Malaco Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Synes det er veldig mange fine dialekter her i Norge. Men hvilken liker dere ikke? Selv synes jeg Ålesund-dialekt er ganske stygg:) Er selv sunnmøring, men snakker heldigvis ikke sånn som de gjør i Åle-byen. Uff
FangeLiv Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Helt enig med deg, Ålesunddialekten er ikke god å høre på. I tillegg synes jeg Brønnøysund-dialekt er fæl, men den er så rar at den nesten blir morsom da.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Ålesund-og bergensdialekten er helt grusomme. Det verste er at de som snakker de dialektene også er de men landets høyeste lydvolum. Ja, til redusert lyd på folk fra Bergen og Ålesund!!
Gjest Gitte Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Stavanger og kr.sand syns jeg er grusomme. Samme med bred fredrikstaddialekt.
Ginajannoo Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Synes det er veldig mange fine dialekter her i Norge. Men hvilken liker dere ikke? Selv synes jeg Ålesund-dialekt er ganske stygg:) Er selv sunnmøring, men snakker heldigvis ikke sånn som de gjør i Åle-byen. Uff FYYYYYYYYYY!!!! Hehehe.... Jeg synes trønderdialekten er stygg, så slik er det.
Gjest Portis Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Haugesund og Stavanger dialekten *grøss*
^me^ Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Haugesund og Stavanger dialekten *grøss* hmmm
Gjest Portis Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 No offence altså Jeg kjenner noen derifra og de er de koseligste menneskene på jord, men jeg grøsser litt inni meg når jeg fokuserer for mye på dialekta haha
^me^ Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 hehe, jaja:) jeg liker ikke bergen og stavanger dialekt
TessaRosa Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 hehe, jaja:) jeg liker ikke bergen og stavanger dialekt Fredrikstaddialekten er helt grusom, grenlandsdialekten som er ganske lik er også fæl.
pantera Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 (endret) Trønderdialekt og noen østlandsdialekter er ikke alltid noe særlig å høre på. Snakket med en trønder på tlf. for noen dager siden og forstod ikke alltid like mye av hva hun sa. Synes også at fin-bergensk ("jei,mei,dei"), og skikkelig kjuagutt-bergensk er stygt også, selvom jeg snakker bergensk selv. Endret 28. september 2008 av pantera
Mamma1 Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Hva mener du med østlandsdialekt? Har aldri forstått det begreper-østlandet omfatter så mange forskjellige dialekter. Jeg syns trønder og nordmøring er heslig. Liker ikke ålesunder heller..
Gjest Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 hehe, jaja:) jeg liker ikke bergen og stavanger dialekt Enig med den ja. Grunn nok til at jeg ikke vil dra til vestlandet haha...
TinaM Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 haha, mange her som ikke liker dialekten til oss stavanger folk Selv er jeg ikke spesielt glad i olso dialekt!
thapara Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Fredrikstad/Moss/Vålerdialektene er fæle. Nesten så jeg må le litt fordi jeg tror de tuller når de snakker. Og skikkelig Oslodialekt er heller ikke noe fint. Synes derimot Brønnøysunddialekta er kjempefin! (er ikke derfra selv, bare så det er sagt )
Christal Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 Haugesund og Stavanger dialekten *grøss* Kunne ikke ha vært mer enig...*dobbelt grøss*
banana Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 Må si bergensdialekten er den aller, aller verste.. Høylytt og brautete. Heldigvis finnes det mye bra folk fra Bergen. Stavangerdialekt er nydelig med alle de bløøøde konsonantene
Bomullstrusa Skrevet 29. september 2008 #18 Skrevet 29. september 2008 Moldensere og "inn-trøndere" har fæl dialekt. Ellers liker jeg alt Vil også forsvare Ålesunderne, som så mange av dere ikke tåler lyden av; jeg eeeelsker den Ser at flere ikke liker trønder-dialekt. Den er litt vag... Det er MANGE dialekter i Trøndelagsfylkene. Stor forskjell på Trondheims- og Oppdalsdialekt for eksempel. Kommer fra Trondheim selv, og har gjort mange fra andre landsdeler positivt overrasket. Av en eller annen grunn så er det stort sett nordtrøndere som figurerer på TV-skjermen; dermed tror visst folk at alle trøndere snakker slik som dem.
banana Skrevet 29. september 2008 #19 Skrevet 29. september 2008 Verre med trondheimsdialekta som prøver å "forfine" trøndersken vel? Sje bila liksom. Det henger ikke på greip. Nå mener jeg ikke at de fra Verdal har noe bedre dialekt, men.
Olive Skrevet 29. september 2008 #20 Skrevet 29. september 2008 Syns alt er greit utenom om de som snakker det som høres ut som skikkelig nynorsk. Aner ikke hvor disse menneskene kommer fra men de får ørene min til å blø!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå