Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 17 år og er på jakt etter den rette dagkremen for min hud. Den er som oftest tørr og sensitiv men jeg kan også ha noen tørre partier i pannen og nesebenet. Jeg har kjøpt en ny for et par dager siden ,- Nivea Aqua Sensation for normal og blandet hud... men jeg klør kjempemasse av den. Den anbefalte aldersgrensen er fra -20 til 35! Kan det være for ''voksne ingredienser'' som gjør det slik at jeg klør for mye av den?

Jeg ønsker meg en dagkrem som gir meg fuktighet og får meg til å se freshere ut uten å skjule linjer og rynker for det har jeg ikke.

Har dere noen gode merketips? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv Oligo 25 fra Vichy. Den er laget for ung hud under 25 år, og den fås for tørr/ømfintlig hud og normal/blandet hud. Jeg er 21 år og er veldig fornøyd med den. Har brukt den noen år.

Den koster litt mer enn kremer i dagligvarehandelen, men er vel verdt pengene.

Vichy fås kjøpt på apotek.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Ok. Men jeg har i hele mitt liv brukt Nivea dagkremer egentlig... alltid nivea :P men jeg prøvde meg på Aqua sensation når jeg bruker til vanlig bruker noe som heter noe annet. Jeg fikk uansett lyst til å sjekke ut de andre niveagreiene og jeg føler meg veldig <<pen>> med Aqua Sensation da :P :S selvom jeg klør mye i starten.

Hva syns dere om dette med | kløingen og aldersgrense fra -25?|

Skrevet
Ok. Men jeg har i hele mitt liv brukt Nivea dagkremer egentlig... alltid nivea :P men jeg prøvde meg på Aqua sensation når jeg bruker til vanlig bruker noe som heter noe annet. Jeg fikk uansett lyst til å sjekke ut de andre niveagreiene og jeg føler meg veldig <<pen>> med Aqua Sensation da :P :S selvom jeg klør mye i starten.

Hva syns dere om dette med | kløingen og aldersgrense fra -25?|

Nå er ikke jeg en ekspert på hudpleie, men synes det virker rart hvis det er noen ingredienser som du ikke tåler nå, men som du "plutselig" skal tåle den dagen du fyller 20. Jeg vil heller tro at det er noe i den som huden din ikke tåler fordi den er ømfintlig, ikke fordi huden din er ung.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøv en annen krem fra Nivea (siden du ønsker å bruke Nivea), eller sjekk ut et annet merke. Du skal ikke se bort i fra at du føler deg <<pen>> (vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med dette) med kremer fra andre merker også.

Skrevet

Hvis du klør når du bruker denne kremen, er det fordi den inneholder noe huden din reagerer på, det handler ikke om hvor gammel du er. Hvis du fortsetter med å bruke et produkt som får deg til å klø, er det ganske sannsynlig at det kommer til å bli verre etterhvert. Det er nok bedre for huden din om du ganske enkelt slutter å bruke denne kremen.

Skrevet

jeg sliter også med tørr hud og tørre partier i ansiktet. sliter også med valg av krem. har også prøvd aqua sensation, men den funker ikke helt for meg selv om den ikke klør. noen som har noen gode tips på kremer for tørr hud som ikke er altfor dyre? kan vel koste på litt hvis den faktisk funker da.. :)

Skrevet

Som sagt tidligere, Vichy Oligo 25 for tørr og sensitiv hud. Funker som en drøm for meg!

Skrevet

Jeg kan anbefale deg å kjøpe Physiogels A.I. creme som er beregnet for tørr, ømfintlig hud, som gjerne har tendenser mot å være eksemutsatt/kløende. Denne anbefalte hudlegen til meg når jeg hadde en tørr hudtype i forbindelse med behandling. Han anbefaler den generelt for den tørre/sensitive hudtypen.

Denne er helt fri for parabener, konserveringsmidler, parfyme og andre allergifremkallende midler. For meg gjorde den underverker når jeg under min behandling fikk tørr hud.

Du kan se kjøpe den på apoteker og via nettet her: https://www.bootsapotek.no/butikk/s/product...&ref=search

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet

Jeg bruker Nimue, fåes kjøpt hos hudpleier. Litt dyrt, men bra.

Skrevet

Forsøk Biotherm Aquasorce- min favoritt gjennom flere år.

Skrevet

jeg har prøvd biotherm aquasource, men den hjelper noen få timer, så får jeg sånne tørre partier/flekker i ansiktet igjen. hadde vært greit hvis den holdt huden fuktig/fri for sånne flekker resten av dagen.. samtidig er det fint hvis den ikke er veldig fettete liksom. noen som har flere tips??

Skrevet

Hei, TS. Anbefales ikke Nivea i det hele tatt. Tror ikke huden din har noe godt av det hvis du klør mye.

Hvis du har litt ømfintlig hud burde du kjøpe fuktighetskrem på apoteket. Huden min i ansiktet reagerer på det meste, så jeg bruker en gel fra sebamed. Det er kjøpt på apoteket, og det beste av alt er at den koster bare litt over hundrelappen :)

Som mange andre her inne sier, er Vichy også et godt merke.

Skrevet

Jeg har fått bort mine tørre partier i ansiktet ved å begynne med nattkrem. Jeg bruker Dermalogica dagkrem og Decleor nattkrem. Du finner nok billigere merker også som har gode nattkremer, men av erfaring har jeg lært at merkene som selges på hudpleiesalonger er de beste.

Skrevet
Prøv Oligo 25 fra Vichy. Den er laget for ung hud under 25 år, og den fås for tørr/ømfintlig hud og normal/blandet hud.

Denne bruker jeg også (normal/blandingshud), elsker den! Og da jeg var på trådstarters alder brukte jeg mye en krem fra Shiseido Pureness som føltes ganske lik Oligo 25, den var jeg også veldig godt fornøyd med.

I tillegg bruker jeg ansiktsolje fra Dr Hauschka en gang i blant.

Gjest Gjest_Nina90_*
Skrevet
Hei!

Jeg er en jente på 17 år og er på jakt etter den rette dagkremen for min hud. Den er som oftest tørr og sensitiv men jeg kan også ha noen tørre partier i pannen og nesebenet. Jeg har kjøpt en ny for et par dager siden ,- Nivea Aqua Sensation for normal og blandet hud... men jeg klør kjempemasse av den. Den anbefalte aldersgrensen er fra -20 til 35! Kan det være for ''voksne ingredienser'' som gjør det slik at jeg klør for mye av den?

Jeg ønsker meg en dagkrem som gir meg fuktighet og får meg til å se freshere ut uten å skjule linjer og rynker for det har jeg ikke.

Har dere noen gode merketips? Takker for svar!

Jeg vil anbefale en day cream fra NIVEA kommer for normal til blandet hud til senitive hud... fungerer utrolig bra!

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Har samme problem som deg, får tørre flekker i ansiktet, spesielt under øynene ved kinnbena. Prøvde masse kremer, billige og dyre og den som funker for meg er OLAY sin for sensitiv hud. Billig er den og:) Fås kjøpt på VITA.

edit: kom på en viktig ting.

Når du har slik hud må du for all del ligge unna slike "sorbetkremer" eller hva det kalles, sånne gelekremer. De har så mye vann i seg som tørker ut sensitiv hud. Noen er kanskje bra, men ingen av de jeg har prøvd og jeg har prøvd MANGE.

Endret av LanaLane
Skrevet

Juvena har noen bra. Dermalogica Skin Smoothing Cream er bra for tørr hud. Den er dyr, men den virker.

Skrevet
Har samme problem som deg, får tørre flekker i ansiktet, spesielt under øynene ved kinnbena. Prøvde masse kremer, billige og dyre og den som funker for meg er OLAY sin for sensitiv hud. Billig er den og:) Fås kjøpt på VITA.

edit: kom på en viktig ting.

Når du har slik hud må du for all del ligge unna slike "sorbetkremer" eller hva det kalles, sånne gelekremer. De har så mye vann i seg som tørker ut sensitiv hud. Noen er kanskje bra, men ingen av de jeg har prøvd og jeg har prøvd MANGE.

kanskje det er derfor jeg ikke synes noe om den bioterm aqua sensation?? kanskje jeg skal prøve olay sin.. takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...