Gjest Gjest_Kaisa_* Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg har lest litt at du har slitt med å gå ned i vekt, selvom du har gjort alt etter boka. Så at du gikk over til lavkarbokosthold. Hjalp det?
Suzy Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Ja, det hjalp veldig - da begynte kiloene å gå av.
Gjest TS Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Så flott! Hvor mye har du gått ned, på hvor lang tid? Kan du skrive hva du spiser i løpet av en uke?
Suzy Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Så flott! Hvor mye har du gått ned, på hvor lang tid? Kan du skrive hva du spiser i løpet av en uke? Ei uke var drøyt.... Jeg har gått ned fem kilo nå - og stort sett rundt magen. Gikk ned på tre uker omtrent, men nå har jeg bare fokusert på å stabilisere meg her, før jeg evt er litt mer streng og går ned ytterligere. Jeg har fulgt South Beach metoden ganske nøyaktig - og det har virkelig vært veldig bra. Har ikke vært ubehagelig sulten, mistet energi eller følt at jeg må forsake stort. En dag for meg: Frokost: omelett eller soyapannekaker, eller kesam med allbran f.eks (når jeg er streng er det ikke noe all bran) Lunsj: Salat med dressing, eller soyapannekaker Middag: Svinestrimler med wokgrønnsaker, biff med blomkålmos, stekt fisk med blomkål, broccoli osv, ovnbakt fisk... det er uendelige muligheter for variasjon. Mellommåltider: Mandler (ikke mer enn 15 pr dag) eller kesam. Når jeg trener spiser jeg ofte kesam til kvelds.
Emile Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Har du oppskrift på soyapannekaker? Det vil jeg også ha! Har laget det en gang før, og det ble totalt mislykka; pannekakene hang ikke sammen, og jeg fikk ikke en eneste bra pakkekake av røra. Må kanskje ha oppi noe ekstra for å binde bedre? Eller...det kan være at jeg hadde den gamle stekepanna, som var mer eller mindre ubrukelig... :klø:
Suzy Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Oppskrift skal bli: 3 egg 1 dl vann 2 dl soyamel (du får tak i soyamel på litt større dagligvarebutikker, som f.eks Meny) Jeg steker dem i en liten panne (sånn 25 kronerspanne fra Ikea ) og da blir de fin-fine. Men stek dem litt lenge ellers ramler de fra hverandre.
Gjest TS Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Da har jeg kjøpt soyamel! Er kjempespent. Skal røra svelle, som med vanlig pannekakerøre?
Suzy Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Nei det trengs ikke. Jeg pleier å mikse den sammen og steke med en gang (har de jo til frokost). Vilø du ha litt mer smak på dem så kan du krydre dem med pepper e.l. - alt ettersom hva du spiser på dem
Agurk Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Ha oppi cottage cheese også, masse proteiner. Er egentlig ikke så glad i cottage cheese, men i pannekaker smaker det super godt. Også har jeg i vanilje-essens og kanel i tilegg. MMMMMM, med rørte blåbær og fruktose. Datteren min på 4 år vil ikke ha annet. Må lage det til frokost hver dag, i tilegg til nistepakke i barnehagen hver dag Sunnere mat får du vel knapt
Gjest jeg ovenfor Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Hvor mye cottage cheese tar du i den oppskriften ovenfor?
Gjest meg igjen Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Prøvde å lage dette i dag. Tilsatte 3 ss cottage cheese i tillegg og litt kanel. Men jeg syns det smakte helt grusomt, klarte ikke få det ned Smaken av soyamel var ikke god. Men de ble bedre jo tynnere pannekakene var da. Prøvde å ha på masse lavkalori jordbærsyltetøy, men det hjalp ikke. Suzy: Spiser du disse uten noe på? Kjenner du ikke smaken av soyamel? Agurk: Når du tilsetter vaniljeessens og kanel, overdøyver det da smaken av soyamelet? Hvor mye tilsetter du? Syns disse hørtes så lovende ut, så er villig til å prøve mer!
Suzy Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Suzy: Spiser du disse uten noe på? Kjenner du ikke smaken av soyamel? Erru gæærn?! Spiser dem da ikke uten noe på Erter deg litt nå - nei jeg spiser dem med magerost (gjerne sånn med bacon, for det er det litt smak i) og for eksempel crab sticks, eller kjøttpålegg (okserull, kokt skinke osv). Jeg har også ofte i nykvernet pepper i røra, slik at de får en liten snert. Jeg kjenner ikke noen smak av soyamel jeg..
Agurk Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Hmmm, det var rart, mine smaker super godt, men har ikke så mye soyamel i jeg da. Har havregryn i også. Til 2-3 stykker bruker jeg(omtrent): -3 egg -2-3 ss soyamel -3 ss cottage cheese -3 ss havregryn litt melk, litt kanel og litt vaniljeessens Stekes i panne med nøytral olje.
Agurk Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Kjøp frosne blåbær, bringebær e.l og tin dem, sukre med splenda eller fruktose. Mye bedre og sunnere enn lavkalorisyltetøy. Du kan gjerne spise pannekakene med en klatt rømme eller kesam også. MMMMMMMM :gjeiper:
Starkitten Skrevet 1. oktober 2008 #17 Skrevet 1. oktober 2008 Ett bra tips er å stikke innom www.lavkarbo.no jeg holdt på lenge med lavkarbo, men jeg gikk ikke så mye ned, selv om jeg fulgte dietten veldig nøye. Nå går jeg på sykehus suppediett og har nett prøvd ut et fantastisk lavkarbo brød som virkelig smaker som brød! Må bare få sagt at lavkarbo mat smaker og se litt funy ut. Man er heldig hvis maten henger sammen eller smaker godt hehe
Suzy Skrevet 2. oktober 2008 #18 Skrevet 2. oktober 2008 Ett bra tips er å stikke innom www.lavkarbo.no jeg holdt på lenge med lavkarbo, men jeg gikk ikke så mye ned, selv om jeg fulgte dietten veldig nøye. Nå går jeg på sykehus suppediett og har nett prøvd ut et fantastisk lavkarbo brød som virkelig smaker som brød! Må bare få sagt at lavkarbo mat smaker og se litt funy ut. Man er heldig hvis maten henger sammen eller smaker godt hehe Jeg tror forskjellige ting passer forskjellige mennesker. Jeg prøvde lenge på den "riktige" måten. Lå på få kalorier daglig og trente i massevis, men gikk ikke ned. Med en gang jeg begynte å fokusere på lavkarbomat gikk jeg ned.
Starkitten Skrevet 6. oktober 2008 #19 Skrevet 6. oktober 2008 Det er jeg klar over =) Jeg er også en av de som kan trene meg ihjel og spise vanlig slankekost uten å gå ned og jeg trodde at jeg ville gå ned masse på lavkarbo, men slik var det desverre ikke... Men veldig flott at du har funnet noe som fungerer for deg
Suzy Skrevet 7. oktober 2008 #20 Skrevet 7. oktober 2008 Det er jeg klar over =) Jeg er også en av de som kan trene meg ihjel og spise vanlig slankekost uten å gå ned og jeg trodde at jeg ville gå ned masse på lavkarbo, men slik var det desverre ikke... Men veldig flott at du har funnet noe som fungerer for deg Synd det ikke fungerte for deg, men det finnes helt sikkert noe som gjør det. Det er bare fryktelig frustrerende inntil man kommer dit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå