Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #1 Del Skrevet 9. juni 2003 ...tollavgifter og det maset der. Har fått med meg at de tydeligvis skriver ned verdien av det du kjøper så man slipper å betale ekstra i fortolling. Har funnet ut at jeg kommer til å kjøpe varer for 1.250 kr omtrent medberegnet ekstra fraktomkostning per vare. Hvor mye må jeg betale ekstra i tollavgift da? Er det garantert at de vil skrive ned verdien? Har noen av dere handlet for liknende beløp? Hvordan gikk det? Takk for svar hvis det kommer noen! -MH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 De skriver nok ned verdien, men du er ikke garantert at denne blir godtatt når pakken ankommer landet. Du kan risikere å måtte dokumentere denne. På www.toll.no finner du info om det å fortolle seg. Her står det også at du selv har lov å imortere varer for opptil 1000 NOK. Jeg vil råde deg til å bestille varene du skal ha i flere omganger for å unngå å komme i så høyt beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. juni 2003 #3 Del Skrevet 10. juni 2003 Selv om de skriver ned verdien er det ikke sikkert de skriver ned verdien så mye at du kommer under 200 kroners grensen. Hvis verdien er 1250 må du betale 24% av 1250 pluss frakt, pluss 62 kr til postens gebyrer (hvis du fortoller selv på nettet). Hvis de setter ned verdien til f.eks 500 kr betaler du 24% av det, så du sparer da penger selv om de bare setter ned litt. har bare handlet for stort beløp en gang og kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Større sjanse for å få det tollfritt om den egentlige verdien er f.eks 300 kr enn 1000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Takk for svar! Bestiller i to omganger jeg da, så er jeg på den sikre siden -MH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå