Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Kjæresten min er vel som menn flest og holder problemer inni seg. Han sier det bare blir verre av å snakke om det, at han vanligvis ikke tenker så mye på det, men jeg vet det plager ham og at han mister motivasjonen til studiene og plages av mye indre stress på grunn av problemet. Kvinner bearbeider problemer ved å snakke om dem og få følelsene ut, og selv om det ikke nødvendigvis løser problemet, føler man seg ofte bedre etterpå og får et klarere overblikk over problemet og mulige løsninger. Kjæresten min er veldig flink til å trøste og lytte til meg når jeg har det slik, derfor vil jeg gjerne gjøre det samme for ham. I stedet blir jeg bare frustrert fordi det bare er jeg som snakker. Han svarer bare på mine spørsmål, og etterpå føler vi oss begge verre enn da vi startet. Jeg regner med at flere par har samme problem og lurer på hvordan andre løser dette? Skal jeg bare ignorere problemene hans og la ham holde dem inne, eller skal jeg fortsette å prøve å snakke med ham om det?
Chianty Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Prøv å prat med ham om det. Kominikasjon er det viktigste i et forhold.
sodapop Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg kjenner til problemstillingen og har et råd som noen kanskje synes er litt på kanten, men det er dønn seriøst: Gi mannen en øl! Min kjære er strutsen over alle strutser når det kommer til problemer og han kan være helt taus leeeeenge, over mange dager. Selv om både han og jeg vet at nå sliter han. Men prate,nei det skal han ikke. Selv om han vet at det ødelegger stemningen i hjemmet og at jeg får frynsete nerver av å lure på hva det går i. Når han stenger av tv og henter seg en øl så vet jeg at nå er det prat på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå