Gå til innhold

Hva tenker dere gutter/menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Definisjonen på en "løs kvinne" er en kvinne med nøyaktig samme seksualmoral som de aller fleste menn. Og det følger logisk av dette at, for å være motstander av at kvinner skal få være lov til å være "løse", så må man ipso facto være motstander av likeverd (og for det meste likestilling) mellom kjønnene. Så enkelt er det faktisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nothing
Skrevet
Så du mener man skal bli sammen med folk av veldedighetsgrunner?

Jeg mener at hvis du en gang får psykiske problemer, så skal du også få lov til å oppleve det gode ved å ha en som elsker deg, og ikke dømmer deg pga din fortid. Dessuten er det vel sånn for de fleste her at de blir sammen med noen fordi de liker personen. Det har ingenting med veldedighet å gjøre.

Skrevet

En seksuell akt for ei jente og gutt KAN ALDRI sammenlignes. Vi er totalt forskjellige. Slik naturen har designet oss, så skal vi ha sex for å formere oss. Gutter er designet for å konstant kunne levere sperm. Damer går i fruktbarhet sykluser. Videre knytter damer sterkere _hormonell_ relasjon til en person som har gjort henne gravid enn en gutt; 1 minutts arbeid for en gutt, 9 måneder for ei jente.

Det er prevensjonsmidler, et samfunns designet produkt, som gjør at damer kan ha uhemmet med sex. Man må huske på at dette ikke er en naturlig ting, sett bort i fra kondom, så hindrer man ei dame i å være ei dame.

Prevensjonsmidler er bra, men det har gjort i takt med likestillingen at veldig mange gjør sex til en uhøytidelig sak, på lik linje med onani.

Alle samfunn har hatt løse damer opp igjennom tidene. Det eneste som er sant er at en gutt IKKE blir mer interessert i deg hvis du legger deg langflat første kvelden.

Det finnes en haug med forskjellige verdi syn ute i samfunnet i dag. Likestillingen har medført en del frustrasjon, og rollefordelingene har aldri vært vanskeligere å tyde.

MEN, selv om du kanskje ikke har truffet en/ei, så GARANTERER jeg at det er jenter og gutter med "gammeldags" verdisyn der ute. Personer som respekterer hva det betyr og gifte seg, gutter som er gutter, jenter som er jenter og folk som respekterer hverandre.

Skrevet
Definisjonen på en "løs kvinne" er en kvinne med nøyaktig samme seksualmoral som de aller fleste menn. Og det følger logisk av dette at, for å være motstander av at kvinner skal få være lov til å være "løse", så må man ipso facto være motstander av likeverd (og for det meste likestilling) mellom kjønnene. Så enkelt er det faktisk.

Dette gitt at partene er like.

GUTTER OG JENTER ER FORSKJELLIGE!

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Dette gitt at partene er like.

GUTTER OG JENTER ER FORSKJELLIGE!

Og det er forskjell innenfor gruppen jenter og innenfor gruppen gutter. Det finnes gutter som legger mye i sex, samtidig som det finnes jenter som ikke ser på sex som en big deal. At man absolutt skal generalisere når det gjelder sex, ødelegger mer enn nytteverdien av å gjøre det.

Skrevet

Er ikke noen fan av "løse jenter".. (Av typen som drar på byen med det mål for øyet å "få seg pikk", og som hopper til køys med folk de har snakka med i en knapp halvtime over en drink, kliner med forskjellige gutter på én kveld osv..) Jeg kan si dette uten å føle meg hyklersk siden jeg ikke er en "løs gutt".. Hadde jeg vært det, burde jeg heller priset meg lykkelig for at det fantes jenter å være "løs" med. Dette med at jenter legger så mye mer følelser i sex enn det gutter gjør, virker på meg som enda en av disse "allmenne sannhetene" som stort sett er myte.

Skrevet

Tror det i dag dreier seg om smak og behag. Noen menn bryr seg ikke om antallet partnere, men personlig har jeg alltid skydd ”løse” damer.

Jeg grunngir dette med:

-Vil helst ikke at mor til mine barn skal ha prøvd ut halve byen. Blir litt krasj i rollen der for meg

-Liker ikke å treffe for mange som har vært med min kone i fremtiden, jobb, venner o.s.v.) Liten verden prinsippet.

-Sykdommer, et stort antall partnere øker sjansen for at hun ”har” noe (kondom bruk/sikkerhet kan være så mangt)

-Holdninger, mener bestemt at ”menn er leketøy” instillilngen kan underbevist legge seg i ryggmargen og lettere utløse utroskap senere (når grå/problem dagene kommer)

-Verdighet: sex er for meg mer en bare sex – jeg gir noe av meg selv, da blir det litt feil om partneren har gitt seg til 537 stykker før meg.

-Investering: når jeg gir min kone/partner en god opplevelse (mange orgasmer) er dette noe jeg investerer i forholdet. Har liten interesse av gå gi slikt ved dørene.

Bare personlige meninger – jeg kritiserer ikke dem som er løse – men vil bare ikke ha noe med dem som partnere å gjøre. P.s. har bare hatt 2 partnere og er 32år og er ”med på alt” (med den utvalgte) og har stor sexualdrift/utholdenhet o.s.v.

Gjest Gjest_bea_*
Skrevet
Applaus for den der Einar :klappe:

Det samme kan brukes som svar til samtlige som mener at en gutt kan være rundbrenner, men en jente kan ikke ha mer enn gjerne to(les; hest ingen) tidligere sexpartnere, for da er hun løs, ergo ikke noe å samle på.

Dere vil gjerne ha lett tilgang på sex med tilfeldige, men en kone, hun må ha vært tilnærmet avholden for å være bra koneemne.....hyklere...

Det velkjente hore/madonna-komplekset.. har faktisk sett litt av det som singel og sexhungrig. Menn begjærer kvinner som er veldig seksuelle, men kjæresten deres skal helst være ren og pur.

For at menn skal få ha et utsvevende sexliv, så må det også finnes damer som ligger med dem. At bare kvinnene skal få tyn for dette er et resultat av eldgamle samfunnsnormer som henger igjen etter en tid hvor man forsøkte å kontrollere kvinners seksualitet.

At "løse" kvinner blir sett ned på er latterlig, og om en fyr hadde hengt seg opp i antall sexpartnere jeg har så hadde det blitt slutt ganske fort.

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet
Ufin fortid er i denne sammenheng mange sex partnere..

En kvinne som har tilfeldig sex med mange folk er i mine øyne et svakt menneske.

"Løse jenter" er som regel single jenter. Single jenter har en tendens til å bli frustrerte og trenger bekreftelser. Det er her personligheten kommer inn i bildet. Hvis ei jenter klarer å gå igjennom singeltilværelsen med hode klart og ikke legge seg flat for å få bekreftelse, så er det ei sterk dame.

Jentene jeg faller for er fokusert og målrettet. De får ut frustrasjon og løslatt endorfiner ved hjelp av trening og bra mat. De tar stolthet i sitt utseende, og går ikke rundt i joggebukser til enhver anledning. De er i markedet etter potensielle kjærester, men de hopper aldri i senga med gutter de ikke har datet en måned.

Det er slik alle jenter ønsker å være; å ha kontroll over sitt eget liv. Disse jentene blir nok kategorisert som "prippne" av "løse" jenter.

Jeg sier ikke alle gutter er som meg, men jenter som ønsker å kapre en "bra"(les: ordentlig, disiplinert, dedikert) mann, brenner mange broer med å ha mye tilfeldig sex.

Mange av de sterkeste kvinnene jeg kjenner, som har god kontroll over sitt eget liv og er i markedet etter potensielle kjærester, har ingen problemer med å ha litt tilfeldig sex. Det gjør dem absolutt ikke til svake mennesker som trenger bekreftelse, de har hodet klart selv om de har det litt moro. Jeg mener det ikke er belegg for å trekke så negative og bastante konklusjoner om personlighet som du gjør basert på antall sexpartnere en kvinne har.

Sex er et behov de fleste har, og all treningen og bra maten i verden kan ikke fullt ut erstatte det! Og for de av oss som er fokuserte og målrettet, så er det ikke gjort på 1-2-3 å finne seg en kjæreste som er bra nok.

Med fare for å bli like generaliserende som deg: jeg ser flere "svake" kvinner i forhold enn blant single med et aktivt sexliv. Å kreve at single kvinner skal trene i stedet for å tilfredsstille sine seksuelle behov, er å legge en restriksjon på dem som jeg strengt tatt ikke ser noe mål eller mening med.

Skrevet

Bare et spørsmål; er det sånn at dere kvinner driter i om dere har med en rundbrenner med 75 one night stands på samvittigheten å gjøre? Ville dere være likegyldige om dere var interessert (seriøst/romantisk) i en fyr og fant ut at han var en sånn type? Ville dere synes det var hyggelig å tenke på, og ville dere stolt like mye på ham når han "jobba overtid" som på en fyr som la litt mer følelser i sex? Ofte har folk som anklager andre for hykleri litt vanskelig for å se sitt eget.

På en annen side, jeg får nesten inntrykk at kvinner liker sånne typer. Det kan virke som om det er et "kvalitetsstempel" på en mann at han har høvla over halve byen, som om kvinner har en slags flokkmentalitet; "Hvis så mange av mine medsøstre har hatt lyst på ham, så må han jo være bra, og jeg kan trygt like ham jeg også.".. :P

Skrevet
Ufin fortid er i denne sammenheng mange sex partnere..

En kvinne som har tilfeldig sex med mange folk er i mine øyne et svakt menneske.

"Løse jenter" er som regel single jenter. Single jenter har en tendens til å bli frustrerte og trenger bekreftelser. Det er her personligheten kommer inn i bildet. Hvis ei jenter klarer å gå igjennom singeltilværelsen med hode klart og ikke legge seg flat for å få bekreftelse, så er det ei sterk dame.

Jentene jeg faller for er fokusert og målrettet. De får ut frustrasjon og løslatt endorfiner ved hjelp av trening og bra mat. De tar stolthet i sitt utseende, og går ikke rundt i joggebukser til enhver anledning. De er i markedet etter potensielle kjærester, men de hopper aldri i senga med gutter de ikke har datet en måned.

Det er slik alle jenter ønsker å være; å ha kontroll over sitt eget liv. Disse jentene blir nok kategorisert som "prippne" av "løse" jenter.

Jeg sier ikke alle gutter er som meg, men jenter som ønsker å kapre en "bra"(les: ordentlig, disiplinert, dedikert) mann, brenner mange broer med å ha mye tilfeldig sex.

Er du klar over at det finnes jenter som har sex for nytelsens skyld og ikke annet? Gå å kjøp deg en dildo kan mange si da, men ærlig talt, er man virkelig glad i heftig sex så kan ikke en dildo alene erstatte det. Kan også hende at man har hatt en del partnere fordi man ikke har vært fornøyd med en og går videre til den neste. Jeg for min del gidder ikke å ha meg med en person igjen dersom jeg følte at dette ikke var noe for meg. Jeg er også typen som kan velge å avbryte samleiet fordi jeg ikke føler det gir meg noe. Det viker som det er en big deal for mange når jenter har sex uten følser.. også begynner man å blande inn verdier og sunne holdninger, og selvrespekt osv osv ..er det en selvfølge at man har mindre selvrespekt og tar mindre vare på seg selv dersom man som kvinne velger å leve på denne måten inntil mr.Right kommer inn i bildet? Min mr.Right ville uansett forstått dette slik jeg legger det frem nå, ellers er han bare ikke mr.Right for meg.

begynner å lure på om dette egentlig er ett sympton på nymfomani..og at det er forklaringen dersom flertallet ikke forstår. det er litt dobbelmoral og holde på den verdien, når man som "ungdom" nå til dags ikke har så mange anstendige verdier uansett.. tegn på sjalusi kan det kanskje være..? For ett rot!

Skrevet
Bare et spørsmål; er det sånn at dere kvinner driter i om dere har med en rundbrenner med 75 one night stands på samvittigheten å gjøre? Ville dere være likegyldige om dere var interessert (seriøst/romantisk) i en fyr og fant ut at han var en sånn type? Ville dere synes det var hyggelig å tenke på, og ville dere stolt like mye på ham når han "jobba overtid" som på en fyr som la litt mer følelser i sex? Ofte har folk som anklager andre for hykleri litt vanskelig for å se sitt eget.

På en annen side, jeg får nesten inntrykk at kvinner liker sånne typer. Det kan virke som om det er et "kvalitetsstempel" på en mann at han har høvla over halve byen, som om kvinner har en slags flokkmentalitet; "Hvis så mange av mine medsøstre har hatt lyst på ham, så må han jo være bra, og jeg kan trygt like ham jeg også.".. :P

hahahaha, unnskyld at jeg ler, men den der teorien er ganske fjortiss etter min mening. om han f.eks hadde hatt 75 one night stands på samvittighetn hadde jeg tenkt at han enten ikke har funnet "the one" , han har hatt ett behov som han har valgt å gjøre noe med og han har kanskje ikke opplevd en potensiell kæreste. kanskje det er oss rundbrennerne i samfunnet som er de virkelig kresne? jeg tror ikke 75 ONS gjør deg til den utro typen heller.

Skrevet
Hva som hører moderne tid til eller ikke spiller ingen rolle for mitt syn, sex er noe spesielt, og jenta skal være noe spesielt, ingen av delene blir spesielle dersom begge har hatt mange partnere fra før.

så det er bare det som er mellom beina på folk som er spesielt? hva med det man har mellom øra eller "i hjertet" ?

det er DET som er verdt mest spør du meg..

Skrevet
Da spør jeg dere jenter: er det greit for dere at mannen er lavere enn dere, at han er svakere enn dere, at han bruker sminke og går i kjole? Sannsynligvis ikke, fordi det bryter med det å være mann og det dere tenner på. Dere skal ikke unnskylde dere for det; det er en ærlig sak.

På samme måte bryter det med ekte kvinnelighet å være seksuelt løssluppen. Det de aller fleste menn tenner på er en jente som de kan beskytte og som er forholdsvis uskyldig. Ikke til det ekstreme (hun trenger ikke være jomfru, akkurat som mannen ikke behøver å være huleboer), men hun bør ikke ha pult halve byen.

I samfunnet er det heldigvis sånn at ikke alle bare går etter utseende, og i dagens samfunn er det nesten like mange jenter som driver med det man for 10 år siden ville sett på som mannsdominert sport f.eks kampsport. det finnes allerede en del hankjønn som går med sminke uten å være homo (ta deg en tur til oslo) og en av verdens mest kjente fotballspillere gikk i skjørt for ett par år siden (david beckham). i dagens samfunn har også kvinner så mange muligheter som vi aldri hr hatt før, og både menn og kvinner trenger ikke lenger engang å ha samleie for å få "arvinger". verden har rett og slett blitt så full av muligheter at få ting sjokkerer meg når dt kommer til de som velger å tenke litt alternativt. -og selv om jeg har hatt mer enn 2 sexpartnere er det ikke mindre grunn til at en mann skal kunne se på meg og tenke at "hun kan ikke jeg beskytte fordi hun er løs"..jeg kan forresten beskytte en mann jeg også! og spør du meg, så er ett stort hjerte 100 ganger mer verdifult enn en som kan beskrives som uskyldig, for det er umulig å være uskyldig, bare ett barn kan oppriktig være det. lite realistisk tankegang fra disse som tenker på forskjellen mellom mann og kvinne. dere kan like godt gi opp teknlogien osv dere da, for det motstrider jo deres natur!

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg foretrekker at jenta ikke har hatt altfor mange partnere. Det er ikke en rasjonell beslutning, det er bare sånn jeg føler det. Og å fornekte mine følelser og bli sammen med en som hadde hatt haugevis med sexpartnere ville vært en fin måte å gjøre meg selv ulykkelig på.

Skrevet
I samfunnet er det heldigvis sånn at ikke alle bare går etter utseende, og i dagens samfunn er det nesten like mange jenter som driver med det man for 10 år siden ville sett på som mannsdominert sport f.eks kampsport. det finnes allerede en del hankjønn som går med sminke uten å være homo (ta deg en tur til oslo) og en av verdens mest kjente fotballspillere gikk i skjørt for ett par år siden (david beckham).

Ja noen gjør det, og det må de gjerne gjøre. Men jeg skal vedde på at 90% av kvinner aldri ville blitt sammen med en mann som brukte skjørt og gikk med sminke. Og veldig mange menn ville hatt store problemer med å bli sammen med en "løs" kvinne.

Man kan like det eller ikke, men sånn er det.

Skrevet
Jeg må nok innrømme at jeg foretrekker at jenta ikke har hatt altfor mange partnere. Det er ikke en rasjonell beslutning, det er bare sånn jeg føler det. Og å fornekte mine følelser og bli sammen med en som hadde hatt haugevis med sexpartnere ville vært en fin måte å gjøre meg selv ulykkelig på.

respkterer det men da velger jeg også å tro at du er av den sjalue typen som ikke har evnen til å respektere mennesker for valg de tok før du kom inn i livet dems. om f.eks en person har 2 ekteskap og 5 unger bak seg vil det være dumt av deg og ikke gi denne personen en sjangs, for alt du vet så kunne det mennesket vært din soulmate...for å dra den litt langt:)

Skrevet
Mange av de sterkeste kvinnene jeg kjenner, som har god kontroll over sitt eget liv og er i markedet etter potensielle kjærester, har ingen problemer med å ha litt tilfeldig sex. Det gjør dem absolutt ikke til svake mennesker som trenger bekreftelse, de har hodet klart selv om de har det litt moro. Jeg mener det ikke er belegg for å trekke så negative og bastante konklusjoner om personlighet som du gjør basert på antall sexpartnere en kvinne har.

Sex er et behov de fleste har, og all treningen og bra maten i verden kan ikke fullt ut erstatte det! Og for de av oss som er fokuserte og målrettet, så er det ikke gjort på 1-2-3 å finne seg en kjæreste som er bra nok.

Med fare for å bli like generaliserende som deg: jeg ser flere "svake" kvinner i forhold enn blant single med et aktivt sexliv. Å kreve at single kvinner skal trene i stedet for å tilfredsstille sine seksuelle behov, er å legge en restriksjon på dem som jeg strengt tatt ikke ser noe mål eller mening med.

Igjen, så er dette en kvinnes oppfatning av hvordan en sterk kvinne er. Jeg garanterer at ei dame du plukker ut som "sterk" ikke blir kategorisert i samme kategori av en mann.

Folk skiller lag for mye mindre saker enn før, fordi blant annet "kvinnen er så selvstendig". Det er BARE NOE TULL. Jenter er jo uhyggelig usikre, noe det ikke er noe galt i, men å prøve å bevise det motsatte er bare tull. Gutter har vært ungkarer siden tidenes morgen, men i dag så er det mange single damer over 30. Disse kvinnene legitimerer sin tilværelse med "jeg er sterk, fri kvinne og barn skal jeg ikke ha!". Gratulerer, sier jeg. Håper du er lykkelig.

Dere må helt klart legge dere langflate, og bruke gutter i stedet for onani, men det kommer garantert til å påvirke deres psyke samt deres videre relasjoner med gutter.

Dere må selv bestemme hvilken jente dere vil være.

Skrevet
I samfunnet er det heldigvis sånn at ikke alle bare går etter utseende, og i dagens samfunn er det nesten like mange jenter som driver med det man for 10 år siden ville sett på som mannsdominert sport f.eks kampsport. det finnes allerede en del hankjønn som går med sminke uten å være homo (ta deg en tur til oslo) og en av verdens mest kjente fotballspillere gikk i skjørt for ett par år siden (david beckham). i dagens samfunn har også kvinner så mange muligheter som vi aldri hr hatt før, og både menn og kvinner trenger ikke lenger engang å ha samleie for å få "arvinger". verden har rett og slett blitt så full av muligheter at få ting sjokkerer meg når dt kommer til de som velger å tenke litt alternativt. -og selv om jeg har hatt mer enn 2 sexpartnere er det ikke mindre grunn til at en mann skal kunne se på meg og tenke at "hun kan ikke jeg beskytte fordi hun er løs"..jeg kan forresten beskytte en mann jeg også! og spør du meg, så er ett stort hjerte 100 ganger mer verdifult enn en som kan beskrives som uskyldig, for det er umulig å være uskyldig, bare ett barn kan oppriktig være det. lite realistisk tankegang fra disse som tenker på forskjellen mellom mann og kvinne. dere kan like godt gi opp teknlogien osv dere da, for det motstrider jo deres natur!

Hver gang du legger deg flat for en tilfeldig fyr så gir du litt av deg selv. Når du kommer til "mannen i ditt liv", så får han ikke hele hengivenheten din.

Videre, du blir psykisk påvirket av å ha tilfeldig sex.

Selv om ei dame kan utføre en guttesport, så kan de ikke sammenlignes. Det beviser ikke at jenter og gutter er like.

Tenk deg scenarioet, du treffer drømmegutten, men han setter spørsmålstegn ved dine sexpartnere. Jeg ville gjort det, og kjenner endel andre særs oppegående gutter som ville gjort det.

Gutter kan finne både eldre, jevngamle og yngre damer. Eldre gutter som holder seg bra kan fortsatt velge og vrake. Eldre kvinner derimot, hvis de ser bra ut, så blir de sett som sex objekter av yngre gutter. Siden gutter kan få tak i yngre jenter, jenter som ikke har gjort så mange frustrerte valg på grunn av lang singeltilværelse, er det utenkelig for mange gutter å bli sammen med ei løssluppen jente.

Skrevet (endret)
Hver gang du legger deg flat for en tilfeldig fyr så gir du litt av deg selv. Når du kommer til "mannen i ditt liv", så får han ikke hele hengivenheten din.

Videre, du blir psykisk påvirket av å ha tilfeldig sex.

Selv om ei dame kan utføre en guttesport, så kan de ikke sammenlignes. Det beviser ikke at jenter og gutter er like.

Tenk deg scenarioet, du treffer drømmegutten, men han setter spørsmålstegn ved dine sexpartnere. Jeg ville gjort det, og kjenner endel andre særs oppegående gutter som ville gjort det.

Gutter kan finne både eldre, jevngamle og yngre damer. Eldre gutter som holder seg bra kan fortsatt velge og vrake. Eldre kvinner derimot, hvis de ser bra ut, så blir de sett som sex objekter av yngre gutter. Siden gutter kan få tak i yngre jenter, jenter som ikke har gjort så mange frustrerte valg på grunn av lang singeltilværelse, er det utenkelig for mange gutter å bli sammen med ei løssluppen jente.

Så hva mener du? At jenter gir litt av seg selv, og med mange forskjellige partnere, så kan man ikke gi full hengivenhet til en senere?

Og ellers har vi det bare bra? Hengivenhet er ikke en fastsatt mengde et menneske får utdelt ved fødselen, det er en følelse, empati, og om noen har problemer med å vise hengivenhet/ ha empati med noen, går nok ikke på antall sexpartnere. Og skulle det gjort det, så ville det vært bra mange følelsesløse mennesker (jenter OG gutter) rundt om i verden.

At sex var en guttesport, var jeg ikke klar over.

Hvis drømmegutten ikke hadde klart å se forbi antall sexpartnere jeg hadde hatt i, så hadde han ikke vært drømmegutten, jenter er faktisk mer en bare det de har mellom bena.

Om eldre gutter/mannfolk, går etter yngre, uerfarne (jada, helt sikkert) jenter, javel, dem om det, men et lite tips bare, man trenger ikke å ha hatt en lang singeltilværelse, eller å ha gjort masse "frustrerte" valg, for å ha hatt sex med X-antall parnere. Og man trenger heller ikke å være en "eldre" jente.

Lavmåls argumentering...

(edit: skriveleif)

Endret av Nique

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...