Gå til innhold

Tips til en god lommelykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor nå på "landet" og har min første høst her. Har hund, så går mye tur i nattens(kveldens) mulm og mørke, så det hadde vært greit med en god lommelykt da. I tillegg er det en del elg som spreller rundt forbi her i mørket, så vil gjerne ha en lykt med kraftig stråle, og at den lyser et godt stykke fremover. Har LITT angst for elgen her, de er jammen ikke redde mennesker gitt! :ninja:

Har kikket på Fenix TK10, men den spiser jo opp batteri og har ikke lange tiden den lyser da.

Vil gjerne ha en lommelykt som er

-Kraftig, men kompakt/liten som er grei nok til og ha i lommen/vesken

-Bruker vanlige batterier og har litt lengre lysetid enn en time

-Pris fra til 300-600kr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok heller ha kjøpt en hodelykt kontra lommelykt. Da har man begge hendene frie og det kan jo være praktisk mtp å ha med hund,bagasje osv.Lykta sitter i pannen uten å være i veien og lysbunten går dit nesa peker.Det er også veldig praktisk når man er på tur og skal tenne bål,lage kaffe/mat osv.

Jeg har med led lys og er mest fornøyd med det.

Bor på landet selv og er mye ute i naturen både dag og kveld så det er bare blitt min erfaring. :kaffekopp:

Se her :Hodelykt

Skrevet

Takk for svar Roxy!:)

Den hodelykta virket jo bra :) Men lyser den godt opp fremover også? Vil ha en lykt som kan lyse litt utover jordene og i skogen, så jeg kan se hva som rører på seg istedet for og bare høre at det er noe stort som springer sin vei hehe :) Nå bruker jeg bare en sykkel lykt som lyser max 10 meter foran meg, håpløst..

Og er litt redd elgen, så vil vite hvor den befinner seg hen når jeg labber i mørket :sjenert: De kommer jammen meg tett innpå om dagen, på kveld og natt er de helt nede ved veien og i hagen min :sjokkert: Ikke springer de bort heller uansett om hunden min gauler som en gal når hun ser/lukter dem :fnise: Her om kvelden rauta den ene igjen i evigheter, men oksene er vel i brunst om dagen..

Skrevet
..gjelder å ha øya i nakken da..*knis*

Stemmer hihihi :fnise: Tusen takk igjen for god hjelp, blir nok en hodelykt på meg istedet!:) Ha en finfin kveld Roxy :blomst:

Skrevet

Bare hyggelig hvis det var til noe hjelp.Ha en flott kveld du også.Nå er det snart "bonderomantikk" på tv.Ihvertfall om 1 times tid...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...