Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejsan Lucky,

vet ej om du missade mitt ganska långa inlägg i min blogg i somras om just Pantothensyra (B5). Finns att läsa här: http://skindeepbyjean.blogg.se/2008/april/...vid-aknehy.html

Det man ska tänka på att huden blir torrare, men det blir även epidermis av syror oxå och du är ju van... :ler: Detta till en början men du använder ju fina produkter så den biten bör du klara av.

Det som annars är bra är att man fördelar dosen under hela dygnet för annars är det ju ett vattenlösligt Vitamin (därav att man måste ta så många tabletter).

Jag tror helt klart det är värt att testa, yngre kan få mer utslag efter en tid. Men det ska normaliseras eftersom då.

Det är enbart höga doser som har någon verkan på huden vad gäller B5.

Man äter dem i upp till ett år liksom du gör med receptbelagda preparat.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Jo jeg husker det:)

Lurer spesielt på om noen har testet dette, har du?

Kan jeg kjøpe B5 på apoteket isteden for å bruke Vilantae? Tror det blir billigere og det er vel det samme virkestoffet.

Hvor mange mg B5 skal jeg isåfall ta pr dag? Endrer dosen seg etterhvert? Hvor lenge skal jeg ta det?

Litt å svare på her men det tror jeg du liker hehe!!

Skrevet

Hej igen Lucky!

Rent logiskt kan man köpa B5 överallt. Frågan är bara maxdosen i var tablett. Har för mig att doserna är enormt låga i de på Apotek och i Hälsokost.

De B5 -preparat jag skrev om har ju sas tillverkats i ett enda syfte, för att mildra och ev bota akne då.

De har långt högre sammansättning än de på Apoteket och ändå ska ett intag av närmare 30 tabletter per dag tas i olika tider för att hela tiden fylla på förrådet i kroppen.

Tänk då på hur många burkar per dag det skulle gå åt med Apotekets vitaminer! Det blir nog långt dyrare istället!

Har läst och hört både dåligt och mycket trevliga historier om hur folk tillfrisknat. Kontentan är dock att alla blivit bättre men många har gett upp en tid , då de helst skulle fortsatt.

Det är absolut värt ett försök!

Resultat nås inte med en gång det tar någon månad innan huden ger respons.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Vær klar over at om dette sendes utenfor EØS så kommer det til å bli stoppet i tillen som legemiddel.

• 1 år senere...
Gjest kvisetrynet
Skrevet

Jeg er voksen og rimelig hardt rammet med kviser og hudorm i ansiktet og på ryggen. Er ganske desperat. Jeg er norsk, så jeg ønsker primært å kjøpe dette fra Norge. Er det ulovlig i Norge? Ser her at Vilantae ikke selges i Norge. Stemmer det, eller er det gammel informasjon? Hvem forhandler i tilfellet Vilantae i Norge? Høres jo faktisk ut som om man kan bli kvitt kvisene med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...