Gå til innhold

Underlivssopp!!!

Fremhevede innlegg

Gjest finken
Skrevet

Noen som har noen smarte tips til meg/oss?

Har så mye plager med Underlivssopp.

Kan være ganske fin over lengre tid, men får stadig tilbakevenende utbrudd. Vi må alltid passe på å være forsiktige og begrense oss, når vi har sex, og dette er litt kjedelig i lengden. Skulle vi ta litt for hardt i ,kan jeg ha det gående over lang tid med kløing og sviing i underlivet. Har vært hos mange leger og gyn med dette problemet. Også vært på Olafia klinikken, som skal være eksperter på slikt, men ikke så mye som hjelper på sikt...

Har prøvd med å være nøye m kost hold (sukker & gjær), være forsiktig m trange bukser, bruke mykt toalettpapir osv.

Har oxo prøvd Vivag, Diflucan og diverse.

Veeeeldig taknemlig for tips....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje du er for renslig der nede?

Hva med vasketemperatur, vaskemiddel og skyllemiddel?

Se litt på hva slags stoff trusene dine er laget av?

Soppinfeksjon er kjempekjedelig, men i mitt tilfelle hjalp det å bruke Vivag stikkpiller en liten periode.

Håper du får bedre tips enn hva jeg kunne komme med her.. :wink:

Skrevet

Jeg ble veldig plaget med sopp da jeg brukte p-piller. Kanskje dette kan være årsak hos deg også? Jeg føler virkelig med deg!! Det er kjempekjedelig for begge partner!

Gjest finken
Skrevet

Ja har tenkt over hva slags truser jeg bruker. Bruker så og si alltid bomulls truser (hvis ikke går det jo helt galt!!) Og bruker ingen såpe midler/intimvask- kun vann.

Har også prøvd å bytte p-pille merke en periode, dette hjalp heller ikke...akk! Har tenkt på om kansje den nye p-ringen kunne være noe bedre der? Noen som vet no?... den er jo ganske ny på markede da men.

Klem og takk for hyggelige svar :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mener å ha lest et sted at trusene må kokvaskes (95 grader), når man er plaget med sopp, fordi soppen ikke blir drept ellers. Men det gjør du kanskje?

Gjest finken
Skrevet

Pleier å ta dem på 60 grader, trodde det var nok.

Men prøver gjerne kokvask jeg!

Takk igjen*

Skrevet

jeg har hørt at det hjelper å tørke trusene i tørketrommel! skal visst drepe soppsporene det og.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette med å kokvaske trusene har absolutt noe for seg når det gjelder å begrense utbrudd av sopp.

Minnie

Skrevet

Aha.... kokvaske truser!! Må jeg prøve! Har virkelig problemer med den dumme soppen!!! Og jeg bruker p-ring!! Nuva ring! Lurer på om den bare gjør det værre...

Ellers har en venninne snakket om at kjæresten kan ha ulik ph-verdi nedentil, og det kan være et problem :(

Sliter med det samme, har du prøvd kanesten? Tok bort litt av det for min del, men merker fortsatt tendenser! Håper det snart er HELT borte!

Lykke til, da! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke er det særlig bra å bruke stringtruser, eller barbere underlivet heller, leste jeg i dagbladet!!!

leya

Skrevet

Silketruser,Trange bukser,For renslig osv er noen årsaker til sopp.

Var ofte plaget før,men utskifting av bukser,truser og såpe hjalp.

Sunt å gå truseløs-ihvertfall såve truseløs

Skrevet

Har du prøvd Naturell-yoghurt?

Skrevet

Kjøp deg Vivag melkesyrekapsler på apoteket og putt en opp i skjeden ca to ganger i uka i en periode. De gjør at du får stabilisert ph-verdien i skjeden og dermed minsker risikoen for sopp.

Sørg for at du bruker melkesyrekapslene jevnt og trutt så vil det snart bli bedre. Tenk selvfølgelig også på at du bør unngå overddreven bruk av truseinnlegg, og at vaskemiddelet du vasker undertøyet ditt bør være nøytralt.

Lykke til!

Suz :wink:

Skrevet

* Alle truser må vaskes på 60C eller mer (apotekdamen sa 60 til meg)

* spis lite gjær og sukker, som du sa, kanskje prøv å inkludere youghurt i ditt daglige kosthold

* Han må sjekke seg, han kan være bærer uten ubehag, som gir det videre til deg etter hver behandling. Kanskje han må ha behandling også.

*Sikker på at du har sopp? Hos en vanlig UU hos min fastlege, sa hun at jeg hadde litt tegn til sopp. Jeg kastet meg på en runddans av stikkpiller og kremer, og syntes ikke jeg ble kvitt det, og det ble litt mentalt hvor ALT er tegn på noe galt. Kløe osv. Så var jeg hos en gynekolog for noe annet, spurte henne om jeg hadde sopp nå, og hun var så vennlig å informere meg at det den andre sa var sopp, var naturlig utflod.. rundt eggløsningen blir utfloden ganske tykktflytende og hvitlig av seg selv. Hvis det er sopp du har, så er det fremste symptomet cottage cheese lignende utflod. Klumpete greier. Hvis du ikke har det, så er det ikke sopp men noe annet. Generell kjønnsykdomtest kanskje? Mentalt kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...