Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har strikka eit sitteunderlag. så heiv eg det i maskinen på 40 grader og venta..men det var ikkje så vellykka det som kom ut kan ein sei..

det eg lure på om det noken andre her så har greid å tova berre halve tingen ein skal tova?

prøvde ein gong te på 40 grader men då klikka maskinen så nå ligge an der i vatn å ser ikkje ut som om den eer noko meir tova. blei veldig bra det som blei tova men men.

Skrevet
har strikka eit sitteunderlag. så heiv eg det i maskinen på 40 grader og venta..men det var ikkje så vellykka det som kom ut kan ein sei..

det eg lure på om det noken andre her så har greid å tova berre halve tingen ein skal tova?

prøvde ein gong te på 40 grader men då klikka maskinen så nå ligge an der i vatn å ser ikkje ut som om den eer noko meir tova. blei veldig bra det som blei tova men men.

Er det som ikke ble tovet strikket i hvitt? For det har jeg opplevd. Var en som sa at hvitt garn ikke tover så godt som farget.

Tror nok det som ikke er tovet nå, ikke vil tove uansett hva du gjør

Skrevet

Det hørtes merkelig ut.... du får gi det en runde med grønnsåpe og litt herjing med det! Eller så går det bare ikke!

Skrevet

nei det var ikkje kvit.. det var grønt..gjekk i bosse det når eg endlig fekk det ut av vaskemaskinen

Skrevet

Kjører det i vaskemaskinen på 45°C + 2 ts grønnsåpe. går det ikke 1.gang- gjenta!

Synd du kastet det da

Skrevet

eg prøvde 3 gonger uten at det blei noke bedre. var ingen forandring fra første gongen. siste gongen kjørte eg den på 60grader

Skrevet

Jeg strikket firkant-tøfler i rødt, svart og hvitt Trysilgarn fra Eurospris. Det røde og det svarte tovet, men ikke det hvite. Ble noen merkelige tøfler, som ikke kunne brukes til annet enn rottebol i rottehuset vårt. :fnise: Jaja, rottene ble fornøyd

Surt når det skjer, for det er tross alt masse arbeid lagt ned i det.

Det beste resultatet får jeg når jeg tover i maskin på 40-50 grader, litt ekstra vanlig vaskemiddel (milo hvis jeg vil ha det mykt, omo hvis jeg vil ha det litt hardere) og en dongeribukse sammen med det som skal toves.

Skrevet (endret)

brukte ett fra europris..huske ikkje heilt kva det heiter, men det var ikkje trysil

Endret av iap
Skrevet
brukte ett fra europris..huske ikkje heilt kva det heiter, men det var ikkje trysil

Du vet det sikkert, men husk at det må være 100% ull, og ikke superwash-garn

Skrevet

Det var det jeg tenkte også, at garnet kanskje ikke var 100% ull. Når jeg tover småting, pleier jeg å legge inn et badehåndkle sammen med tingen, sånn at den har noe å "tove seg mot". Kanskje det rett og slett ikke ble nok gnikking? :)

Skrevet

men det sto jo at det var 100% ull på den..men..men..prøve på nytt eg..

Skrevet

Vamsegarnet og finulla fra Husfliden er veldig bra å tove. Har hvertfall aldri fått mislykket resultat. Kanskje du kan prøve det?? :)

Må være utrolig kjedelig at tovingen går feil, etter at du har brukt tid på å lage noe fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...