Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jeg bor nå på "landet" og har min første høst her. Har hund, så går mye tur i nattens(kveldens) mulm og mørke, så det hadde vært greit med en god lommelykt da. I tillegg er det en del elg som spreller rundt forbi her i mørket, så vil gjerne ha en lykt med kraftig stråle, og at den lyser et godt stykke fremover. Har LITT angst for elgen her, de er jammen ikke redde mennesker gitt! Har kikket på Fenix TK10, men den spiser jo opp batteri og har ikke lange tiden den lyser da. Vil gjerne ha en lommelykt som er -Kraftig, men kompakt/liten som er grei nok til og ha i lommen/vesken -Bruker vanlige batterier og har litt lengre lysetid enn en time -Pris fra til 300-600kr
Roxy Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg ville nok heller ha kjøpt en hodelykt kontra lommelykt. Da har man begge hendene frie og det kan jo være praktisk mtp å ha med hund,bagasje osv.Lykta sitter i pannen uten å være i veien og lysbunten går dit nesa peker.Det er også veldig praktisk når man er på tur og skal tenne bål,lage kaffe/mat osv. Jeg har med led lys og er mest fornøyd med det. Bor på landet selv og er mye ute i naturen både dag og kveld så det er bare blitt min erfaring. Se her :Hodelykt
Gjest TS Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Takk for svar Roxy! Den hodelykta virket jo bra Men lyser den godt opp fremover også? Vil ha en lykt som kan lyse litt utover jordene og i skogen, så jeg kan se hva som rører på seg istedet for og bare høre at det er noe stort som springer sin vei hehe Nå bruker jeg bare en sykkel lykt som lyser max 10 meter foran meg, håpløst.. Og er litt redd elgen, så vil vite hvor den befinner seg hen når jeg labber i mørket De kommer jammen meg tett innpå om dagen, på kveld og natt er de helt nede ved veien og i hagen min Ikke springer de bort heller uansett om hunden min gauler som en gal når hun ser/lukter dem Her om kvelden rauta den ene igjen i evigheter, men oksene er vel i brunst om dagen..
Roxy Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 (endret) ..gjelder å ha øya i nakken da..*knis* Her er noen alternativer på hodelykter som lyser både langt og sterkt. Hodelykter Hodelykt Forskjellige typer testet Endret 30. september 2008 av Roxy
Gjest Ts Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 ..gjelder å ha øya i nakken da..*knis* Stemmer hihihi Tusen takk igjen for god hjelp, blir nok en hodelykt på meg istedet! Ha en finfin kveld Roxy
Roxy Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Bare hyggelig hvis det var til noe hjelp.Ha en flott kveld du også.Nå er det snart "bonderomantikk" på tv.Ihvertfall om 1 times tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå