Gjest Second best? Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Trenger noen råd her.. Jeg traff en mann gjennom nettet i våres. Jeg synes han har holdt litt tilbake på følelsene og i går kveld under en rødvinsmiddag fikk jeg svaret på hvorfor. Det viser seg at han det siste året har vært veldig forelsket i 2 jenter. Hun ene traff han via nettet, datet henne 5-6 ganger før hun dumpet han. Dette var i for cirka ett år siden. Han sa han ble veldig forelsket i henne fra første stund, og var lei seg da det ikke ble mer. Så sendte hun en mail i mars og ville treffe han igjen. Han traff henne, men følte ikke at det var mere der (som han selv sa: plutselig oppdaget jeg at hun bare var en vanlig jente) og de ble enige om ikke å treffes mer. Den andre var en jente som han jobbet med. Dette er visstnok en skikkelig flott jente som alle gutta på jobben siklet på (jobber flere hundre der), men alle visste at hun var uoppnåelig fordi hun var godt etablert i et forhold og så godt som gift. Når hun plutselig begynte å legge an på han på div firmafester ble han veldig smigret over at hun -premiedama- ville ha han, og ble veldig forelsket i henne. De har hatt et litt til og fra forhold i vinter, bak ryggen på hennes samboer som for tiden jobbet i utlandet. Han ville at hun skulle gjøre det slutt med samboeren og bli sammen med han. Men i stedet bestemte hun seg for å ha utplassering i utlandet gjennom jobben og være der samboeren var, så hun reiste i mai. Så begynte han å treffe meg, og etter et par dater med meg hadde han ringt dama som hadde flyttet til utlandet og sagt til henne at det var nå eller aldri, hun måtte bestemme seg. Hun hadde svart at det ble ikke nå. Han har ikke hatt noe kontakt med henne etter dette. Han sier han fort kom over henne og innså at hun var mer et trofe for han, at han egentlig ikke trivdes med henne, ikke kunne være seg selv, men at det hele var overfladisk og basert på utseende. Han sa også at hun første dama han var forelska i også var mest basert på utseende.. Og så har vi meg da. Som i hans øyne er den perfekte dama med alle de kvaliteter han vil ha. Som han begynner å bli veldig glad i. Men han har desverre ikke følt den voldsomme forelskelsen overfor meg som han gjorde med de 2 jentene over. Men han sier at det sannsynligvis ikke er den voldsomme forelskelsen man bør gå etter for et forhold som skal vare livet ut, men heller det som bygger seg gradvis oppover.. Og her sitter jeg da, føler meg som andre valget. Jeg er ikke kjempeforelsket i han, men merker at jeg blir det mer og mer ettersom tiden går. Jeg er nok mer den typen som heller går for gradvis forelskelse og utvikling av følelser hvis kjemien og gnisten er der, fordi jeg før har blitt skuffet over pangforelskerlser som etterhvert har vist seg å gi lite. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre.. Han har lyst å la tiden vise hva som skjer med oss. Jeg tenker at jeg ikke har lyst å være nummer to, og at det er bedre det blir slutt før man blir ordentlig glad i hverandre. Han er 31 og jeg er 32, så jeg er lite lysten på å bruke masse tid på en som egentlig ikke vil ha meg. Bør jeg rett og slett dumpe han? Heller finne en som synes at JEG er premiedama?? Kanskje jeg likevel ikke er det trygge valget som han sikkert anser meg som..
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Vel du er annet valget, beklager å måtte si det. Om hun andre vil ha han igjen, så kommer nok han krypende til henne igjen, selv om han er sammen med deg. Jeg ville aldri ha blitt sammen med en slik mann nei, aldri. Det fins da flere fisker i havet, og kanskje en som kan bli stormende forelsket i deg. En som ikke klarer å holde fingrene borte fra deg, og en som aller helst vil være sammen med deg.
Gjest Second best? Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Hmm... Du har vel rett. Det skjer vel ikke at han etterhvert skjønner at det er jeg som er premiedama.. Noen som har vært borti noe lignende og opplevd at det har blitt LOVE??
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Det virker som om han har "innsett hva den dama egentlig var for han" når hun har avvist han. Både med jente nr 1 og 2. Han hadde neppe følt noe sånt for noen av dem, hvis de hadde vært mer åpne for han. Greia er at når han innledet forholdet med dame nr,2 så følte han seg som nr2 i og med at hun har samboer. Mens du er den som ser på han som nr1, så han tar på en måte det han kan få. Så ja, du er på nr2. Det jeg lurer på, er hvor lenge han har hatt noe på gang med deg. Du ble kjent med han i vår, og han har hatt kontakt med dama etter den tid. Hun reiste i mai, og han har kontaktet henne og bedt henne velge, mens han har hatt deg på gress. Aner du hvor fort han hadde dumpet deg hvis dama hadde valgt han? Han kan sikkert lære seg å sette deg først etterhvert, men jeg hadde hvertfall ikke klart å stole på det. Jeg hadde alltid følt meg som nr2 selvom han ikke mente det sånn lenger.
Gjest Second best? Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Det jeg lurer på, er hvor lenge han har hatt noe på gang med deg. Du ble kjent med han i vår, og han har hatt kontakt med dama etter den tid. Hun reiste i mai, og han har kontaktet henne og bedt henne velge, mens han har hatt deg på gress. Aner du hvor fort han hadde dumpet deg hvis dama hadde valgt han? Jeg møtte han første gang ca 1. mnd etter hun dama hadde reist. Han ringte henne og ba henne velge etter 2. daten med meg.. Jeg sa til han at "da er det vel bare for henne å vifte med fingeren når hun er tilbake, så er du på pletten". Han sa at det ikke er slik, og at han har tenkt mye på dette i sommer..Og at det gikk opp for han hvordan hun egentlig er fordi hun fortsatte med samboeren.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg møtte han første gang ca 1. mnd etter hun dama hadde reist. Han ringte henne og ba henne velge etter 2. daten med meg.. Jeg sa til han at "da er det vel bare for henne å vifte med fingeren når hun er tilbake, så er du på pletten". Han sa at det ikke er slik, og at han har tenkt mye på dette i sommer..Og at det gikk opp for han hvordan hun egentlig er fordi hun fortsatte med samboeren. Egentlig skulle det ha gått opp for han "hvordan hun egentlig er" når hun var villig til å være utro mot samboeren sin. Men neida, han innså dette når hun avviste han. Dvs, han ble dumpet. Og han trenger rebound fra det, om han var så forelsket i henne.
Gjest vært der Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Jeg var i samme situasjon som deg for mange, mange år siden. kort - Han hadde vært sammen med "drømmedamen" til alle på skolen. Ble slutt pga flytting. Kall henne A Han hadde vært forelsket i en jente i mange år, som "holdt han på gress". Hun var sammen med andre men visste hele tiden hvor hun hadde han. Knipset hun kom han. Kall henne B Så traff han meg. Han var alene. A hadde flyttet. B var sammen med en annen. Jeg visste ikke om A og B i begynnelsen. B ble veldig sjalu da hun fikk vite at han var sammen med meg. Ringte og maste og trengte han til "alt mulig". Dette var etter ca. 6 mnd. Jeg sa han burde bli sammen med henne siden det er der han har ventet på og villet i mange år. Han sa nei, hun hadde sin sjangse. Så gikk det noen år, og A ble alene. Hun ringte han og bare måtte treffe han. Jeg ble med. Hun ringte flere ganger etter det, men tilslutt gav hun opp. Vi har nå vært sammen i 14 år, gift og har barn. Joda , jeg følte meg som nr.2 en god stund. Men jeg vet at det er meg han vil ha. At jeg er nr. 1 selv om jeg ikke gav han de ville forelskelsene. Jeg har det han ønsker seg av en dame , som han skal leve livet sammen med. Og de som ser oss sier at han er veldig tydelig kjempeglad i meg. At det lyser av han etter alle disse årene fortsatt. Så ja, det han bli LOVE. Og du kan krype opp fra nr 2 til nr 1 for han. Men mye av dette sitter også i hodet ditt. Se på deg selv som hans nr. 1 Jeg vet også hvordan det er på andre siden , fordi han so je trodde var min nr 1 (min mann var nr 2) ble alene for noen år siden og tok kontakt. Og da falt han fort ned fra plassen. rett og slett fordi forelskelsen hadde forlatt meg og jeg så han med de øynene jeg skulle ha sett han med for mange år siden. Så nå er vi nr 1 for hverandre begge to !
Gjest Second best? Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Jeg var i samme situasjon som deg for mange, mange år siden. kort - Han hadde vært sammen med "drømmedamen" til alle på skolen. Ble slutt pga flytting. Kall henne A Han hadde vært forelsket i en jente i mange år, som "holdt han på gress". Hun var sammen med andre men visste hele tiden hvor hun hadde han. Knipset hun kom han. Kall henne B Så traff han meg. Han var alene. A hadde flyttet. B var sammen med en annen. Jeg visste ikke om A og B i begynnelsen. B ble veldig sjalu da hun fikk vite at han var sammen med meg. Ringte og maste og trengte han til "alt mulig". Dette var etter ca. 6 mnd. Jeg sa han burde bli sammen med henne siden det er der han har ventet på og villet i mange år. Han sa nei, hun hadde sin sjangse. Så gikk det noen år, og A ble alene. Hun ringte han og bare måtte treffe han. Jeg ble med. Hun ringte flere ganger etter det, men tilslutt gav hun opp. Vi har nå vært sammen i 14 år, gift og har barn. Joda , jeg følte meg som nr.2 en god stund. Men jeg vet at det er meg han vil ha. At jeg er nr. 1 selv om jeg ikke gav han de ville forelskelsene. Jeg har det han ønsker seg av en dame , som han skal leve livet sammen med. Og de som ser oss sier at han er veldig tydelig kjempeglad i meg. At det lyser av han etter alle disse årene fortsatt. Så ja, det han bli LOVE. Og du kan krype opp fra nr 2 til nr 1 for han. Men mye av dette sitter også i hodet ditt. Se på deg selv som hans nr. 1 Jeg vet også hvordan det er på andre siden , fordi han so je trodde var min nr 1 (min mann var nr 2) ble alene for noen år siden og tok kontakt. Og da falt han fort ned fra plassen. rett og slett fordi forelskelsen hadde forlatt meg og jeg så han med de øynene jeg skulle ha sett han med for mange år siden. Så nå er vi nr 1 for hverandre begge to ! Så kjekt å høre at det finnes en slik historie også! Tror det er viktig at man ser på seg selv som nummer 1 ja... Men har bestemt meg for at jeg slettes ikke skal være så tilgjengelig som han er vant til. Jeg fortalte han i går at jeg følte meg som reserveløsning, men han sa at det måtte jeg ikke. Han har allerede ringt 2 ganger i dag for å få meg med på ting, men denne uka kommer jeg nok til å være rimelig busy. Så kan han få savne meg litt. Så får vel bare jeg og se tiden litt an for å se hva som skjer. Jeg skal på en lang ferie og være borte hele november, reiser til en plass med mye kjekke sportsgutter på andre siden av kloden. Så kan han få tenke litt mens jeg er der. Også kan jeg få tenke. Så kan kanskje gjensynsgleden fortelle litt om hvor veien videre bør gå.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Det kan sikkert ende bra, men det hadde ikke vært nok for meg. Jeg hadde latt ham gå, og forklart han hvorfor. Hvis han da begynte å jobbe for å få meg tilbake, så kanskje... Men det måtte gått litt tid, og han måtte jobbet hardt...
Gjest Second best? Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Ja, har vært inne på tanken. Huff, er så lei av at det alltid skal være små mye tull med disse guttene. En annen ting jeg har tenkt på, er at han faktisk gikk på date med meg mens han var oppover ørene forelsket i ei anna, og klar til å slå seg sammen med henne. Det vil jo si at jeg ikke hadde en fair sjanse fra starten av.. Og nå føler jeg faktisk at han egentlig bare har brukt meg for å komme over hun andre. Blæh. For no dritt!!!
sodapop Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Det kan sikkert ende bra, men det hadde ikke vært nok for meg. Jeg hadde latt ham gå, og forklart han hvorfor. Hvis han da begynte å jobbe for å få meg tilbake, så kanskje... Men det måtte gått litt tid, og han måtte jobbet hardt... Tenker slik, jeg også. Så lenge jeg ikke vet med sikkerhet at jeg er førstevalget så vil jeg heller være alene. Enten så mister du han og da er det like greit eller så oppdager han at du ikke er andrevalget. Synes uansett det er dårlig av fyren å legge ut om disse sterke følelsene for de andre. Altså to sterke forelskelser på kort tid, var det ikke? Har han veldig lett for å forelske seg eller? Han er i alle fall flink å gradere seg,slik han overlapper den ene damen med den andre.
Gjest Second best? Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Joda. Sterke følelser for 2 damer siste året. Og det som er litt rart er at han har hatt 2 samboere tidligere, og disse følte han visstnok ikke så sterkt for. Må si jeg er i villrede om hva jeg skal gjøre. Er jo veldig usikker på han nå. Men tror nok at hadde han vært kjempeforelsket i meg og aldri nevnt noe om disse damene, ville jeg nok vært ganske klar for å være kjæreste med han. Nå vet jeg ikke hva jeg vil eller skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå