Småkjekset Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Lurer på om det er noen som har forstått hvordan man lager dette, og som vil hjelpe meg med å forstå det.. Blir bare rot her hos meg
Gjest Sativa Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg har forstått det vettu :-) Altså, du trenger to markører som du kan flytte på, sånn at du vet når du skal snu arbeidet, Når du har lagt opp, og strikket en pinne 2 rett 2 vrang, så starter du neste pinne ved å strikke to masker, og så plassere markøren og strikke ut pinnen. Neste pinne startes på samme måten, og nå strikker du frem til den andre markøren, snur, (alså strikker ikke de to siste maskene) løfter første maske over på pinnen uten å strikke, strikker 3 masker videre, plasserer markøren (for neste gang strikker du bare hit, altså 6 masker igjen på pinnen som ikke strikkes) og strikker videre til neste markør. Her gjør du som på forrige pinne. Slik fortsetter du til du har riktig antall maske mellom markørene. Når du skal begynne å øke maskeantallet mellom markørene igjen, så gjør du på samme måte bare at da tar du av markøren, og strikker 4 masker videre på pinnen før du setter markøren på og snur. Jeg knotet også en del i begynnelsen, men nå går det glatt og jeg har laget mange. Lykke til :-)
Småkjekset Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Ahh.. Nå hørtest det ikke så altfor vankelig ut Hvilken type pinne er best å bruke? Rundpinne eller strømpepinner?
wind-up bird Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 (endret) Ahh.. Nå hørtest det ikke så altfor vankelig ut Hvilken type pinne er best å bruke? Rundpinne eller strømpepinner? Det er ganske mange masker tilsammen (120 hvis jeg husker rett), så det kan lett skli av strømpepinner. Siden den skal strikkes fram og tilbake så jeg ville ha strikket på en rundpinne (eventuelt et par langpinner). Endret 29. september 2008 av wind-up bird
Gjest Sativa Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker rundpinner eller langpinner. Jeg må også si at maskeantall et på 120 masker lager en gaaaaanske så for stor calorimetry. Ser mange reduserer antallet til 100. Jeg har prøvd 80, som passer til min 13 åring, og 88 masker som passer fint til meg. Jeg bruker pinner nr 5 og litt tykkere garn. Lagde forresten en nå nylig av det nye Oda garnet fra europris, i forskjellige grønntoner. Det måtte jeg beholde selv.
Småkjekset Skrevet 29. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker rundpinner eller langpinner. Jeg må også si at maskeantall et på 120 masker lager en gaaaaanske så for stor calorimetry. Ser mange reduserer antallet til 100. Jeg har prøvd 80, som passer til min 13 åring, og 88 masker som passer fint til meg. Jeg bruker pinner nr 5 og litt tykkere garn. Lagde forresten en nå nylig av det nye Oda garnet fra europris, i forskjellige grønntoner. Det måtte jeg beholde selv. Det garnet er kjempe fint, så var det jeg selv tenkte å bruke Så nå må jeg bare få meg nye pinner og så setter jeg i gang Kommer sikkert til å komme med spørsmål underveis hvis jeg står fast
Gjest Sativa Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Det garnet er kjempe fint, så var det jeg selv tenkte å bruke Så nå må jeg bare få meg nye pinner og så setter jeg i gang Kommer sikkert til å komme med spørsmål underveis hvis jeg står fast Det er greit, kan gjerne sende på pm også, i tilfelle jeg ikke kikker i denne tråden så ofte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå