Gå til innhold

Tips til lokaler

Gjest Gjest_Brura_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet

Til alle dere som er i planleggingsfasen, vil jeg gjerne komme med en liten anbefaling. Da vi startet planleggingen av vårt bryllup, var det aller vanskeligste å finne et passende lokale. Vi søkte og lette, og kom til slutt over en tråd som anbefalte en herregård i Sverige. Vi dro over for å titte og prate med de og bestemte oss til slutt for at dette var stedet. Og det har vi ikke angret på. For det første blir dette mye billigere enn å ha det i Norge. For det andre blir det en helt annen fest når alle gjestene kan komme på fredag og være til søndag.

Vi startet helgen med grillfest på fredag. Her betalte gjestene sin egen drikke, men siden det var så billig ble dette ikke så mye. Lørdagen kunne gjestene tilbringe ved sjøen der de badet og koste seg. Vielsen var utendørs kl 15, og etter dette var det fotografering og champagne. Igjen var det deilig å ikke måtte forlate stedet, det var kjempefine omgivelser rundt herregården til å ta bilder i. Middagen var halv seks, så var det kaffe og kaker, og DJ'en startet å spille i elleve tiden. Selve festen varte til kl 05.00, da var det bare brudeparet og forlovere igjen :klemmer:

Vi fikk så utrolig mye skryt fra alle gjestene våre, og de lanserte et nytt utrykk under frokosten på søndag: Nå heter det ikke lenger å "hoppe etter Wirkola", men å "arrangere bryllup etter X og X" :) De storkoste seg, og venner og familie snakker fortsatt om denne begivenheten hver gang vi møtes.

Jeg synes vi fikk MAX ut av bryllupet vårt ved å reise bort en hele helg. Prisen for "gildet" ble på ca 60.000,-. Dette inkuderte grillmat på fredag + canapeer/champagne lørdag, middag på lørdag + vin + kaffe + fri bar + blomster (og brudebukett) + overnatting brudepar og forlovere. Synes dette er en MEGET overkommelig pris, og vi kunne nesten ikke gjort det billigere om vi hadde hatt et lokale i Oslo hvor vi kunne tatt med oss drikke selv.

Jeg anbefaler derfor på det sterkeste å gå inn på www.domle.se og ta en titt. Om dere velger å legge bryllupet deres til dette stedet så vil dere ikke angre!

Lykke til alle 2009 bruder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes veldig deilig ut, men var dere ikke litt ukomfortable med å be gjestene betale sin egen reise og opphold? Jeg tenker på hvordan det ville blitt for oss, 100 mennesker må transportere seg selv til Sverige, betale for overnatting for 2 netter og i tillegg alkoholen for den første kvelden og gave? Blir kanskje litt dyrt for mange i min omgangskrets i hvert fall, selv om det egentlig høres ut som en veldig god løsning :)

Gjest Magica de Spell
Skrevet

I veldig mange tilfeller må mange av gjestene reise for å kunne delta i bryllup. Jeg har faktisk aldri vært i bryllup i samme by som jeg bor i (og det har vært mange bryllup de siste årene), og det er jo ikke noe annerledes enn det ville vært i TS' tilfelle. Mange ganger har jeg ikke kjent noen jeg kunne bo hos i den aktuelle byen, og har derfor betalt for overnatting også. Har aldri falt meg inn at det er noe brudeparet skal betale for.

Når det er sagt så bør man når man inviterer til denne type bryllup være påpasselig med at det ikke er "hodeløst" dyrt for gjestene å bo på denne måten.

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet

Overnattingen var veldig rimelig, 1500 kr per par for hele helgen (svenske kroner). Vi skrev i invitasjonen at vi ikke forventet så mye gaver, men det fikk vi allikevel. Det var overhode ingen som reagerte med misnøye på å betale reise og opphold selv, de fleste synes rett og slett det var helt strålende å tilbringe en hel helg på en herregård hvor de bare kunne slappe av.

Ofte når jeg selv har vært i bryllup så har det jo blitt over 1000,- i taxi når man skal hjem, så dette alternativet blir ikke så veldig mye dyrere faktisk.

Skjønner at dette alternativet ikke passer for alle, men for de som ønsker noe annet så ville jeg bare fortelle om hvor fantastisk bryllupshelgen vår ble.

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Overnattingen var veldig rimelig, 1500 kr per par for hele helgen (svenske kroner). Vi skrev i invitasjonen at vi ikke forventet så mye gaver, men det fikk vi allikevel. Det var overhode ingen som reagerte med misnøye på å betale reise og opphold selv, de fleste synes rett og slett det var helt strålende å tilbringe en hel helg på en herregård hvor de bare kunne slappe av.

Ofte når jeg selv har vært i bryllup så har det jo blitt over 1000,- i taxi når man skal hjem, så dette alternativet blir ikke så veldig mye dyrere faktisk.

Skjønner at dette alternativet ikke passer for alle, men for de som ønsker noe annet så ville jeg bare fortelle om hvor fantastisk bryllupshelgen vår ble.

Har vært i lignende bryllup selv, og det er faktisk uovertruffent hvor bra det blir når man samles en hel helg og gjestene bor på samme plass. Blir litt mindre formelt når alle har møtt hverandre dagen før og i tillegg har sett "morratrynet" til gjestene ved frokostbordet lørdag. ;)

Vi skal også samle alle en hel helg. Har til nå kun fått positive reaksjoner på dette. Er ikke sikker på om jeg hadde turt å gjøre det uten at jeg selv hadde vært i denne type bryllup tidligere og sett og opplevd selv hvor gøy gjestene hadde det og hvor mange positive tilbakemeldinger de ga.

Gjest Gjest_Nila_*
Skrevet

Du skriver ingen ting om hvor mange gjester dere hadde (i forhold til prisen...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...