Gå til innhold

Ultrafleece vs Microfleece

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en genser eller jakke som skal brukes som mellomlag under skalljakke og etterhvert under vinterjakke. Bør jeg da gå for ultrafleece eller microfleece? Hvilken fleece er varmest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fleece er det største mølet som er oppfunnet. Skal du ha noe varmt er det ingenting som slår ull!

Skrevet
Jeg er på jakt etter en genser eller jakke som skal brukes som mellomlag under skalljakke og etterhvert under vinterjakke. Bør jeg da gå for ultrafleece eller microfleece? Hvilken fleece er varmest?

Jeg ville valgt Polartec fleece,uten tvil. Det er den med desidert best kvalitet (billig fleece nupper etter en vask osv.) og dessuten er den vevd tett selv om den er tynn og det er det som avgjør hvorvidt et plagg holder på varmen eller ikke.

Peak Performance feks., har noen kjempefine fleecegensere/jakker som egner seg ypperlig under skallbekledning og andre ytterplagg. De er dyre,men du får det du betaler for og turgleden blir ikke ødelagt..Så se etter at det henger en liten lapp på plagget hvor det står polartec,veldig viktig.

Jeg veksler på og bruke polartec fleece og plagg med merinoull.

Begge deler funker utmerket og kondens er saga blott! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...