Gå til innhold

mistet pusen min

Anbefalte innlegg

Gjest pusemamme
Skrevet

Uff jeg er så bekymret nå, den ene pusen min har vært borte i over ett døgn. dette har aldri skjedd før da han alltid er inne på natten og stort sett aldri går uten broren sin.

Har vært ute å lett etter han, ropt,lokket og snakket med naboer.. men ikke funnet han. Broren til pus er helt fortvilet og går rundt å mjauer. Blir veldig lei meg på vegne av broren hans siden disse to er veldig avhengig av hverandre. Og minst redd for pusegutten som er ute alene og kanskje ikke finner hjem :tristbla:

Noen som har noen tips? er det vanlig at de forsvinner sånn og pluteselig kommer tilbake? Hva har dere gjort i liknende situasjoner?

pusen er chippet og ID merket.

på forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid veldig kjedelig når det skjer.

Men et døgn er absolutt ikke lenge. Katter har en tendens til å ta seg en langtur innimmellom, selv om de er kasrert. Så foreløbig ville jeg bare fortsatt som du allerede har gjort - ta turer og rope og lokke. kanskje ha med litt velduftende mat. Ofte kan det være en god ide å ta en tur utpå kvelden når det er mørkt og stille.

På sikt kan du vurdere å henge opp plakater i området, og legge ut informasjon på savnetsider på nettet.

Sannsynligvis er pus snart hjemme igjen i god form, uten forståelse for at du har stresset så mye. En god idè kan være å ha et halsbånd på katten med telefonnummer i tillegg til chipen. Da er "lista" for å undersøke om katten har en eier mye lavere. (Om pus er under 8-9 måneder ville jeg også anbefalt å ha den inne i fremtiden, unge katter roter seg lett bort)

Gjest pusemamme
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Det hjalp veldig å høre.. blir så innmari redd for han. halsbånd med tlf nr var lurt.

Pusene er ca 7 måneder.. og har blit fortalt at det ikke er noe problem å ha de ute når vi er hjemme. så jeg har latt de gå ut og inn så lenge jeg er her.. de har akdri gått langt fra meg og inne sjekker at vi er her veldig ofte så dette var ikke helt likt han.. men jeg henger opp savnet lapp i morgen om han ikke er tilbake da.

Skrevet
Tusen takk for svar :)

Det hjalp veldig å høre.. blir så innmari redd for han. halsbånd med tlf nr var lurt.

Pusene er ca 7 måneder.. og har blit fortalt at det ikke er noe problem å ha de ute når vi er hjemme. så jeg har latt de gå ut og inn så lenge jeg er her.. de har akdri gått langt fra meg og inne sjekker at vi er her veldig ofte så dette var ikke helt likt han.. men jeg henger opp savnet lapp i morgen om han ikke er tilbake da.

Jeg krysser fingerne for at det går fint. Nå fikk jeg ekstra vondt av deg, sitter her med en 7måneder gammel frøken på fanget selv.

Jeg har hatt en del med dyrebeskyttelsen å gjøre, og ser dessverre at hovedvekten av kattene som blir borte er under året. Derfor er vår anbefaling å vente litt med å slippe dem ut. Men jeg synes ikke det høres ut som om du har gjort noe uansvarlig på noen måte. Det er mange ulike meninger om når pus skal ut, og en sakte tilvenning da du selv er hjemme er bare bra. Men nå er jo pusen din så gammel som 7 måneder, så det går nok helt fint. Den har nok bare blitt litt nysgjerrig.

Du får gi tilbakemelding om hvordan det går.

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

Jeg møtte på en katt da jeg gikk tur i Drammen området og fikk for meg at den var gått seg bort. Var en annen katt som kallte på den hørte jeg. Tenkte på det da jeg leste innlegget ditt, men det er vel utrolig om det er samme situasjon. Syntes det var vanskelig å finne ut om pusen faktisk var savnet da jeg ringte rundt for å finne ut av det.

Håper pusen din finner hjem igjen!

Skrevet (endret)

Håper pusen din dukker opp igjen snart. Det kan godt gå et par døgn. Er han ikke kastrert kan det hende han er begynt å lete etter damer. Etter min erfaring er det få som vet at en faktisk chipper katter.

Endret av mmmSjokolade
Gjest pusemamme
Skrevet

Tusen takk for svar dere.

Pusen min har enda ikke kommet hjem så nå er vi 2.døgnet..

er kjempe bekymret og lei meg.

Han er kastrert så sånn sett er det greit. men kattunger er jo veldig nysgjerrig av seg så sikkert blitt nysgjerrig på noe og gått seg bort. eller om han kanskje har blitt tatt av noen dyr.. broeren hans er helt fortvilet og jeg merker at han går ut og inn for å lete etter han.

Til mmmsjokolade - vi bor på "landet" og langt fra drammen, så det kan ikke være han.

Uff sånt her er ikke noe morro.

Gjest pusemamme
Skrevet

Er det forresten noen som har erfaring med at katter på denne alderen finner hjem igjen?

:tristbla:

Skrevet

Hei TS. Håper pusen din har kommet seg hjem!

Hvis ikke, kan du legge ut annonser på Nettkatten, Dyrebar og Dyrenett.

Det kan også være lurt å tipse din nærmeste avdeling av Dyrebeskyttelsen, i tilfelle de får inn tips om katter. Vil ellers råde deg til å henge opp plakater der folk ferdes; postkassestativer, butikker etc. Og ved skoler i nærheten. Barn er ofte veldig observante på dyr!

Gjest pusemamme
Skrevet
Hei TS. Håper pusen din har kommet seg hjem!

Hvis ikke, kan du legge ut annonser på Nettkatten, Dyrebar og Dyrenett.

Det kan også være lurt å tipse din nærmeste avdeling av Dyrebeskyttelsen, i tilfelle de får inn tips om katter. Vil ellers råde deg til å henge opp plakater der folk ferdes; postkassestativer, butikker etc. Og ved skoler i nærheten. Barn er ofte veldig observante på dyr!

Tusen takk for hjelp. Jeg har nå lagt inn savnet annonse på ovennevnte steder. Jge har også hengt opp plakater i området her.

Jeg bare håper så inderlig noen finner han eller at han kommer hjem..

blir tredje natten i natt :tristbla:

Gjest Gjest_mali_*
Skrevet

Her kan du sette inn savnet-annonse samt lese meldinger om katter som er funnet.. Håper indelig katten din kommer til rette igjen!! Nettkatten

Gjest Gjest_mali_*
Skrevet

Ok, ser du hadde allerede lagt inn annonse på nettkatten.. :) Lykke til!

Skrevet (endret)

Ja. Lykke til. Sett opp plakater på butikken også, og hos dyrlegen hvis du har en i nærheten..Regner med dere har kikket litt etter han i nærheten. Han er så ung at han kan godt ha rotet seg bort. Vet så godt hvordan du har det. Katter har en god evne til å finne hjem. Vi flyttet nettopp og den eldste katten vår stakk av for første gang i sitt liv. Han dro rett "hjem". Det var et godt stykke avgårde og han gjorde det flere ganger før han slo seg til ro her.

Endret av mmmSjokolade
Gjest pusemamme
Skrevet

Hei allesammen.

Idag stod pusegutten min på døra.. jeg er så glad nå.

tre netter ute alene, men han fant veien hjem og da vet jeg at han vil gjøre det igjen om han skulle på langtur :) Han virket fin i formen og var heller ikke kjempe sulten..

Tusen takk for all støtte - det er ikke moro når sånt skjer. Trodde ikke jeg skulle bli så redd! men er jo blitt så glad han.

Skrevet
Hei allesammen.

Idag stod pusegutten min på døra.. jeg er så glad nå.

tre netter ute alene, men han fant veien hjem og da vet jeg at han vil gjøre det igjen om han skulle på langtur :) Han virket fin i formen og var heller ikke kjempe sulten..

Tusen takk for all støtte - det er ikke moro når sånt skjer. Trodde ikke jeg skulle bli så redd! men er jo blitt så glad han.

Så godt å høre! De pleier som regel å komme tuslende tilbake, og viser ingen forståelse for hvor bekymret man har vært.

Gjest pusemamme
Skrevet
Så godt å høre! De pleier som regel å komme tuslende tilbake, og viser ingen forståelse for hvor bekymret man har vært.

Hehe nei det er helt sant, han var akkurat som før og ville ha masse kos på magen sin.. raring

og jeg som var så redd for han :fnise:

Skrevet
Hehe nei det er helt sant, han var akkurat som før og ville ha masse kos på magen sin.. raring

og jeg som var så redd for han :fnise:

Kjempebra at han kom hjem!! Nå ble jeg glad på dine vegner.

Gjest pusemamme
Skrevet
Kjempebra at han kom hjem!! Nå ble jeg glad på dine vegner.

Tusen takk.

Jeg fikk akkurat en telefon fra en som hadde sett plakaten min - han fortalte at pusen min hadde rotet seg inn i garasjen hans og blitt stengt inne der. Han hadde hørt pusen min og funnet han der inne. Han hadde gitt han litt mat fordi han var så innmari sulten fortalte han. Og etter det hadde pusen min tatt turen hjem gudsjelov :skratte:

det jeg vil frem til og som jeg erfarte er at det hjelper virkelig å henge opp plakat - han hadde ikke kunnet fortelle meg dette om jeg ikke hadde hengt den opp.

Takk for alle hyggelige meldinger :klemmer:

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

Så godt å høre at pusen kom hjem igjen! :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...