftet oss, fått barn og han vet at hans kone aldri kommer til å savne singellivet eller ons. Been there,done that. Livet har FASER.

Jeg har en søster som er endel yngre og jeg håper hun storkoser seg nå når hun snart går inn i sine tyve år. Lev livet,kos deg og ta for deg av alle lekre fristelser. Du er bare ung en gang og det er bare å nyte det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...