S83 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg blir lei meg når jeg tenker på hvordan samfunnet har endt opp. Manglende verdier, respekt og perifer ord som kjærlighet er en mangelvare i vårt samfunn. Samfunnet har blitt så individualisert at det å være par ikke lenger har samme betydning som det kansje en gang var. Jeg er i et samboer forhold der min samboer gang på gang har brutt tilliten jeg har til han. Han har sendt sms, chattet på mms etc med ukjente jenter og "ekser". Han sier til meg at han elsker meg og ikke kan tenke seg et liv uten meg, men for meg har dette blitt tomme ord. Hva har skjedd? Å bruke ordet "elsker deg" har blitt en ord som brukes om hverandre uten mål og mening.. For meg så betyr det alt å si til noen "jeg elsker deg", det betyr at du er en av de mest verdifulle personene i livet mitt, kansje den aller mest verdifulle ved siden av familie, det betyr jeg jeg vil gjøre alt for deg, at jeg ikke en gang greier å tenke meg et liv uten deg -for det gjør for vondt å tenke på det.. At jeg vil at du skal være min fremtid! - Før var mitt eneste drøm at jeg skulle finne meg en mann som elsket meg høyere enn jeg elsket meg selv. Det er stort det.. -Men nå... Jeg greier ikke å sove, greier ikke å slappe av, greier ikke å tenke på annet enn at han kansje finner på å såre meg. Forstår han ikke at han er den som kan såre meg aller mest da? For jeg ELSKER HAN!
S83 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg blir lei meg når jeg tenker på hvordan samfunnet har endt opp. Manglende verdier, respekt og perifer ord som kjærlighet er en mangelvare i vårt samfunn. Samfunnet har blitt så individualisert at det å være par ikke lenger har samme betydning som det kansje en gang var. Jeg er i et samboer forhold der min samboer gang på gang har brutt tilliten jeg har til han. Han har sendt sms, chattet på mms etc med ukjente jenter og "ekser". Han sier til meg at han elsker meg og ikke kan tenke seg et liv uten meg, men for meg har dette blitt tomme ord. Hva har skjedd? Å bruke ordet "elsker deg" har blitt en ord som brukes om hverandre uten mål og mening.. For meg så betyr det alt å si til noen "jeg elsker deg", det betyr at du er en av de mest verdifulle personene i livet mitt, kansje den aller mest verdifulle ved siden av familie, det betyr jeg jeg vil gjøre alt for deg, at jeg ikke en gang greier å tenke meg et liv uten deg -for det gjør for vondt å tenke på det.. At jeg vil at du skal være min fremtid! - Før var mitt eneste drøm at jeg skulle finne meg en mann som elsket meg høyere enn jeg elsket meg selv. Det er stort det.. -Men nå... Jeg greier ikke å sove, greier ikke å slappe av, greier ikke å tenke på annet enn at han kansje finner på å såre meg. Forstår han ikke at han er den som kan såre meg aller mest da? For jeg ELSKER HAN!
S83 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Det finnes så mye utroskap.. Det er blitt "vanlig" å være fysisk eller psykisk utro med kolegaer, gjennom sms, mms, facebook etc. Hva er det som gjør at utroskap ikke lenger blir sett på som noe ille? Har vi virkelig blitt så egoistiske at det å leve i parforhol ikke lenger går ann? Er singellivet å foretrekkes? Ser ikke sånn ut heller.. for det er mange i forhold, MEN også mange av dem som er utro..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå