Gå til innhold

Mor borte-ungen over alle hauger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er stemamma til ei jente på 3 år. Mora til denne ungen bor i oslo og går på skole der(noe som er litt over en times flytur herifra.) Det som er greia er at mora klarer ikke å gå både på skole og ha ungen(noe som jeg synes høres helt utrolig ut) så derfor er ungen litt hos meg, litt hos bestemor 1, litt hos bestemor 2 og litt andre plasser. Jeg jobber hver dag og har ikke mulighet å ha ungen så mye grunnet det og arbeidstidene mine og faren til ungen(min samboer) jobber borte og er hjemme bare i helgene. Kan ikke ungen ta skade av dette?Å være en kasteball p.g.a moren ikke "klarer" å ta seg av ungen. ?

Jeg vet hun er grusom til å feste(hun legger ut bilder på facebook hele tida med drink i hånda osv...)og hun har alltid satt bort ungen så fort som hun har hatt mulighet. Jeg blir litt lei, for jeg føler egentlig ikke det er mitt ansvar å passe på ungen, jeg jobber storts sett hele tida og når jeg har fri vil jeg gjøre ærend og ting jeg vil...men da ender det mangen ganger med at jeg må passe på henne...altså jeg er kjempeglad i ungen, men når moren kan ha henne, hvorfor gjøre det slikt som dette...:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke ditt ansvar, helt klart.

Det kan være grunner til at det er vanskelig å få det til å gå opp praktisk med skolegang og et lite barn, men dette høres ikke bra ut for barnet. Hva synes pappaen om dette? Kan han prate med henne?

Skrevet

Her bør jo far stille opp og ta ansvar, har han mulighet til å bytte jobb?

Skrevet
Dette er ikke ditt ansvar, helt klart.

Det kan være grunner til at det er vanskelig å få det til å gå opp praktisk med skolegang og et lite barn, men dette høres ikke bra ut for barnet. Hva synes pappaen om dette? Kan han prate med henne?

Jeg har 2 venner nå som går på skole og er alenemødre. De har dagmamma til ungen og leser om kvelden når ungen er lagt seg.

Samboeren min mener det samme som meg. Hun burde ha ungen(han kan ikke ha ungen fast grunnet arbeidet.) Uansett hva man sier til henne så blir det galt, så nå tørr han ikke si NOE til henne nesten..hun skal kreve fult barnebidrag osv osv...hun truer HELE tiden. Men vi prøver jo bare å hjelpe...

JEG synes at når HUN har tid til å sitte å surfe på facebook og nettby så har hun tid til ungen også..og særlig festinga hennes liker jeg ikke..alle her er sjokkert..tenk, å ha verdens nydeligste unge og bare drite i henne, hun bryr seg ikke om hvem som har henne eller noe..jeg blir så forbanna!!

Skrevet

Skjønner ikke helt dette. Dere bor en times flytur unna, men passer henne ofte? Kan hun ikke ha barnet sitt om kveldene?

Det høres ut som om hun har lite å true med. Hvis hun virkelig driter i henne, bør dere gjøre noe med det.

Skrevet
Skjønner ikke helt dette. Dere bor en times flytur unna, men passer henne ofte? Kan hun ikke ha barnet sitt om kveldene?

Det høres ut som om hun har lite å true med. Hvis hun virkelig driter i henne, bør dere gjøre noe med det.

Mye kan hun egentlig kreve av penger fra han? han tjener opp till en million i året...

Ungen _bor_ her nå fordi hun ikke klarer meg henne. Hun hadde tatt barnet med seg når hun flyttet og hadde henne i barnehage, men plutselig etter 1 uke så klarte hun ikke mere..tenk at det går ant! Det er jo ingen problem når unge har pass på dagtid, hun kan hente henne etter skolen, hun legger seg tidlig ungen, 8 er hu i seng og jeg skjønner ikke at ikke mora kan lese på kveldstid slik som andre gjør...

Skrevet

Stakkars lille barn, som er uønsket av både mor og far... :trist:

(Ja, jeg synes far er like uansvarlig som mor ut i fra det du har skrevet)

Det er ikke ditt ansvar å ta deg av barnet, men du har det samme ansvaret vi alle har, og det er å sørge for at barnet skal ha en så god oppvekst som hun overhodet kan ha!

Får du ikke gehør hos far og mor, eller besteforeldre, får du ta situasjonen videre til barnevernet!

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har nok litt problemer med å forstå hvorfor du vil være samboer med en mann som forventer at du tar ansvar for hans barn uten å selv ville tilpasse seg situasjonen eller ordne opp.

Skrevet
Jeg har nok litt problemer med å forstå hvorfor du vil være samboer med en mann som forventer at du tar ansvar for hans barn uten å selv ville tilpasse seg situasjonen eller ordne opp.

Signerer denne!

Skrevet
Signerer denne!

Han prøver så godt han kan. Han _forventer_ikke at JEG skal ta meg av barnet, men jeg føler litt press fra andre familiemedlemmer av og til og jeg føler selv at jeg må gjøre det beste for denne ungen, passe på henne. Han ER en god far, men mora til ungen ligger å presser han for penger, truer med det ene og truer med det andre hele tida...og denne ungen har a lurt til seg(sa hu brukte p-piller, men gjorde ikke det)uff noen folk altså

Skrevet
Han ER en god far, men mora til ungen ligger å presser han for penger, truer med det ene og truer med det andre hele tida...

Hva baserer du det at han er en god far på? Slik jeg forstod det var han sjelden til stede pga jobb?

Og hva har mors evt "pengepressing" med hans farsrolle å gjøre?

Skrevet

Så lenge barnet bor hos dere så skal dere ha barnetrygd og diverse, ikke mor.

Skrevet

Og jeg har problemer med å skjønne at du kan være samboer til en mann som setter jobben sin før barnet sitt. ( du skriver at han ikke kan ha barnt fast pga jobben....)

Skrevet
Samboeren min mener det samme som meg. Hun burde ha ungen(han kan ikke ha ungen fast grunnet arbeidet.)

...................................

tenk, å ha verdens nydeligste unge og bare drite i henne, hun bryr seg ikke om hvem som har henne eller noe..jeg blir så forbanna!!

Han prøver så godt han kan. Han _forventer_ikke at JEG skal ta meg av barnet, men jeg føler litt press fra andre familiemedlemmer av og til og jeg føler selv at jeg må gjøre det beste for denne ungen, passe på henne. Han ER en god far, men mora til ungen ligger å presser han for penger, truer med det ene og truer med det andre hele tida...og denne ungen har a lurt til seg(sa hu brukte p-piller, men gjorde ikke det)uff noen folk altså

Beklager, men jeg kan ikke se at en (i dette tilfellet) mann, som ønsker at hans barn skal bo hos en person som ikke kan eller vil ta seg av det, er en god far.

En god far hadde i det minste sørget for at hans barn bodde på ett sted, der barnet var omgitt av mennesker som ønsket å ha henne der, og som ønsket det beste for henne. Da hadde han "kjøpt" seg litt tid for å ordne med å bytte jobb, slik at han kunne hatt henne på heltid.

Ingen av barnets foreldre har vist at de er modne for det ansvaret det er å ha et barn, og den skadelidende blir barnet som opplever at hun er uønsket av, ikke bare sine egne foreldre, men også fra andre voksenpersoner som "har viktigere ting å ta seg av..." enn å sørge for at et uskyldig lite barn har det så bra som hun kan ha det.

Skrevet

Hvorfor er det mer ok at far ikke kan ha ungen pga jobb, enn at mor ikke kan pga skole? Det er et felles ansvar å ta seg av de barna man setter til verden.

Skrevet
Hvorfor er det mer ok at far ikke kan ha ungen pga jobb, enn at mor ikke kan pga skole? Det er et felles ansvar å ta seg av de barna man setter til verden.

Du sa det, og så enkelt er det.

Skrevet (endret)

Biologiske mor og biologiske far er de personene som skal ta seg av barnet sitt!

Du MÅ da ikke stille opp for barnet slik du som stemor gjør, men skjønner at du gjør det-når ingen andre gjør det!

Skjønner som nevnt at du gjør det men det er virkelig ikke ditt ansvar egentlig!

Det er mor sitt ansvar og far sitt ansvar å ta seg av barnet!!!!!

Mor foretrekker fester framfor sitt eget barn, og far har en jobb der han er fraværende - slik at DU som stemor er den som trår til!!!...og den eneste som gjør de! Hva sier barnet, hvordan reagerer barnet?

Ble din mann sammen med deg for at du skulle passe hans barn, slik at han selv kan jobbe som han gjør nå? Var det tilfeldig eller....?

Er svaret NEI!!!, nuvel......er det ditt annsvar da, egentlig å være den som stiller opp for barnet når ingen andre har anledning?

Det er det jo ikke, men for deg så er det netopp det det er!

Du er ansvarsbevist, men på feil måte....

Du tror at det er ditt ansvar!!!!

Men det er jo kke ditt ansvar!

At du stiler opp er selvsagt veldig bra, men det skal ikke sees på som en selvfølge fra far eller mor sin side.

Ikke bare for hensyn til deg, men hensyn til barnet selvsagt!

Moren til barnet er vel den som bør få seg en "kjeppjager"...i den forstand at hun bør bli klar over at du som stemor har mere ansvar for barnet enn det både (henne) mor og far har!

Dette er selvsagt ikke riktig at du som stemor skal ha!

Forøvrig, vet hun dette?Vet hun at det er du som passer barnet og ikke far?

Hvem har "hovedomsorgen" for barnet på papiret?

Er det mor eller er det far, eller har de delt?

Det virker jo ut som det er hun som skal betale bidrag til barnet og ikke motsatt! Slik du beskriver det så er barnet mere hos deg/dere enn hos mor!

Du skriver at mor tyner penger fra far!!!På hvem måte da? Dere har vel sagt hvor ofte barnet er hos dere i forhold til hos mo!

At mor truer med både det ene og det andre forstår jeg ikke! Jo,jeg forstår at hun gjør det og er i stand til det - men hun har da ikke noe mere å si enn dere - spesielt ikke om dere kan bevise at det er du ts og din mann som har barnet mest!

EDIT: Skriveleif ;) - like always

Endret av Silmarill
Skrevet

Det er en som er virkelig skadelidende her og det er barnet. Nei det er ikke bra for ett barn å fly fra omsorgsperson til omsorgsperson, og ikke vite hvor den skal sove om natten... Men jeg synes ikke du fortjener noe pepper her! Den som er skyld i det her og må ta ansvar er mor og far! Og her synes jeg faktiskt far er den som burde ta ansvar, fordi det virker som om mor er helt blottet for antenner om hva som er det beste for hennes barn, som du sier hun krever og truer.. og sjaser om bidrag ol... Virker jo på meg som at det hun er ute etter er å tjene på barnet sitt, derfor hun liksom skal ha omsorgen! Stakkars unge!

Har selv vært alenemor til 2 barn og student, pendlet til studiestedet 1,5 time hver vei... men plasserte ikke bort ungene mine av den grunn, men var nødt til å ha hjelp til hente/bringe situasjon for det rakk jeg rett og slett ikke... Selv om jeg var sliten, tok jeg meg av ungene selv på kveldene, droppet festen i helga... Annnehver helg hadde jeg "barnefri", men da jobbet jeg i steden.

Synes denne moren virker veldig ansvarsløs, og jeg synes du burde ta en prat å be faren ta affære, slik at heller barnet bor hos dere fulltid.

Selvom ikke barnet er ditt ansvar, har du valgt å innlede ett forhold til en som har barn fra før, og da må mann liksom stille opp litt... Men når barnet er hos dere fast, vil det jo være enklere for deg å kunne tilrettelegge hverdagen bedre! Far får heller kutte ned på jobbingen, for her det faktiskt barnet som er viktigst! Mor til barnet har ingenting å slå i bordet med, hvis dette skulle opp til mekling om å endre barnets situasjon!

Til slutt, synes du virker som en "flott" stemor, som på mange måter bryr seg om barnet, skulle veldig gjerne hatt en slik stermor til mine barn!

Skrevet

Jeg syns det høres ut som om mor ikke takler å være alenemor og student, jeg. Nå har jeg aldri vært det selv, men de venninnene jeg har som har vært det, innrømmer glatt at det er tøffere enn de fleste tror. Det er flere hakk tøffere enn å være aleneforelder og i full jobb. Og når heller ikke far tar ansvar, så syns jeg fryktelig synd på ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...