Gå til innhold

Hjelpere

Gjest nini

Anbefalte innlegg

Mormor på 90 har en hjelper som kommer innom og blant annet tar oppvasken, siden mormor ikke ser godt nok til å klare det selv. Kommunen betaler lønnen til denne voksne damen og mormor får en verdig alderdom, flotte greier. Syv hjelpere slik Piper har tror jeg hadde blitt dyrt om alle skulle hatt, og unge menn er nesten umulig å lokke til omsorgssektoren.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan altså ikke skyldes deg selv og egeninnsats, men det må være noen hjelpere utenfor denne verden? For jeg regner med at man ikke kan se dem ... Eller?

Er du kristen er det greit. Tror du på engler så er du gal.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kristen er det greit. Tror du på engler så er du gal.

:sukk:

Synes begge deler er like ille , jeg :)

Samtidig tenker jeg at folk får tro på det de føler er riktig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge deler er like ille , jeg :)

Samtidig tenker jeg at folk får tro på det de føler er riktig for dem.

Hm, misforsto du, eller jeg?

Jeg synes ingenting av det er ille, så lenge det ikke går ut over noen, men det jeg mente var liksom, "det er greit å være kristen (og tro på Gud), men ikke tro på engler". Det er sånn enkelte tenker, og/eller ser på de med en litt alternativ tro som gale. Jeg tenker ikke sånn.

Synes egentlig det er ganske rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, misforsto du, eller jeg?

Jeg synes ingenting av det er ille, så lenge det ikke går ut over noen, men det jeg mente var liksom, "det er greit å være kristen (og tro på Gud), men ikke tro på engler". Det er sånn enkelte tenker, og/eller ser på de med en litt alternativ tro som gale. Jeg tenker ikke sånn.

Synes egentlig det er ganske rart.

Tror ingen av oss misforsto egentlig:)

Synes det går for det samme, å ha et kristent livssyn eller å tro på engler ( er det det samme som hjelpere?) eller andre utenomjordiske vesener.

At de er like ille er sagt med litt humor, men synes jo det skurrer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mormor på 90 har en hjelper som kommer innom og blant annet tar oppvasken, siden mormor ikke ser godt nok til å klare det selv. Kommunen betaler lønnen til denne voksne damen og mormor får en verdig alderdom, flotte greier. Syv hjelpere slik Piper har tror jeg hadde blitt dyrt om alle skulle hatt, og unge menn er nesten umulig å lokke til omsorgssektoren.

:ler:

Jøss, har din mormor en USYNELIG hjemmepleier :overrasket: For det var vel det som var spørsmålet her: Usynelige hjelpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har din mormor en USYNELIG hjemmepleier :overrasket: For det var vel det som var spørsmålet her: Usynelige hjelpere.

Står ingenting i startinnlegget om at de må være verken usynlige eller 'overnaturlige' på annet vis. Så det er din tolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ingenting i startinnlegget om at de må være verken usynlige eller 'overnaturlige' på annet vis. Så det er din tolkning.

Overskriften er: Hjelpere, Har vi alle Usynlige hjelpere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften er: Hjelpere, Har vi alle Usynlige hjelpere?

Så det etterpå... Jaja, de trenger jo kanskje likevel ikke være overnaturlige hvis de klarer å gjøre seg usynlige på naturlig vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har hjelpere. Hvis jeg ikke har minst én hjelper, så er jeg synsk, og det er vel for dere tvilere minst like sinnsykt?

Tenker på alle de gangene jeg får beskjed om å kjøre pent fordi det er dyr i veien, og det stemmer. Er det noen som forteller meg det, eller er jeg synsk?

Jeg kjører forøvrig ikke alltid pent, og det er kun når jeg får denne "fornemmelsen" at jeg faktisk møter på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke vi har hjelpere. Hvem eller hva skulle det være, liksom? Befolkningstallet øker stadig og hvis hver og en av oss har 2-17 hjelpere så må "noe" ha det innmari travelt med å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata, nå gjør du det samme som de som ikke tror vi lever flere ganger. De tar utgangspunkt i at det finnes x antall sjeler, og dermed får de et problem med befolkningsveksten. Hvor kommer dette x fra egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata, nå gjør du det samme som de som ikke tror vi lever flere ganger. De tar utgangspunkt i at det finnes x antall sjeler, og dermed får de et problem med befolkningsveksten. Hvor kommer dette x fra egentlig?

Vi har ennå til gode å se et fnugg av bevis for at vi lever flere ganger.

Jeg trenger ikke noen begrensning på x sjeler totalt og vil ikke kreve at hjelpere skal "rekrutteres" fra samme sjelesamlingen som går til å bemanne fysiske kropper for å skape fullverdige mennesker, så jeg har ikke noe problem med at antall hjelpere skal stige langt raskere enn antall ekte mennesker.

Problemet mitt er å godta selve konseptet hjelpere når det ikke finnes noen form for bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har hjelper(e). Tror jeg vet hvem en er. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg har merket noen hjelp derfra... :roll:

Jeg kjenner noen som påstår de vet hvem hjelperne sine er (sett det selv, eller blitt hjulpet til det), og kjenner en som kan se hjelpere. Når det gjelder sistnevnte, så tror jeg det ikke før jeg får se det. ;-)

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lykken_*
Du snakker med et medium, altså noen som kan se de.

Men hva er det mediumet gjør? Og hvordan vet jeg at medium har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det mediumet gjør? Og hvordan vet jeg at medium har rett?

Det vet du jo ikke noe mer enn de kristne, for eksempel, vet at gud finnes, men du kan velge å tro på det. Mer vanskelig er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usynlige hjelpere? Hvor er den vitenskapelig forsvarlige dokumentasjonen på at slike finnes?

hvor er den vitenskapelige forsvarlige dokumentasjon på at det ikke finnes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...