Gå til innhold

Hjelpere

Gjest nini

Anbefalte innlegg

Bor disse hjelperene i hjernen eller nedi magen?

nei, de henger over deg som en sky nesten :) kan nesten beskrives som at sjela di ligger verken i hjernen eller i magen..

jeg ser at det er veldig mye negativ respons til disse hjelperne, og tenkte jeg skulle prøve å forklare..

jeg ser på disse hjelperne som verken engler eller noe guddommeligt. men jeg er sikker på at hver og en av oss har en eller flere hjelpere som er med oss. rett og slett for å hjelpe oss. noen lenger oppe i tråden skrev at det er kun oss selv som styrer og vi har fri vilje. og det er jo klart! vi velger jo om vi vil høre på den stemmen i hodet som sier at noe er galt eller magefølelsen.

samvittighet er ikke noe vi selv velger, men det hjelper oss å skille rett og galt. og det er dette disse hjelperne skal hjelpe oss med.

noen skrev også at det var trist av vi trodde på hjelpere, fordi om vi har greid å komme oss gjennom noe, så var det vi som oppnådde det, og ikke hjelperne. og klart det er vi som oppnår det.. men de gir oss styrke og pågangsmot.

jeg sjønner godt at mange synes alt dette er helt absurd, men om man tenker på værden og utviklingen og hvordan alt ble til.. og faktum at vi er mennesker som faktisk lever, så er det ikke umulig for meg å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, så hvorfor ikke små hjelpere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjelperen
"jeg ser på disse hjelperne som verken engler eller noe guddommeligt. men jeg er sikker på at hver og en av oss har en eller flere hjelpere som er med oss."

"jeg sjønner godt at mange synes alt dette er helt absurd"

"så er det ikke umulig for meg å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, så hvorfor ikke små hjelpere?"

Hva er forskjellen på en engel og en hjelper da? Hvis de ikke er guddommelige, hvor kommer de fra da?

Og hvorfor trenger de å være små?

Kan de ikke være enorme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen skrev også at det var trist av vi trodde på hjelpere, fordi om vi har greid å komme oss gjennom noe, så var det vi som oppnådde det, og ikke hjelperne. og klart det er vi som oppnår det.. men de gir oss styrke og pågangsmot.

Det var meg. Jeg syns det er virkelig tragisk at du tror mer på en imaginær venn, enn på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du da?

det er et åpent forum, så hvorfor skal jeg ikke få svare..? og jeg svarte av ren nysgjerrighet, nettopp fordi jeg ikke skjønte hva det hadde med kommentaren til a.p. katt å gjøre.. så hva har det med saken å gjøre..? får formulere meg med spørsmål da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var meg. Jeg syns det er virkelig tragisk at du tror mer på en imaginær venn, enn på deg selv.

imaginær venn?

jeg tror på meg selv jeg. men altså styrken må jo komme fra et sted.

Usynlige hjelpere? Privatlivet, da?

Det må da være litt kjedelig å tenke på at du har tilskuere hver gang du har sex, onanerer og sitter på dass, spør du meg..

det er jo ikke akkuratt en person som sitter på skulderen din da =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en engel og en hjelper da? Hvis de ikke er guddommelige, hvor kommer de fra da?

Og hvorfor trenger de å være små?

Kan de ikke være enorme?

jeg har ikke svar på alt da, det er jo fåtallet som har sett dem ^^ og for alt jeg vet så kan det være en engel, og jeg kan ikke beskrive forskjellen på en engel og en hjelper. kanskje det er det samme. og hvor de kommer fra.. si det :)

de kan helt sikkert være enorme! for all del =p

det eneste jeg vet, er at jeg tror at disse hjelperne er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke svar på alt da, det er jo fåtallet som har sett dem ^^ og for alt jeg vet så kan det være en engel, og jeg kan ikke beskrive forskjellen på en engel og en hjelper. kanskje det er det samme. og hvor de kommer fra.. si det :)

de kan helt sikkert være enorme! for all del =p

det eneste jeg vet, er at jeg tror at disse hjelperne er der.

Har de en sjefshjelper? Hvem har skapt dem? Eller er de et produkt av evolusjon også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe empirisk bevis å finne i den boka?

Bare synsing som får tåper til å tro det er noe i det, antakelig.

Den som er tåpelig, er den som dømmer andre for det de tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misantropen
Den som er tåpelig, er den som dømmer andre for det de tror på.

Vel, hva man velger å tro på sier jo litt om en person da.

Jeg har ikke sett noen andre argumenter for at det finnes hjelpere her enn at det er koselig å tro på. Men det er vel nok bevis for dere. Ignorance is bliss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dømme? Dere har åpenbart vrangforestillninger, her påpeker jeg bare ting slik de er. Dere forfekter noe det ikke finnes bevis for. Dere er ikke spesielle trass selvbedrag. Snakker dere om disse hjelperne og overnaturlige hendelsene til venner?

Hvis dette mot formodning skulle være sant burde det ikke være noe problem å oppdrive bevis. Oh shi-, det blir verre - dette er jo bare hjernespinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imaginær venn?

jeg tror på meg selv jeg. men altså styrken må jo komme fra et sted.

det er jo ikke akkuratt en person som sitter på skulderen din da =P

Fra deg selv, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så lei av folk som ikke respekterer andres meninger!! spesielt i denne tråden, og tråden "Gjenferd" er det folk som dømmer oss som tror på dette.. det er greit om du synes det er helt utenkelig, vilt,usansynlig, osv., men å kalle noen dum pga ens tro er helt idiotisk! du er ikke bedre selv, du som ikke respekterer at andre er annerledes med andre meninger enn deg..! Jeg er ikke mindre verdt enn noen andre fordi jeg tror på overnaturlige ting, og en som ikke tror er ikke bedre enn andre igjen.. tenk bare på hvordan verden hadde vært om alle hadde hatt de samme meningene, samme troen, samme livene, osv.. ting hadde vært grusomt kjedelige.. men som sagt: ikke hev deg over andre, ha gjerne andre meninger, men de er ikke nødvendigvis rett, og du er ikke bedre enn andre!!

Jeg syns alle mennesker er like mye verdt men jeg nekter å respektere troen eller meningene til alle mennesker likevel.

Hvorfor denne higen etter å tvinge alle til å respektere enhver tåpelig tro?

Jeg kunne ikke gitt mer blanke i om noen mister respekten for meg fordi jeg er ateist (eller anti teist er vel muligens mer dekkende).

Jeg mener at konseptet med usynlig vesner som svever rundt og "hjelper" deg er latterlig. Følgelig har jeg da mindre respekt for de som tror på dette new age tullet eller alle andre religioner for den saks skyld.

men å kalle noen dum pga ens tro er helt idiotisk!

Nei det syns jeg er helt nødvendig i mange tilfeller. Jeg vil f.eks kalle en jøde dum som skjærer over strupen til ett lam og lar det blø sakte ihjel fordi ellers så tror han at han ikke kan spise kjøttet.

Men jeg mener fortsatt at alle er like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...