Gjest Fernanda Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jeg sitter og skriver ønskeliste... og lurer litt på hvor mange ting som bør stå der. Vi skal ha 100 gjester, så det blir sikkert en del gaver.. men ... hva er vanlig? Dessuten er jeg litt kresen av meg så jeg vil gjerne føre opp mange ting, men føler at det er litt "overkjøring" av gjestene. Si hva dere synes: Jeg har skrevet en lang "hoved-liste" med servise fra et glassmagasin. Så har jeg fått en venninne til å koordinere fire-fem interiørartikler (uten å spesifisere typer, bare stikkord som "stor billedramme" og "bordlampe"). Pluss at jeg har skrevet opp gavekort på en møbelbutikk (vi har ikke sofa), og laget en liten liste til med noen glass-greier, vaser og sånt, hvor jeg har spesifisert typer fordi jeg ikke orker sånne kjipe glassting. Hvordan høres det ut??
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg syns faktisk det høres lite ut, i hvert fall med tanke på antall gjester. Vi hadde 40 gjester og fikk nesten hele middags og kaffeserviset vi hadde satt på listen vår. Du kan jo utvide med bestikk, og ikke minst, kvalitetsting til kjøkkenet. Sånne ting du aldri gidder å bruke penger på selv? Stekepanner, kasseroller, kaffetrakter, kaffekanner... Vi ønsket oss (og fikk) en dyyyr stekepanne, og den er helt fantastisk. Hvis dere vil samle på en glasserie, kan dere jo også føre opp det?
Brud84 Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Syntes det hørtes bra ut jeg. Sliter med ønskelista selv. Vi har verken interesse eller plass til noe finservise, og jeg har ett koplett bestikksett fra før av.... Så vi ønsker oss 4-5 kjøkkenting. Gavekort på Ikea til ny sofa. universalgavekoert og Penger til bryllupsreise Og ingen av oss klarer å komme på noe mer vi ønsker oss, men er livredde for å få en haug med vanlige bryllupsgaver som glass/karafler/vaser bestikk osv.... Jeg er jo også litt der at jeg ikke helt skjønner hvorfor vi skal få gaver, bare fordi vi har intvitert familie og venner til å ferie vår store dag....?
Lilywhite Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Vi flyttet sammen for tre år siden, og har egentlig "alt", men det er IKEA, så nå vil vi ønske oss et litt finere servise, noen panner og litt diverse småting til leiligheten. Ønskelisten kommer på totalt 25 000 kr, vi blir ca 60 personer i bryllupet totalt, i tillegg regner jeg med å få noen smågaver fra enkelte som ikke er invitert i bryllupet... men har ingen anelse hvor mye folk har tenkt å kjøpe for da... har tenkt på om vi skal ønske oss penger til bryllupsreise i tillegg, men vil ikke virke kravstor da... men som min søster sier, så er det jo ikke sånn at vi forventer å få alt på ønskelisten bare fordi vi har en, så hun mener det går fint... Jeg synes det er bra med ønskeliste, gjør det lettere for både brudeparet og gjestene Brud84: Forstår synspunktet ditt, men har hørt om flere som har sagt de ikke ønsker seg noe/vil gi gave til veldedig formål, og svært få av gjestene har respektert dette... tror de fleste ønsker å gi noe varig i bryllupsgave... foreldrene mine har f.eks. fortsatt finservise og en del fine boller etc de fikk til bryllupet sitt for 22 år siden
thapara Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 (endret) l Endret 23. februar 2009 av thapara
Concertina Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes ønskelisten bør være kjempelang (om man først skal ha), ha forskjellige typer ting i alle prisklasser, ellers blir det lett ikke en ønskeliste, men en liste over hva gjestene skal kjøpe. Synes jeg da. Det er jeg egentlig enig i - det er utrolig kjipt å skulle handle fra ei bitteliten liste hvor det meste i rettt prisklasse allerede er kjøpt. Og det er kjekt med flere småting, altså selvstendige gaver som ikke koster for mye, det er ikke like morsomt å kjøpe en kaffekopp med skål og en kniv fordi det var det som gjenstod på lista som ikke kostet en hånd og en fot Dersom jeg kjenner brudeparet veldig godt og vet hvordan stil de har hjemme så er det enklere å kjøpe noe utenom listen - feks kunst, men når man ikke vet stilen hjemme så blir det straks verre og da er ønskelister kjekke å ha. Samtidig så skjønner jeg tanken på at man ikke vil virke "grådig" med en lang liste, jeg synes selv akkurat den er vanskelig... Jeg har begynt å skrive ønskeliste allerede, bare for å få det ned litt etter litt (og mamma presser litt på fordi hun vet vi er vanskelige ). Her blir det de vanlige servisedelene, bestikk, noe sølvbestikk (teskjeer og kakegafler), kjeler, diverse kjøkkenutstyr fra feks Eva Solo, postkasse, dørskilt, noen møbler/lamper, koffertsett, frukttrær, sengeklær, håndklær, turutstyr, rørospledd, diverse brettspill, leksikon, kokebøker, kunst osv....
DDuck Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Vi kommer til å ønske oss et komplett middags og kaffe servise siden vi ikke har det. Så har jeg samlet på noe sølvbestikk fra jeg var liten så jeg kommer til å ønske komplett... Og eller penger for å kjøpe noen møbler og litt til bryllupsreise
TuttaV Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Tror det er lurere med en litt lengre liste, enn en for kort en - da har man litt å velge mellom. Og vi kommer til å gjøre som noen andre her også skal gjøre - ønske oss turutstyr, elektronikk og andre praktiske gaver i tillegg til bestikk, glass og servise.
Dions Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Vi sliter vanvittig med ønskelisten. Ca 1 mnd til den store dagen og vi har enda ikke fått den "på plass".. Vi har vært samboere i snart 6 år, har alt det vi ønsker oss både av kjøkken ting og finere servise og bestikk / glass. Hus, hytte og bil er også på plass( he he kanskje ikke noe man setter på ønskelisten alikevel da) Så vi sliter!! Vil jo gjerne ønske oss noe vi har glede og nytte av og ikke bare skrive opp noe bare for å ha det. Noe annet jeg lurer på er feks.. Ønsker en gulvmatte fra bohus - men hvordan skrive det opp å unngå at vi får 6 stk av samme matte? Vi har famile spredd rundt i landet og ikke alle er "på talefot"...
Puselita Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Noe annet jeg lurer på er feks.. Ønsker en gulvmatte fra bohus - men hvordan skrive det opp å unngå at vi får 6 stk av samme matte? Vi har famile spredd rundt i landet og ikke alle er "på talefot"... Gavekort er en fantastisk ting! (og det har dem på bohus)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå